Hier ook zo'n soort bevalling (inleiding, weeënstorm, knip en vacuüm), maar dan met een kindje van 2950 gram. Maar wat vond ik het heftig.
Hier 2 jongens. De eerste ruim 10 pond en 55 cm, de tweede 9 pond en 54cm. De eerste was heftig. De vk had een 7-7,5pond voorspelt. Hij lag niet helemaal goed, keek omhoog ipv kin op de borst (sterrenkijkertje) + dat hij dus groot was en daarbij ook nog eens een groot hoofd. Natuurlijke bevalling met vacuüm en tang. Semi-ruptuur en vooral een lange nasleep omdat de inwendige hechtingen gingen ontsteken. Maar even een schril contrast: die nacht kwam er nog een vrouw binnen, kindje iets meer dan 6 pond, zelfde soort bevalling. En ik ben er heilig van overtuigd, dat wanneer het geen sterrenkijkertje was, de bevalling een stuk makkelijker gegaan was, ondanks dat hij zo groot was. De tweede was een eitje. 9 pond, 2 uur weeën en 2x persen. Klein beetje gescheurd (ingeleid, dat wel). Een klein kindje betekent niet meteen een makkelijke bevalling. Een groot kind kan ook makkelijk en snel geboren worden. Het heeft ook voor een deel te maken met je eigen bouw. Mijn bekken was breed genoeg voor een groot kind. Een vriendin van mij zou een 5 pondertje er nog niet door krijgen.
Mijn eerste woog 7 pond en de bevalling heeft 16 uur geduurd. De tweede was 9,5 pond en die bevalling heeft maar 2 uur geduurd. Moet wel zeggen dat ik dan nog liever die eerste bevalling had, de tweede deed zo walgelijk veel pijn en omdat het zo snel ging, kon ik geen pijnstilling meer krijgen. Maar goed, het ging dus wel snel. Ze hadden overigens 8 a 8,5 pond geschat.
Mijn kindje woog 4130 gram, hij was kleiner geschat. Uiteindelijk heb ik tijdens het persen een keizersnee gekregen door de combinatie groot kind en sterrenkijker; zoals hij lag paste het gewoon niet. Was heel geen drama overigens, en als hij goed had gelegen was het geen probleem geweest aldus de gyn.
mijn jongste was 4260gr (8,5 pond dus) bij 38 weken. Ik vond het persen wel duidelijk moeilijker dan bij de andere kinderen (3700, 2800, 3860, 3860) maar ik beval heel makkelijk dus echt moeilijk was het niet.
Mijn mannetje zou een mooie gwicht hebben van kleine 7pond, hij woog echter 8pond! Nu is mijn bevalling op zich goed gegaan alleen wel een totaal ruptuur die op de o.k gehecht is onder narcose.. Maar dit was niet omdat hij flink was maar omdat hij een opgeslagen handje naast zn hoofdje had!! Zoals iemand hier al eerder schreef, t gaat om t hoofdje is dat "groot" dan heb je het wat zwaarder (dus ook als er armen/handjes/schouders bij het hoofd liggen)
Das ook niet helemaal waar. Hier kwam het hoofd er wel door maar de schouders niet. Knip, vacuum en mijn meisje had een ernstige schouderdistocie. Tot bijna een jaar fysio gehad omdat haar linkerarm achter bleef. Ze was 7,5 pond en vooral lang dus dat had denk ik meer met haar en mijn bouw te maken. Ze willen dit risico niet meer lopen dus zal ik over 10 weekjes ws een ks krijgen. Mijn zus moeder en oma persen er overigens met gemak 8 tot 10 ponders uit
Het kan dus flink per mens verschillen. Hier een dochter (wel 2e kind) van 4100 gram en een sterrekijker. Bevalling was in 4 uur gefixt. 25 minuten persen ivm sterrekijker (anders vast sneller)
Helemaal mee eens! Hier ook de eerste met een schouderdistocie. Heel apart om met een babytje van 1 week al bij de kinderfysio te zitten...Hebben daar bijna een jaar ook gelopen. Dochter woog 4165 gr. Doorgang voor het hoofdje dus prima, maar idd schouder bleef hangen...allerlei trucjes met mn benen uitgehaald, gesjor en getrek... Daarom krijg ik over 2 nachtjes (!!!) een keizersnede van ons tweede wonder. Wij willen zelf ook geen risico meer lopen en de medici stemden er volmondig mee in...ook dit kindje zal "groter zijn dan gemiddeld"
Max was bij de geboorte 8 pond (4100 gram). Ik vond de bevaling heftig, maar het is me totaal niet tegen gevallen. Sterker nog ik zou het zo weer doen. Mijn vliezen waren 's nachts gebroken, ochtends om 11 uur in het ziekenhuis. Ergens begin van de avond een ruggeprik gekregen en ochtends om 11:14 is Max geboren. Ik had maar een heel klein scheurtje en met 3 hechtingen was het goed. Heb er geen last van en liep na 3 dagen alweer richting de bloemist om een mooie plant te kopen...
Seth was 4024gr dus een 8ponder. 7.00 weeen 10.30 3cm 13.30 9cm 14.15 vliezen doorgeprikt. 15.15 Seth geboren. Ik had enkel 3kleine schaafwondjes, en ik vond het een geweldige bevalling.Seth is ons eerste kindje.Meestal lees je dan spookverhalen.Maar ik vond dit echt geweldig.Ik zou het zo weer doen.Het meest pijnlijk? De weeen vanaf 8cm tot 10cm.Daarvoor waren ze goed te doen.En na 10cm ook geen pijn meer. Ik heb geen ruggenprik, verdoving of wat dan ook gehad, gewoon via natuurlijke weg zonder kunstverlossing. Mijn nichtje was bij de geboorte 6pond en me zus heeft een helse bevalling gehad. Dus een zwaar kindje betekend niet altijd een helse bevalling.
Mijn eerste was 3800gr en mijn tweede 4200gr De bevallingen vond ik niet fijn, maar te doen. Ik ben bij beide natuurlijk bevallen en zonder inknippen of uitscheuren. Ook zonder vacuumpomp. De eerste duurde totaal 28 uur, maar de eerste 24 uur deden weinig. Moest naar zh,want hij had geen zin om eruit te komen. In zh weeenopwekkers en toen was hij er binnen 4 uur. De tweede is thuis geboren. Ik werd om half 5 gestript en om half 9 was er.