Iemand interesse om hier te kletsen met een paar meiden die allemaal aan de laatste loodjes begonnen zijn? Dus de laatste weken voor de bevalling, laten we zeggen vanaf 34-35 weken?
Hoi W03z3l, Hier ook bezig met de laatste loodjes! Morgen 36 weken en echt aan het aftellen! Ben heel benieuwd naar m'n kleine ventje!
Hee Eddie! Leuk! We schelen maar een dag! Ik ben in verwacht van een zoontje, onze eerste.. Ik ben 29, en mijn vriend 32 jaar. Wij zijn ook super nieuwsgierig en worden steeds ongeduldiger om onze knul te ontmoeten.. Ondanks dat ik erg tegen de bevalling op zie merk ik dat m'n instelling steeds meer begint te veranderen omdat ik steeds nieuwsgieriger word en de zwangerschap ook wel zat begin te worden... En jij? En hoe voel je je? Al voorbereidingen gemerkt aan je lichaam?
Jeeeh! Leuk dit! Zit vol met vragen voor de laatste loodjes, maar vond mezelf nog te ver weg voor het bevallingswachtbankje. Ben er helemal klaar mee dat zwanger zijn. Alhoewel ik ook nu pas vrede er mee heb. 8 maanden lang misselijk of maagzuur. Nu ze niet meer bij mn maag kan, is het al een stuk minder. Alleen snachts nog als ik plat lig. Ben wel benieuwd naar het indalen. Heb geen steken of iets dergelijks. Voel wel dat er iets al in mn bekken zit. Boven mn schaambot kan ik het niet meer indrukken. En mn blaas krijgt voort regelmatig kopstoten of iets, vooral als ze de hik heeft. Het begin van het einde, dames! Super spannend .
Welkom MoniekJ! Ik vond mezelf ook nog te ver weg voor het bevallingswachtbankje, vandaar dat ik de laatste-loodjes-club bedacht leuk dat we al met z'n drieën zijn! Hopelijk komen er nog wat meiden bij, kunnen we elkaar mooi een beetje door de laatste weken helpen! Hier is kleine knul al ingedaald, vorige week vrijdag op de controle hoorde we dat van de vk. Heb er niet echt wat van gevoeld, alleen sindsdien veel spierpijn in m'n liezen en zijkanten vagina, en af en toe een doffe pijn aan m'n schaambot.. Heb ook een beetje het idee dat ik af en toe al wat voorweeen heb, maar dat weet ik niet helemaal zeker.. Wat fijn dat je geen last meer hebt van maagzuur! Ik heb een hele makkelijke zwangerschap gehad met weinig klachten, maar ben er nu ook echt wel een beetje klaar mee hoor... Nieuwsgierig naar ons ventje, wil hem gewoon vasthouden, en wil gewoon m'n lijf weer terug straks weer lekker kunnen sporten en gewoon weer wat fitter zijn.. Zeker spannend allemaal, die laatste weken!
Jaaa precies. Gewoon weer mn eigen kleertjes aan. Niet hoeven uitzoeken welke kleren/schoenen ik tot het eind van de dag aan kan houden. Met dat vocht vasthouden door het benauwdr weer van afhelopen week, vaak zat halverwege dag mogen omkleden. Zat alles weer te strak. Ik heb bij de controles ee nog niets over gehoord, dus heb ook geen idee. Maar wat is indalen dan precies? Schouders ook in het bekken, of alleen t hoofdje nog?
Mag ik meeschrijven? Ben nu 35 weken en 3 dagen zwanger en tel zo langzamerhand de weken en dagen af. Zwanger vd tweede en we weten niet wat het wordt. Spannend! Begin helaas sinds gisteren vocht vast te houden in mijn voeten en enkels. Niks aan, maar ja. Waar gaan jullie bevallen? Wij gaan voor een thuisbevalling. Bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen en ondanks dat het uiteindelijk goed gegaan is, vond ik de sfeer er omheen minder prettig.
