Ervaringen bloedverlies na cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Na acht weken zwangerschap kwam ik erachter dat het hartje was gestopt met kloppen. Heb ervoor gekozen om het op te laten wekken middels medicatie.
    Ik heb woensdagavond een tablet mifegyne geslikt (om baarmoederhals al wat weker te maken en progesteron tegen te houden) en gisterochtend ven ik opgenomen in het ziekenhuis. Na de eerste vier pillen cytotec gebeurde er nog weinig, vooral bloedverlies, maar geen kramp. De heftige kramp/weeën kwamen vlak voordat ze drie uur later weer twee tabletten inbrachten. De twee uur daarna waren heel heftig qua pijn, heb ook pijn medicatie gehad, maar er kwam nog steeds alleen maar bloed. Toen drie uur later weer twee pillen. Een half uur later moest ik naar de wc en tijdens het plassen kwam de hele hups er in 1 keer uit. Dat verklaarde de gynaecoloog later, want ik moest steeds plassen in een po.
    Ik mocht naar huis.

Gisteravond nog zeer veel bloed verloren en krampen gehad. Vandaag zijn de krampen weg maar (voor hoe lang de dag al duurt) is het bloeden nog steeds erg veel.

Wat zijn jullie ervaringen? Hoe lang hield het bloeden aan? En is deze hoeveelheid 'normaal'?

2. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Hoi,

Allereerst wat vervelend dat dit je dit mee moet maken. Heftig.

Ik heb zelf geen ervaring met cytotec, maar na m'n miskraam bloedde ik de 1e dagen ook best veel. De gyn gaf aan dat dit goed is omdat je baarmoeder 'opgeruimd' wordt, maar het bloedverlies moest niet toenemen. Na 5 dagen was m'n bloedverlies gestopt.

Sterkte met alles. Hoop dat je dit snel een plekje kunt geven en dat je snel weer zwanger mag zijn.

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb woensdag ook Cytotec genomen. Donderdag verloor ik het vruchtje. Een dag veel bloedverlies, daarna nog beetje lijkend op menstruatie, vandaag bruin bloed. Mijn ervaring is dat het wel veel meer is dan een menstruatie, maar zodra he alles kwijt bent moet get wel gaan stoppen. Sterkte!

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hey meis. Wat naar dat je dit moest meemaken..

Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag de tabletten gehad. Ik moest 2 sochtends en 2 savonds inbrengen en er moest ongeveer 12 uur tussen zitten. Na de 1e 2 had ik ook alleen bloedverlies maar na de tabletten van savonds begonnen de krampen flink toe te nemen. Vrijdag heb ik eigenlijk de hele dag weeën gehad en savonds waren ze echt hevig. Gisteren had ik alleen nog lichte kramp en licht bloedverlies en vandaag is het zo goed als gestopt. 28 juli heb ik een echo om te kijken of alles weg is.

Heel veel sterkte!💐

5. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel dames! Wat naar dat sommigen van jullie dit ook deze week hebben moeten meemaken, sterkte!
    Minty wat afschuwelijk dat jij al zoveel miskramen heb moeten meemaken. Ik hoop dat alles schoon is. Ik krijg geen echo, omdat ze in het ziekenhuis al gecheckt hebben of aller eruit was. Alleen als het bloedverlies toeneemt moet ik terugkomen. Heb wel over zes weken een nagesprek, begreep niet precies waarom.
    Ik hoop dat het bloedverlies dan na vandaag stopt of bruin wordt, want het is nu allemaal nog helder rood.

Talvi, ben jij het vruchtje al verloren?

6. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier twee keer met cytotec gedaan maar moest beide keren alsnog gecuretteerd worden. En nu krijg ik curettage maar avond ervoor wel cytotec zodat het wellicht al een beetje los komt...

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Frummels,volgens mij ben ik alles verloren idd. Het kwam niet in 1x maar in delen zeg maar. Heb alles wel bekeken maar heb het verder niet uit elkaar gehaald oid zoals sommige meiden wel doen. Ik kreeg vrijdag avond hele heftige weeën en toen het laatste eruit kwam namen de weeën ook af dus ik neem aan dat er niks meer zit.

8. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Als het op de echo schoon was dan zal het bloeden wel steeds meer afnemen.

Bij mij was het echter na drie weken nog niet voorbij, tussentijdse echo's lieten steeds minder in mijn baarmoeder zien, maar wel steeds nog een klein beetje. Toen het bloeden weer bijna gestopt was kwam het opeens in een halfuurtje tijd weer in volle hevigheid terug en een dag erna zagen ze op de echo veel meer stolsels en ben ik alsnog gecurreteerd. Dus als het lang aanhoudt of toch af en toe weer helderrood wordt nadat het al bruin was, zou ik toch af en toe even het ziekenhuis bellen. Ik ben nu na cytotec en curretage al 28 dagen aan het vloeien (curretage is 5 dagen terug), nou dat wens je niemand toe! Ik hoop dat jullie er voorspoediger vanaf komen dan ik, meiden! Het is al rot genoeg allemaal! Sterkte!

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend Mariak!
    Daar zit je natuurlijk niet op te wAchten.

Ik hoop dat je dan alles verloren ben Tavli!
    Ik hwb afgelopen donderdag nog een stukje weefsel verloren en afgelopen maandag nog een bloeding helder rood met stolsels gehad.

Hoop zo dat alles weg is. Zit niet te wachten op ook nog een curretage...

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik had ruggenprik toen ik weeenkreeg. 10.00-12.00-14.00 2 tabletten steeds en met 15.00 weeen gelijk om de twee min. Ik kreeg ruggenprik, 19.00 ze werd geboren. Ik mocht naar huis 23.00.
    Ik had echter echt geen pijn of krampen..
    Bloedverlies was niet veel gewoon als ongi en rond 2wk hield dat. Dag 60 na bevalling kreeg ik mijn cyclus terug. Ik had geen stolseld etc maar misschien heeft het te maken met termijn? Ik had gewoon baby en placenta bevallen zeg maar alles zat nog geheel uit. Soms zeiden ze komt placenta in stukjes en dat blijft nog even zeg maar bloeden..

6wk na de miskraam heb je recht op echo dus dan kan gyn zien of het schoon is

Sterkte!:(

11. Iwannahavea

27 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmorgen begonnen met Cyotec. Gisteravond Myfegine genomen (kreeg ik met heel veel pijn en moeite mee van de arts). Ik kreeg na een paar uur bloedverlies en toen kwam al vrij snel 2x een flink stuk weefsel. Vorige keer ging het bij mij ook op deze manier. Bloedverlies was meer dan een menstruatie maar niet heel heftig.

Deel Deze Pagina