Ervaringen bevalling: bekkeninstabiliteit, HM,scoliose en subluxaties heup etc

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wachtende, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Oh wat spannend meid, zet hem op!! :D

2. lexen

lexen Lid

30 jan 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk gaat alles goed.
    Ik ben momenteel zwanger van ons eerste. Acht jaar geleden onderging ik een scoliosefusie, waardoor mijn rug grotendeels "vast" zit. Volgens de chirurg zou een bevalling geen probleem mogen zijn, al zou ik mogelijk geen epidurale kunnen.
    Ben nog maar enkele weken zwanger dus voorlopig nog geen rugklachten, maar ben benieuwd hoe het verder zal lopen. Waar ik wel al mee sukkel is pijnbestrijding van mijn nekspieren. Voorlopig probeer ik ze onder controle te houden met een infraroodlamp maar ik vrees dat dit onvoldoende zal blijken.

3. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Wachtende, succes nog....voor als het allemaal.nog in gang mocht zijn.

Ik lees hier ook even mee. Heb BI en ben hypermobiel.
    Heb gewone fysio en zw.fysio. Heb vandaag toch echt een bekkenband besteld omdat t echt niet meer gaat.
    En ga vanaf voor de nacht een postoel gebruiken zodat ik niet steeds de trap af hoef.
    Hoop na de bevalling doormiddel van fysio weer goed vooruit te kunnen.

Het zou idd misschien wel een voordeel kunnen zijn, het hypermobiel zijn ect.
    Zodat je met de bevalling idd wat soepeler bent?
    Lees dat veel meiden het hebben over dat er niet aan de benen gezeten mag worden? Wat is precies de reden daarvan? En neem ook aan dat ze dat toch niet zomaar doen?

4. SonjavT

SonjavT Actief lid

15 jun 2012
    344
    0
    0
    ik werk met ouderen.Het is mijn passie om al die o
    hallo,

Ik heb Multiple scoliose... mijn ruggengraat is als een dubbele S vorm.. heb daardoor verkorte spieren in mn armen en benen.. ik kan dus nooit de split.. haha.. en mn armen komen niet hoger dan mn schouders..
    De rest wat je schreef ben ik niet echt van op de hoogte..
    Doorgaans heb ik vrij veel last van mijn rug.. niet als ik goed doorloop maar wel als ik ga slenteren en dan moet ik af en toe gaan zitten om mijn rug rust te geven..
    Maar bij mn zwangerschap.. toppie!
    Bij mn bevalling.. geen problemen gehad.. tuurlijk best heftig.. maar niemand doet het in een "poep en een scheet"
    Na de bevalling kon ik de volgende dag alles.. heb weinig last gehad..
    ik moet juist zeggen dat ik mijn zwangerschap als heerlijk heb ervaren en me juist beter dan ooit voelde.. :)

Deel Deze Pagina