gewicht baby eind of begin van de week tellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Op de zwangerkalenders bij de weken zie je altijd staan hoe groot en zwaar je baby op dat moment gemiddeld is.

Bijv bij week 32 staat 1800 gram en week 33 staat 2000 gram. Is die 1800 gram dan aan het begin of aan het einde van week 32?

Wij zijn afgelopen weekend in het ziekenhuis geweest ivm (voor)weeen om de 5 minuten en toen hebben ze een echo gemaakt en ze schatten het toen (33 weken en 4 dagen) op 2200 gram. Dus dat is volgens mij zeer netjes.

2. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Weet niemand dit?

3. Seth

Seth Niet meer actief

ik DENK dat dit aan het einde van de week is....

waarom ik dit denk.:
    ik kijk ook altijd op babyopkomst, op de online kalender... (info per dag dus)
    en daar staat bijvoorbeeld, bij precies 37 weken....
    2800-2900 gram....
    en bij precies 38 weken... ruim 3 kilo...

Op deze site staat met 37 weken 3100 gram....
    en bij 38 weken 3200 gram.....

nouja... nu is het toch maar een "gemiddelde"..... dus tja.. voor het zelfde geld is jouw kindje toch wat groter of kleiner

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Sluit me aan bij Seth, het is volgens mij einde van de week. Wij hebben gister een groeiecho gehad waaruit is gebleken dat hij ong. 1800 gram weegt en heel lang is, het gewicht was heel gemiddeld zei de gyn, terwijl als ik in de boekjes lees de baby nu 2200 gram zou moeten wegen....Ik pin me er maar niet meer teveel op vast.

5. Alita

Alita Niet meer actief

als je de week volgemaakt hebt heeft je kindje DAT gewicht....
    Want als je 33 weken zwanger bent kijk ik naar de ontwikkelingen van week 34 want daar ben je dan aan bezig...aan het eind van week 34 is je kindje dan DAT gewicht wat ze zeggen...

Deel Deze Pagina