Leuk ! Ik schrijf graag mee . Morgen 37 weken zwanger van m'n tweede kindje . Tot nu toe een prima zwangerschap alleen wel wat zwaarder dan bij de eerste . Ik ben echt onwijs nieuwsgierig naar de kleine en benieuwd hoe m'n zoontje reageerd op z'n zusje ! Ik kan niet wachten tot het zover is . M'n bevalling viel me vorige keer heel erg mee dus ik Hoop dat dat nu weer het geval is. Alles staat klaar voor die kleine ( vluchtkoffer, babykamer, enveloppen geschreven en zelfs de beschuit met muisjes heb ik in huis) Dus van mij mag ze morgen komen
Ik wil echt persé in het ziekenhuis bevallen thuis lijkt me helemaal niks. Ik moet dan nu ook wel eerder bellen dan bij m'n eerste . Want toen zat ik al bijna op 10 cm toen de vk kwam ! Ik vond het zelf juist wel gezellig in het zh , maar ik mocht ook wel een paar minuten nadat ik binnen was meteen persen! Ik kan me voorstellen dat het niks is om uren lang in het zh te liggen met weeën
Ik ben al wel een stukje verder, maar mag ik ook mee kletsen? Ik ben 38, 4 weken zwanger van de vierde... Baby is al wel ingedaald en heb regelmatig voorweeen, maar ga steeds bijna twee weken over tijd, dus ga er vanuit dat het nu ook nog wel even duurt. Wil haar graag ontmoeten en inderdaad heel graag weer normale kleren aan, goed kunnen slapen etc..
Oh ik ga in het ziekenhuis bevallen, heb ook een medische indicatie. Vond het ook wel prima trouwens, vorige keren bevallen in het ziekenhuis niet als vervelend ervaren
Ik ben bij de eerste ingeleid en vond het echt niet fijn dat iedereen maar in en uit liep. Ik kan me voorstellen dat poliklinisch bevallen met je eigen vlos toch anders is.
Ik praat ook graag mee 37.1 zwanger van ons eerste kindje, geslacht is nog een verrassing! Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Wilde eerst thuis (lekker makkelijk) maar na een goed gesprek met vriendlief kwam ik erachter dat hij liever wilde dat ik in het zh zou bevallen. Hij vond dat voor zijn eigen gemoedsrust fijner. No problemo dus nu word het het zh. Ik heb het gigantisch benauwd, me voet is overbelast door het extra gewicht, en me rib is gekneusd door de uk. Maar ben het zwanger zijn nog niet zat . Ben wel giga nieuwsgierig.
Gezellig! Hoop dat ik het allemaal bij kan houden, als ik iets over het hoofd zie te beantwoorden of te vragen dan spijt dat me maar soms vind ik het wel moeilijk alles bij te houden Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Eigen keus, voor m'n eigen rust. Ben best wel angstig aangelegd en zie stiekem erg op tegen de bevalling.. Daarnaast wonen wij in een kleine stad en is het dichtstbijzijnde ziekenhuis 30 km hiervandaan dus dat speelt ook mee in de keus voor een ziekenhuisbevalling... Ik hou sinds een paar weken ook wat vocht vast in m'n voeten vooral en een beetje in m'n handen. Kan eigenlijk alleen nog maar slippers aan haha. Ook erg last van pijnlijke gewrichten, vooral 's ochtend vroeg... Maar goed, heb het er wel voor over nog even doorzetten... Ik heb vanaf het begin het gevoel gehad dat onze kleine niet tot 40 weken blijft zitten, dus we zullen zien.... Indalen is btw volgens mij alleen als het hoofdje in het bekken ligt en het kindje daardoor 'vast' ligt, dus niet meer terug kan draaien. Overigens kan een kindje in stuit ook indalen, dan liggen de billetjes in het bekken. Gelukkig ligt die van ons netjes met zijn hoofdje naar beneden, dus zoals de vk zei: 'hij ligt er al helemaal netjes klaar voor' haha!
