plotseling uitvalsverschijnselen been en incontinent.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lizab, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Ik voelde vanochtend voor mijn gevoel dat de baby nog iets anders ging liggen (de plek waar hij normaal de hik heeft verplaatste van de zijkant meer naar het midden)

Toen ik vervolgens op wilde staan uit mijn bed (was even gaan liggen) zakte ik door mijn been. Even later liet ik ook al wat plas lopen.

Nu heb ik de hele zwangerschap al last van BI, zou het daar van kunnen komen?

En moet ik nu de VK bellen of de HA post of afwachten? (ik wacht liever niet af want heb er wel veel last van)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zeker de verloskundige even bellen hoor!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

even bellen, kan zijn dat de kleine zo op een zenuw drukt dat jij behoorlijke zenuwpijn hebt en da's niet fijn. ze kunne proberen de kleine een beetje te draaien als dat het echt is..

Beter een keer extra controle en dat jouw pijn minder word.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi Meiden,

Ik denk dat ik toch nog even afwacht. Ik voel er niks voor om straks weer naar het ziekenhuis oid te moeten, wil liever rustig thuis blijven zonder veel gedoe. Als het over 2 uurtjes nog zo is, ga ik even bellen, want goed is natuurlijk anders, maar ga nu maar gewoon even duimen dat het niks is.

5. Robinabel

Robinabel Lid

12 okt 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Hey,

Misschien even op handen en knieen gaan zitten heeft de beeb even wat meer ruimte , misschien draait hij zij weer een beetje.
    Ik neem aan dat je been het verder wel gewoon doet zeg maar???
    Anders wel bellen hoor!

Was het wel plas en geen vruchtwater ??

Liefs sandra

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hoe gaat het nu met je?
    Nog contact opgenomen met de vk??

7. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, inderdaad, was je plas geen vruchtwater???
    Even een maandverband indoen en als je dan voor je gevoel weer plas laat lopen, de verloskundige bellen zadat zij even je maandverband kan controleren. Of op je pols blazen en kijken of het weer gaat lopen/druppelen.
    Lijkt me niet fijn als je door je been zakt. Rustig aan doen en bij twijfel bellen he!

Succes meis.

Groetjes Claire

8. misa

misa Niet meer actief

Zeker bellen! Tuurlijk wil je niet (onnodig) naar het ziekenhuis, maar het gaat om je kindje!
    En ja, je been: doet ie het nu wel weer?
    Ik vraag me ook af of de urine geen vruchtwater was.
    Laat je weten hoe het gaat?

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    hallo allemaal,

Ik heb er nog steeds last van (een soort slepend been af en toe, dat ik er ook echt doorheen zak) maar de incontinentie is niet meer voorgekomen. Alleen de stress-incontinentie (dus bij niezen, lachen etc) is een stuk erger dan dat het was.

Heb niet meer gebeld. Ik denk echt dat het door mijn bekken komt en niet dat het spoedeisend is, dus ik bel gewoon morgen onder spreekuurtijd de dienstdoende VK even op.

Kindje beweegt verder prima etc. dus verwacht niet dat ze er iets aan doen zolang het kindje het nog naar zijn zin heeft. :)

10. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hoi Liza,

Dat door de benen zakken en dan even geen controle over je been hebben dat herken ik helemaal. Ook ik heb behoorlijk last van mijn bekken en heb maar bedacht dat dat de reden is....... moet vanmiddag naar de vlos en ga het zeker vragen. Ben eigenlijk een beetje blij dat ik dus niet de enige ben met dit probleem, verder heb ik geen last van inco verschijnselen, ja, wel bij stress natuurlijk. Verder heb ik vandaag een heel onbbestemd gevoel.........wie weet..........

wup

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Het zou ook nog een hernia kunnen zij.....

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wuppie, ben benieuwd wat de VK zegt! INcontinentie ook weer weg, dus denk echt dat dat even een zenuw oid was. stress incontinentie nog wel volop, maarja, daar was ik al aan gewend.

Mama van Marit, ik hoop niet dat dat het is. Voorlopig hou ik het wel even op bekkenklachten.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

door je been zakken kan zeker met je bekken te maken hebben of een stukje ischias., maar incontinentie niet. stress incontinetie wel, goh hoe bekend..

Benbenieuwd wat de vk er van vind??

14. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    nou, ben bij de vlos geweest, heb het uitvallen/doorzakken van mijn benen gemeld. Het schijnt vaker voor te komen, het heeft niets met je BI te maken. De kleine ligt dan met zijn koppie op een zenuw in je bekkenbodem en die zenuw zegt dan even, doe het zelf maar! Het kan geen kwaad, is niet gevaarlijk, hoort er allemaal bij (nog nooit last van gehad en dit is mijn 3e zwangerschap!). Rustig aan bewegen (alsof ik nog sta te springen tegenwoordig!) en me geen zorgen maken!
    Dus dames, geen zorgen maken!

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wuppie,

nou, dat scheelt weer. Ik roep het morgen ook nog even bij mijn afspraak, maar dan zal het allemaal wel loslopen dus.

Herken het ook niet van de vorige zwangerschap hoor.

16. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    ben benieuwd of er bij jou hetzelfde gezegd gaat worden!

He, we zijn beide 4 september uitgerekend!

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ha wuppie,

dat is toevallig. :)

Hier kreeg ik idd exact hetzelfde verhaal te horen. :D

Deel Deze Pagina