Weeen van een miskraam vergelijkbaar met echte weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door jes12, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Hallo allemaal,
    Ik vraag me eens af.. Heb hiervoor een miskraam gehad met ruim 10 weken en ik heb toen echt weeen gehad.. heb ook overgegeven ben flauwgevallen en toen alles los kwam zeg maar ook echt een soort lichte pers drang.
    Heb dit allemaal als behoorlijk heftig ervaren.

Maar nu de vraag: Ik weet dat een echte bevalling veel meer pijn zou doen maar de weeen die ik toen heb gehad kan ik verwachten dat dat is wat ik weer ga voelen tijdens mijn bevalling?
    Het waren geen menstruatiekrampen ofzo echt helse pijn in me buik waar ik krom van lag en geen houding wist te geven.. ze kwamen en gingen ook met regelmaat.

Natuurlijk moet ik het gewoon op me laten afkomen maar ik dacht mischien zijn er dames die ook weeen hadden tijdens een mk en al een x bevallen zijn☺☺

Gr jes12

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ik heb geen miskraam gehad. Maar heb bij mijn tweede dochter bij 12 weken wel onverklaarbare krampen en bloedverlies gehad. De krampen waren zeker tw vergelijken met weeen. De echte weeen waren wel intenser. Maar de opbouw en t soort pijn was wel te vergelijken.

3. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ik vond t wel een beetje te vergelijken, alleen bij de bevalling nog wat heftiger (hier ook mk gehad rond tien/elf weken)

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    De persdrang tijdens de miskraam bij 8 weken vond ik wel lijken op de persdrang bij de bevalling van zoontje. Maar dan minder heftig inderdaad.

De kramp voorafgaand aan de persdrang was bij mij tijdens de miskraam heel anders dan de ontsluitingsweeen bij de bevalling.

5. Kusho

Kusho Niet meer actief

fijn dat jij deze vraag stelt :) Na mijn miskraam met 8-9 weken vroeg ik me ook af of het nu 'echte' weeën waren geweest. Ik had geen persdrang, maar idd wel van die 'golvend' opbouwende pijn, die echt te niet houden was. En dat uren achter elkaar. Heb toen al tegen mijn man geroepen dat ik bij een bevalling absoluut pijnstilling wilde :D aangezien ik dit al niet trok. En als ik zo de reacties lees ( dat het nog heftiger is), wordt ik al weer bijna bang :(. 'Bijna' om dat het hopelijk nog een 30tal weken duurt voordat ik aan de bak moet, en het voor nu betekent dat ik lekker mag struisvogelen :p :D

6. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ach op zo'n moment van bevallen wordt je zo geleefd ;)
    Ik was iig heel blij met de ruggenprik:D:D

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik durf het niet te zeggen... ik ben met 19 weken ingeleid ivm trisomie18 bij ons zoontje... helaas wilde mijn lichaam hoegenaamd niet meewerken (als in "je moet nog 20 weken door, ik ga geen ontsluiting regelen" :$) Dus heb gedurende een week ontzettend veel medicatie geslikt cq via infuus gekregen... maar ik heb GEEN ENKELE wee gehad :$
    Ons zoontje is zo pardoes geboren, ik dacht een scheetje te laten en floeps daar was ons kereltje.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb met 12 weken miskraam gehad met weeën en al, het is wel minder heftig dan bij een a terme bevalling maar komt wel heel erg in de buurt!

9. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik vond een van de miskramen die ik heb gehad eigenlijk heftiger dan bevallen... Ik was toen een week of 9 zwanger geloof ik. Misschien was het ook dat het verdriet het zwaarder maakte... Maar het duurde ook langer en ik vond/vind het best raar dat je dat helemaal alleen moet doen. Met veel pijn en bloedverlies...

10. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Bedankt voor jullie reacties!
    Fijn om te lezen dat het enigzins overeen komt.
    Heb toch t idee dat ik daardoor een beetje weet wat me te wachten staat.
    En mij lijkt dat t bij een echte bevalling beter vol te houden is omdat je weet dat als je doorzet je eindelijk je kindje in je armen hebt. Bij pijn van een miskraam voelt dat natuurlijk heel anders door het verdriet.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vond de weeeen van de miskraam wel te vergelijken inderdaad, alleen deed je het nergens voor. Ze kwamen ook regelmatig tot het vruchtje er uit was.

De bevalling duurt alleen wel iets langer, waardoor het heftiger was (vond ik dan he)

12. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb met bijna 9 weken een miskraam gehad. Ik heb pijnlijke krampen gehad die iets erger waren dan menstruatiepijn. Totaal heeft 5 uur geduurd. Het verlies van het vruchtje kon ik niet tegenhouden. Ik voelde het zo gaan. Zijn die krampen dan weeen geweest?

13. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ik denk dat ween iets heftiger voelen.
    Wat ik voelde tijdens mijn mk was niet te vergelijken met menstruatiepijn namelijk het was echt een helse pijn in mn buik waarbij ik me geen houding wist te geven en echt moest puffen.

Karlijn88 vindt dit leuk.
  14. Lelie28

Lelie28 Actief lid

19 apr 2008
    228
    0
    0
    Ik heb met 12 wk een miskraam gehad en deze weeen waren te vergelijken met het begin van de ontsluitingsweeen van de bevalling. De echte ontsluitingsweeen van mijn bevalling waren vele malen heftiger. Bij mijn miskraam heb ik dan weer langer bloed en stolsels verloren. Bij de bevalling veel minder.

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    TO: ik heb geen vergelijkingsmateriaal, heb helaas nog nooit een kindje mogen voldragen zogezegd... maar dus wel een miskraam gehad en dit vond ik pittig heftig, vooral eens en temeer omdat geen enkele arts mij er uberhaupt op had gewezen dat ik weeen ging krijgen en wat ik dan moest doen!!
    Ik was dus 'moederziel alleen' toen ik alle verschrikkelijke, pijnlijke rugweeen op moest vangen...
    Van gekkigheid wist ik niet meer hoe ik moest zitten, liggen of staan/lopen... was gewoon geen houden meer aan!! :$
    En ja, had dus wel degelijk door dat ik flinke rugweeen had! Helaas...

16. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Lastig.. Bevallen opzich is fysiek heftiger, pijnlijker.. Maar ik vond bevallen wel beter te doen dan mn miskraam bij bijna 9 weken.

Tijdens de miskraam was ik heel bang en wilde ik absoluut niet dat het mis zou gaan waardoor ik verkrampte en de pijn alleen maar erger werd.

Tijdens mn bevalling wist ik dat ik aan het bevallen was, dat het zo hoorde en dat ik zo mn kindje zou hebben. Daardoor kon ik me focussen op ontspannen en was de pijn redelijk te verdragen zegmaar.

Puur fysiek vond ik het wel op elkaar lijken en zijn weeën waarschijnlijk echt nog wel heftiger dan krampen bij een miskraam maar hoe je je voelt heeft echt veel invloed op je pijnbeleving in mijn ervaring.

17. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    dat gevoel van komen van de wee, een piek en wee weggaan ja dat is hetzelfde. Intensiteit is alleen 100x meer bij een bevalling.
    Maar heb dat ook gehad bij mijn miskraam, ook toen spugen aan toe en onwel worden, persdrang . Dus ja je kan het ermee vergelijken en je zal de eerste echte weeën van je bevalling wat sneller herkennen althans dat had ik wel.

18. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    @Hummeltje5 wat jij zegt speelt inderdaad ook mee!!
    Niemand had mij uberhaupt verteld dat het zoveel pijn kon doen! Ik wist wel dat ik veel ging bloeden en er uiteindelijk wel iets uit me zou komen maar die heftige pijn en flinke stukken weefsel schrok ik ontzettend van..
    En @indy22 wat jij zegt zit ook echt wat in ik ga mijn bevalling in met het idee van oke het gaat heel veel pijn doen maar ik overleef het en krijg er mn kindje voor terug uiteindelijk.
    Dat gevoel is bij een miskraam totaal anders. Ik dacht alleen maar: is mijn kind verliezen niet al erg genoeg moet ik ook nog zoveel pijn hebben??

Wat ik ook erg jammer vond is dat mensen me aankeken alsof ik overdreef toen ik over weeen begon.
    Er word vaak gedacht een miskraam is hetzelfde als ongesteld worden.
    Daardoor veel onbegrip gehad wat ik wel vervelend vond..

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een dreigende MK gehad in m'n vorige zwangerschap met 7.6 week. Achteraf, eenmaal bevallen met 38.1, kon ik zeggen dat het echt weeen met 7.6 was en dat ik vergelijkbare pijn heb gevoeld.

20. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik vond mijn miskraam meer voelen als heftige menstruatiepijn, aangezien ik dit normaal ook heb bij een menstruatie herkende ik het meteen. Ik had ernstige rugpijn en krampen in mijn buik, eigenlijk precies wat ik normaal bij de eerste dagen voor en van mijn menstruatie had. Maar als bevallen zo voelt neem ik er nog 10 denk ik, ik neem aan dat een bevalling een stuk heftiger is. Maar ik heb nog geen ervaring, ik kan het je in april laten weten.. :p

Deel Deze Pagina