Mn kaart staat bbbi bij de laatste controle, zie net dat dat vetekend dat ze nog niet ingedaald is. Vind het lastig om zoeits te herkennen, en het is voor anderen ook moeilijk om uit te leggen. Krijg wel steeds meer het gevoel dat mn buik op knappen staat. Mijn gevoel zegt 38 weken, maar kan ook zijn omdat ik dat dolgraag wil Heb birkenstock nepperds. Die gaan gerust 2 gaatjes losser gedurende de dag. En zag op fotos dat mn vingers echt worstjes zijn. Hier ook een ziekenhuisbevalling, in eerste instantie zonder medische indicatie. Maar verwacht aan de medicatie te gaan. Bovendien voel ik me thuis niet prettig om te bevallen. Woon bij mn vriendin en die woont nog thuis.
Vind het zo spannend om al die banners te zien die tegen het eind lopen. In het begin was ik altijd beetje jaloers op degene die al achterin in hun banner waren
Hoi meiden, Mag ik ook mee kletsen? Hier 35 weken en 3 dagen onderweg. Bij de vorige ingeleid bij 40 5/7 en de volgende dag bevallen. Ik denk dat deze uk weer over tijd gaat lopen dus reken maar alvast op weer een inleiding rond de 41 weken. Anders sowieso poliklinisch bevallen met waarschijnlijk wel een ruggenprik. Ook wel handig want de babykamer is nog niet af aangezien er 7 september eerst nog een dakkapel geplaatst gaat worden. Gelukkig gaat de baby de eerste tijd toch bij ons op de kamer slapen en kan ik hem ook verschonen op de commode van de oudste. Heb al wel sinds 20 weken zwangerschap last van bekkenklachten, ben ook eerder gestopt met werken maar vind het wel frustrerend dat ik fysiek zo weinig kan doen. Hoe anders was dat in mijn 1e zwangerschap! En toen had ik ook geen eigenwijze peuter rondlopen.
Hoi! Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben nu 37,4 (banner klopt niet helemaal) en lichamelijk ben ik er helemaal klaar mee Door bekkeninstabiliteit en een rondrennende dreumes voel ik me soms een oude taart. Wat betreft de rest, nog lang niet klaar voor: wiegje, ledikantje en box moeten nog van zolder en in elkaar gezet worden. Bed staat pas vanaf vanmiddag op klossen. Onze kleine dreumes van 21 maand heeft besloten zich nu in de peuterpubertijd te begeven en besloten zindelijk te worden. Dus ik ren me een ongeluk naar de wc/potje met hem. Ik weet dat het niet handig is vlak voor de geboorte van z'n zusje, maar hij komt er ineens zelf mee en ik wil hem ook niet achterhouden in z'n 'ontwikkeling'. Ook ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie. Ik weet alleen niet meer wat de precieze reden was: zwangerschapsvegiftiging de vorige keer of de placenta die niet vanzelf loskwam vorige keer. M'n bloeddruk is in elk geval momenteel nog steeds goed. Ook geen last van vocht vasthouden of maagzuur, al met al een hele andere zwangerschap dan de vorige keer.
Ik zag de vorige keer ook heel erg op tegen de bevalling, vond het ondanks dat ik zo benieuwd was naar ons ventje, zooooo spannend. Uiteindelijk bleek ik zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen en vertelden ze met 39,3 dat ik me dee volgende dag moest melden en dat ze me gingen inleiden. Zo onwerkelijk en ik was zo bang. En ondanks dat mijn bevalling er niet eentje is om over naar huis te schrijven, loop ik nog steeds telkens langs het ziekenhuis (woon er dichtbij) en voel een soort heimwee naar de verlosafdeling. Het cliché is echt waar: zodra de kleine op je borst ligt, vergeet je alles. Daarbij heb ik het geluk gehad dat ik een ruggeprik mocht hebben, datwas echt heerlijk. Als ik het bij deze bevalling weer mag, doe ik het zo weer.
Kom mee hier mee aanmelden 36 weken en 3 dagen dus nog even maar iedereen denkt volgende vrijdag dat zover gaat zijn. Regelmatig gerommel maar alles kan. Kijken wel hoop gewoon dat lekker vanzelf gaat xD als het 22 augustus wordt is het 4 op dezelfde dag mijn zus met haar tweeling zijn dan al jarig xD Trouwens voor mij de 2de maar met de vorige niets aan voorweëen en nu wel plus vorige is op uitgerekende dag geboren maar was dysmatuur deze weegt nu al meer als der zusje met de geboorte