Speenkeuze

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jorietje, May 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ons manneke drinkt sinds deze week zijn fles met Nutriton toegevoegd, omdat hij veel te snel dronk en daardoor veel spuugde. Nu met Nutriton spuugt hij bijna niet meer. Wij hebben de Avent fles, en gebruikten speen 1 en nu ook 2 geprobeerd omdat 1 erg lastig werd voor hem, hij krijgt hem met 1 en 2 wel leeg, maar het duurt dan vaak langer dan een half uur... En dat is eigenlijk weer te lang en wordt hij bijna te moe om nog te drinken.
    We hadden ook nog de Bibi 123 speen, maar die gaat (zelfs op 1) weer veel te snel en is hij weer gaan spugen.

Welke speen zou ik nog meer uit kunnen proberen? Wat is jullie ervaring? Hopelijk heeft iemand de gouden tip :D
    123 speen leek me ideaal, vooral omdat je dan met 1 kan beginnen en als het echt dikke drap wordt, gewoon naar 2 gaan, maar de Bibi gaat dus op 1 al veel te snel..

(Difraxfles ook geprobeerd, maar dat vind ik een rotding en hij dronk ook veel te snel die fles leeg)

Gr,
    Joriet

2. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

Oct 19, 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ik heb ook de avent gehad was niets
    difrax was drama
    hier deed de nuby het redelijk goed
    en de tommee tippee is super...

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hm ik lees net ergens dat t gaatje van de speen groter maken kan helpen, ga ik morgen maar ns proberen :D Dat ik daar zelf niet op kon komen... (als het dan maar weer niet te snel gaat in t begin)

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb hetzelfde gehad met Avent.
    1 en 2 was te langzaam, al ging 2 wel een tijdje goed, maar na een paar weken deed Milan ineens weer 3 kwartier over een fles, soms wel een uur.
    Heb er toen een speen 3 op gezet, dat ging weer veel te snel.
    Dus toen was ik klaar met Avent.

Difrax was ellende, die was binnen 6 minuten leeg...

Gebruik sindsdien een Nuby Natural Touch fles en dat gaat hier super!

5. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Hier wordt ook Nutriton gebruikt. Ik heb al ruim 2 maanden (dochtertje is nu 4.5 maand) Avent 3 en dat gaat prima

6. misa

misa Niet meer actief

Je kunt ook speen 3 gaan proberen. Maar misschien gaat dat te snel en moet je nog meer nutriton gebruiken.

Of speen 2 en ietsje minder nutriton (een half schepje minder kan al genoeg zijn.)

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Speen 3 was hier ok.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    Ik heb verschillende flessen en gebruik niet standaard evenveel nutriton. in de flessen met bibi speen gaan meer nutriton in dan in de avent flessen. ik gebruik ook avent speen 1 en daar doe ik de helft minder nutriton in dan in de andere flessen. doe ik de standaard hoeveelheid erin dan komt de melk er zeer moeilijk uit.

Share This Page