Klachten na punctie. Wat te doen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miekkie, 19 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Goedemorgen,
    Ik heb afgelopen vrijdagochtend de punctie gehad. Hierbij werden 9 eicellen gevonden.
    Nu, twee dagen later, heb ik nog altijd buikklachten. Ik voel me vol en opgeblazen, als er ook maar enigzins iets in mijn blaas of darmen zit krijg ik buikpijn. En ik moet het heel erg rustig aan doen, want onderneem ik iets dan wordt de pijn erger.
    Wat nu te doen? Want morgenmiddag is in principe de terugplaatsing. Maar ik vraag me erg af of mijn lichaam er wel klaar voor is en ben bang dat ik op deze manier 1 van de 5 bevruchtte eicellen “weggooi”.
    Is het verstandig vandaag te bellen en bv om een echo te vragen vandaag? Want als mijn lichaam er niet klaar voor is, doe ik liever geen verse terugplaatsing en kan ik misschien beter alles in laten vriezen.

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker even bellen, wat rot dat je nog zo’n last hebt. Ik heb het 1 keer meegemaakt (4 puncties in totaal), toen bleek ik een infectie te hebben opgelopen door de punctie waar ik flink ziek van was. De tp kon toen niet doorgaan. Op de ochtend van de tp had ik enorme buikpijn en bleken m’n ontstekingswaarden erg hoog te zijn. Het kan ook zijn dat je lijf gewoon flink bij moet komen maar ik zou zeker even bellen. Veel sterkte met het herstel.

3. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ah bedankt voor je reactie! Was je toen nog wel op tijd om het embryo nog in te kunnen laten vriezen? En kreeg je toen eerst een echo of meteen bloedprikken of hoe kwamen ze erachter wat het was.
    Mijn temperatuur is ook wat hoger dan normaal in de ochtend. Nu 37,6.
    Ik ben nu aan het bellen. Sta in de wacht. Maar moet 1,5 uur rijden naar de kliniek..

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.806
    8.472
    113
    Vrouw
    Ik heb 4 puncties gehad waarbij ik de eerste 3x zeker een week buikpijn heb gehad maar wel een verse tp heb gehad. Hier heb ik nog steeds spijt van want eigenlijk voelde het niet goed. De vierde keer had ik ohss en mocht ik überhaupt geen verse tp..

Wat zei de kliniek?

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Ja, ze hebben het embryo toen ingevroren en uiteindelijk werd dat 2 maanden later mijn oudste zoon. Goed dat je aan het bellen bent! Ik kreeg een echo in de kliniek en daarna stuurden ze me door naar het ziekenhuis waar de ontstekingswaarden zijn geprikt en en er opnieuw een echo is gemaakt. Wat vervelend dat je zo lang moet rijden. Mijn streekziekenhuis heeft na een vorige punctie een vingerprik gedaan omdat ik weer bang was voor een infectie maar toen was het gelukkig allemaal in orde. Er zat voor mij wel een verschil in normale napijn en de extreme pijn door de infectie. Ik kon echt geen stap verzetten door de pijn en omdraaien was al heftig. Hopelijk heb je inmiddels iemand gesproken.

6. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Inmiddels contact gehad. Als ik de klachten morgenvroeg nog heb, wordt er aan het eind van de ochtend een echo gemaakt zodat men kan bepalen; wel of geen verse terugplaatsing. Erg spannend dus!

7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Zeker spannend, ik duim voor je dat de klachten weg zijn en het door kan gaan. Fijn dat ze je goed opvolgen. Voel je je inmiddels ook iets beter?

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.806
    8.472
    113
    Vrouw
    Ook al zeggen ze dat t wel kan en je voelt je nog niet goed genoeg, doe het dan niet hoor! Je hebt altijd zelf de regie.

9. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ja ik vind het heel lastig wat te doen. De klachten blijven bestaan. Net wilde ik opstaan van de sofa en toen een enorm pijnlijke steek in mijn buik. Maar als ik geen verse terugplaatsing doe, is het plan ze allemaal in te vriezen en door te gaan met de volgende punctie (embryobanking ivm leeftijd) en dat is natuurlijk ook heel pittig. Maar ja, ik wil dit embryo ook niet “weggooien” als mijn lichaam nu in slechte conditie is.

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.806
    8.472
    113
    Vrouw
    Ja, dat is idd een lastige keuze. Misschien toch eerst maar afwachten hoe de echo is.

11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Bij mij was er bij de echo toen niet uit te sluiten wat er aan de hand was en daarom vond er ook bloedonderzoek plaats in het ziekenhuis. Luister goed naar je lichaam en je intuïtie. Hopelijk verdwijnen de klachten deze nacht. Sterkte!

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met je? Veel succes vandaag!

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
  14. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Wat lief dat je dat vraagt!!

Ik heb in de ochtend voor de terugplaatsing een echo gehad. Daarop was te zien dat ik veel vocht en bloed in mijn eierstokken had, wat normaal kon zijn na een punctie maar een terugplaatsing niet in de weg stond en ook mijn zwangerschapskans niet verminderde. Ik heb daarom toch een verse terugplaatsing laten doen. Nu zit ik volop in die spannende wacht weken.. De buikpijnen werden trouwens de dag na de terugplaatsing al veel en veel minder en inmiddels helemaal weg.

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het door kon gaan en de klachten weg zijn! Heel veel succes met de spannende wachtdagen, ik hoop gauw mooi nieuws van je te lezen.

16. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ben ik zwanger of kan dit een voorbedrukte streep zijn. Hij is in het echt iets duidelijker dan op de foto. Maar het is vandaag 14 dagen na de punctie, dus bij zwangerschap had ik de streep al duidelijker verwacht. Helemaal omdat het ook nog eens een early test is.

Bijgevoegde bestanden:

17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend! Ik zie het streepje duidelijk. Zelf nooit echt fan geweest van deze testen omdat ik ze nooit zo duidelijk vind worden. Stond het streepje er binnen de afleestijd? Ik zou misschien een andere test proberen. Is predictor nog makkelijk te krijgen? Of kv 2 voor 5? Zelf gebruikte ik easy@home maar daar is ook niet iedereen fan van.

18. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ja streepje was er zeker binnen de afleestijd. En zoals ik het nu bekijk is het echt geen indroogstreepje. Maar kan op een of andere manier nog niet blij zijn, omdat ik me er niet 100% zeker over voel. Dus doe bij mijn volgende toiletbezoek nog een normale test van de Action. Die heb ik ook nog liggen. Als die ook een streep laat zien, zal ik vast wel zwanger zijn! Ongelooflijk.. Dan is het gewoon gelukt!

Krv vindt dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.449
    113
    Vrouw
    Ik duim met je mee! Ik testte altijd het duidelijkste met 2e urine trouwens.

20. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ja ik heb met de tweede urine en een andere (geen early) test ook duidelijker getest! Ik ben dus ook echt wel zwanger! En de Ovitrelle is al 15 a 16 dagen geleden, dus dat kan het ook niet meer zijn.

SamaMari14 en Krv vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina