Ervaringen Biobim flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Omelet, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik wil tzt gaan stoppen met borstvoeding, als mijn zoontje zo'n 7/8 maanden is. Ik was in de natuurwinkel om zonnebrand te kopen en zag daar Biobim flesvoeding: biologische voeding.
    Ik vroeg mij af of er ervaringen mee zijn?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is gewoon kunstvoeding, net als alle andere merken, niet beter, niet slechter. Alleen van biologische koeien en duurder.

Maar als je kind geen verhoogd allergierisico heeft en je kunt het afbouwen een paar weekjes uitstellen, dan kan je kind gewoon van borst langzaamaan over op normale zuivel, zoals yoghurt, kwark (mag allebei voorzichtig vanaf 6 maanden) en dagmelk (mag in combi met borst voorzichtig vanaf 9 maanden). Als je kind goed en gevarieerd eet krijgt het na 6 maanden bij een gemiddelde melkproductie met 3 voedingen voldoende zuivel binnen.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik heb het ook gekocht, en geen slechte ervaringen mee. Nu staat het er alleen voor in geval van nood. Ik gebruik ook de Biobim rijstebloem, door de fruitpap, ook geen slechte ervaringen mee :)

Volgens mij wilde jij gedeeltelijk afbouwen toch? De voedingen overdag, als je werkt? Dan geef je als het goed is nog minimaal 3 borstvoedingen. Theoretisch gezien krijgt hij dan genoeg melkvoeding binnen, zou je het eventueel kunnen aanvullen met yoghurt, en heb je eigenlijk geen kunstvoeding meer nodig. Ik heb dat ook gedaan (weliswaar met 6 maanden), zodat ik niet meer hoef te kolven, en dat gaat goed.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja dat begreep ik hier op het forum ja, dat 3 borstvoedingen genoeg zou zijn (tot hoelang heeft hij dat nodig?). Heb daar nooit over nagedacht, of ik de ochtend - en avondvoedingen wil blijven geven en tot hoelang.
    Biobim is ongeveer even duur als Nutricia trouwens.

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    #5 lizab, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt: 21 mei 2011
    Hier ook biobim, aangezien ik niet meer genoeg kolf voor de KDV dagen. Hier helemaal geen problemen mee. Ik had biobim gekocht omdat het goed schijnt te mengen met BV. Ook hadden we de pap al in huis omdat die op basis van volkoren is.

Zoveel duurder vind ik hem niet. via de biobim webshop was een pak nu 6.79 geloof ik. inhoud = 450 gr. dus ruim 13 euro voor een hoeveelheid gelijk aan friso (800gr) /nutrilon (?) .

Maargoed. de ervaringen zijn prima. Ik vind het een aanrader.

Overigens zitten wij echt nog op 4 voedingen per dag.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank je Lizab! Ik neig naar Biobim mocht mijn bv niet voldoende zijn of als ik toch wil stoppen omdat ik daar een goed gevoel bij heb, maar lees bijna nooit ervaringen erover. Wel bij de pap (iff mengbaar met bv) maar nooit bij de poedermelk.

Deel Deze Pagina