Hoi meiden, Ik wil heel graag (proberen) thuis te bevallen, zie er heel veel voordelen van in. Maaaaaar ik zat te denken, beetje raar misschien, maar aan de zijkanten van een ziekenhuisbed zitten van die metalen buizen waar je je aan vast kunt houden bij het kracht zetten. Die heb ik thuis uiteraard niet, en lijkt me toch echt fijn om iets vast te houden bij het persen.. Lijkt me ook dat je dan meer kracht kunt zetten.. Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel, herkenbaar? iemand daar ervaringen mee/ideeën over?
Ik heb in het ziekenhuis die dingen ook niet vast gehad. Bij het persen moet je je eigen knieen/knieholte vasthouden. Om zo open mogelijk te zijn.. Kan me niet herinneren dat bij de 2e bevalling die dingen ooit omhoog zijn geweest. (1e was noodsituatie, dus ander verhaal, maar denk het ook niet)
nee, die heb ik ook niet gebruikt in het ziekenhuis. Je moet inderdaad je knieholte vastpakken (als je ligt tenminste). Wat ik thuis wel zou missen zijn die dingen waar mijn benen in lagen. Vond dat wel erg prettig. Maar zonder zal het ook vast gaan
Ik vind die ziekenhuis bedden echt verschrikkelijk om in te bevallen... Doe mij maar mijn mans hand hoor. Bij de tweede lagen mijn benen in steunen want had steeds kramp en had buik en rug weeen waardoor ik mijn eigen benen niet vast kon houden. Bij mijn eerste had ik ze wel zelf vast. Heb alleen afgezet aan de bedsteunen tijdens de ontsluitings weeen bij de tweede.
Ik heb bij de tweede ook nog even op mijn man en de stagaireVK geleund met mijn benen. Hielden zij mijn knieen en onderbenen ook vast. Maar dan nog wel mijn eigen knie vast geloof ik.
Ik mocht ze niet gebruiken..zelfs na bijna 2 en half uur persen en de uitputting ver voorbij..moest ik mijn eigen benen vast houden... dus daar zou ik mij niet druk om maken.
Bij mij stonden die niet eens omhoog, heb niet eens gezien of ze wel aan het bed zaten. Gemist? Nee dus
Met persen mocht ik mijn benen in de zij van de gyn en de verloskundige zetten en met vasthouden heb ik dat zelf gedaan (niet zo goed voor het bekken als er ongelijk kracht op komt) en ben ik niet omgerold.
Wist je dat op je rug liggend bevallen heel onnatuurlijk is? Lees je maar eens in op verschillende baringshoudingen. Liggen is verre van de beste optie.
Ik heb er 2 thuis op m'n hurken uitgefloept, eerste 1 hechtinkje. 2 e nix 3e in t zh ging zo snel dat ik maar bleef liggen in de hoop op wat meer controle maar ze werd ook gelanceerd Liggend pers je n stukje omhoog als t ware tegen de zwaartekracht in. Hurken is n optie maar moet je niet te lang hoeven persen. En van te voren oefenen met hurken zodat je beenspieren wennen.
Ik heb ze ook niet gebruikt, ik heb niet in m'n holtes gepakt maar gewoon m'n knieën naar m'n toe getrokken. In m'n holtes kneep ik mezelf fijn haha.. Ik heb 2,5 uur geperst en geen moment die dingen gemist of nodig gehad. Komt goed meis! (Ben bevallen in kraamhotel dus daar hebben ze die dingen er ook niet standaard aanzitten, je moet er om vragen)
2x thuisbevallen, dus ook zonder steunen of beugels. Eerste keer moest ik inderdaad mijn eigen knieholtes vasthouden, maar dat vond ik heel onprettig. Uiteindelijk heb ik gewoon mijn voeten in het matras gezet en mijn man vastgehouden. Tweede keer ben ik op de baarkruk bevallen.
hier ook niet gebruikt maar tegen de stagaire en man aangezet. Tijdens het hechten vond ik het wel weer erg handig moet ik zeggen ik had totaal geen kracht meer
Ik heb ze wel gebruikt. Gisteren bevallen en had weer rugweeen. Mijn man moest heel hard in mijn rug duwen en ik hield me vast aan die buizen. Zo fijn om daar kracht op te zetten aangezien rugweeen niet op te vangen zijn. Bij t persen niet nodig gehad. Eigenlijk na 1 perswee is Imke geboren
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en moest m'n eigen benen vasthouden......dus dat kan dan ook op je eigen bed