Ervaringen Bloom Fresco

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manuk, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hoi!

Ondertussen al bijna 25 weken zwanger en druk bezig met de baby-uitzet.
    Van het begin af aan waren we helemaal weg van de Bloom Fresco kinderstoel.
    De hoogglans wit past perfect in ons interieur, het is een stevige stoel wat erg handig is met onze 2 jonge/entousiaste honden waardoor ik zeker weet dat het niet makkelijk omvalt. Just loving it..

Maar... Nu hoor ik veel tegenstrijdige verhalen over deze kinderstoel. Sommige mensen vinden het geweldig en andere mensen vinden het een onding. De verhalen waar ik het meest in geintresseerd ben is of je kindje rond de leeftijd van een jaar ook nog fatsoenlijk in het "eierdopje" past. Ik hoorde namelijk dat ze erin gefrommelt liggen en niet comfortabel.

Normaal zou ik het gewoon proberen en als het echt niet bevalt weg doen. Maar met een kinderstoel die incl accesoires rond de 350euro zit vind ik niet iets om de gok op te nemen.

Dus dames wie deze stoel wel hebben aangeschaft, wat vinden jullie van de bloom fresco??

Liefs
    Manuk

BVD

2. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij hebben zo'n stoel en Puck is nu dus al wat ouder en ook nog vrij groot voor zijn leeftijd, maar hij zit er prima in hoor! De stoel kan gewoon aan tafel geschoven worden, maar ook met het tafeltje ervoor. De stoel bevalt ons heel goed. Hij is wel wat zwaar als je hem wilt vershuiven, maar hij staat hier meestal gewoon aan tafel op een vaste plek. Succes met je keuze.
    Groetjes Puck

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier bevalt ie ook uitstekend. Maar mijn mannetje is nog maar 6,5 maand dus of het na een jaar ook nog zo is weet ik niet. Maar denk van wel.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb hem gehad maar na 1 jaar verkocht! Vreselijk onhandig ding... Lastig verplaatsen, lastig schoonmaken en mijn zoon vond het afschuwelijk om erin te zitten en zat totaal niet goed/fijn erin! Hebben vanaf die tijd het ikea stoeltje voor 25,- ofzo, TOP stoel!

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Bedankt voor de reactie's tot nu toe dames!

2 voor 1 tegen

Betreft het zwaar te verplaatsen vind ik alleen maar een voordeel, dat betekent voor mij dat ie dus ook niet makkelijk omvalt als er eens een entousiaste border collie tegenaan wandelt of er even bij op gaat staan te kijken. ( Niet dat ik het wil hebben, maar als het wel gebeurd staat het wel stevig )

Ik hoop dat er nog meer ervaringen komen zodat we echt de knoop door kunnen hakken.

Hebben jullie naast de bloom ook nog een wipstoeltje?

Liefs Manuk

6. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook!
    Vanaf het begin wel gebruikt maar wel met een kussen, anders verzuipen ze er nog wel in vind ik.
    Dochter (5,5 mnd) zit regelmatig bij ons aan tafel (kinderen spoken ALTIJD als pa en ma willen eten :))
    Of ze nog lekker zit rond 1 jaar kan ik je nog niet bij helpen.

Verplaatsen is idd lastig, hij is vrij zwaar en die wieltjes zijn om te lachen. Wij hebben van die anti-kras dingen eronder geschroefd, dan vertrek je hem makkelijker.
    Kan me wel indenken dat je honden deze niet zomaar omkrijgen! Zo'n ikea stoel hebben wij ook voor erbij (buiten/vakantie) maar denk dat je honden die zo van de benen lopen...

Wij hebben ook een wipstoel. Wilden we eerst niet omdat we de bloom hadden maar nadat dochter er bij een vriendin in heeft gezeten en totaal fan was van dat gewip (ze poept ook altijd in dat ding, zal de houding wel zijn. Wij noemen het de poepstoel :D) hebben we er zelf ook één aangeschaft.

Succes met je keuze!

7. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    #7 Dinnah, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
    Wij hebben hem ook. Dochter van 3,5 zit er nog steeds. Handig dat het drie standen heeft daarom kan de jongste er ook in liggen.
    Ik vind het een vreselijk onhandig ding. Wil er liefst z.s.m vanaf maar manlief vindt het erg mooi. Dat is het ook mooi, meer niet.

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij hebben hem ook, en veel gebruikt, ook vooral in het begin omdat ze de box nooit fijn gevonden heeft, ze heeft er dus veel in de ligstand in gelegen in de snug. Alleen vond ik hem toen we met vast voedsel begonnen met 6 maanden te groot (in zitstand, ze kon goed zitten), ze zat zo'n beetje met het blad op neushoogte. Dus we hebben er toen een goedkope ikea stoel bijgekocht, omdat we ala Rapley voedden was het belangrijk dat ze zelf goed bij het blad kon. Later, toen de ikea stoel wat klein werd heeft ze nog een tijdje een opgevouwen handdoek onder haar billen in de bloom gezeten.

Ze is nu anderhalf en past er nog makkelijk in, zit er dus ook iedere dag in. En in principe zouden ze er tot een jaar of 6 in moeten kunnen zitten. De ligstand gebruiken we al lang niet meer en dat zou nu ook niet meer gaan. het tuigje dat er in zit hebben wij er al heel snel uitgehaald trouwens, nooit gebruikt, als je het blad erop doet moet toch ook de beugel eraan en dat is voor Emma genoeg. Voetsteuntjes hebben we er ook afgelaten omdat we begrepen hadden dat die vrij snel afbreken als je een ondernemend kind hebt. En zonder voetsteunen kan ze er niet zelf uitklimmen.

Hij is inderdaad zwaar en je moet hem niet iedere keer een heel eind moeten verplaatsen. Maar dat doen we dan ook niet, anderhalve meter om hem aan het hoofd van de tafel neer te zetten. En hij is errug duur, daarom wilde in hem eerst niet, maar achteraf blij dat we hem toch gekocht hebben (zeker voor de ligstand voor de hele kleintjes)

9. mamalievezoon

1 mrt 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wij hebben hem ook. (tweedehands van marktplaats) en ons bevalt hij prima. Hij is inderdaad wat zwaar maar verder is het wel de mooiste kinderstoel vind ik, want verder vond ik andere stoelen maarl lelijk! Ons zoontje is 5 maanden dus weet niet hoe het gaat als hij ouder is. Je zou hem tot 3 jaar moeten kunnen gebruiken dacht ik.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik vind idd ook het enige voordeel dat hij mooi is !

Het is misschien een voordeel dat je honden hem niet omrennen, maar ik denk dat het sowieso niet helemaal de bedoeling is dat die beesten vol gas naar de eetstoel rennen? En als je hem ooit wil verplaatsen is het écht heel onhandig...

Prijs/kwaliteit vind ik erg slecht...

Oh trouwens ik vind de bloom fresco ook wel compleet losstaan van een wipstoel...

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben hem ook en hij voldoet prima. Het is een echte eye catcher! Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij lastig schoon te maken is, maar een vriendin van mij verzekerde me dat een stokke dat ook heeft.

Als je hem mooi vindt, zeker aanschaffen, wanneer hij niet bevalt kun je hem via mp vast vlot verkopen.

12. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier ook de bloom fresco en wij zijn er heel blij mee. Noa ligt er al vanaf de geboorte in. Je kunt er een speciale babyverkleiner bij kopen maar wij hebben de verkleiner uit de maxi cosi gehaald en die er in gedaan en dat ging ook heel goed. Ze is nu een jaar en vind het heerlijk om in de stoel te zitten. Ik vind het een ideaal ding. Hij mag dan wel zwaar zijn maar je hoeft hem niet te tillen want er zitten wieltjes onder en schoonmaken vind ik ook geen probleem wat ik bij de meeste wel lees. Ik vind het juist makkelijk schoon te houden, beter dan een stoelzitje van stof zoals bij de triptrap of de jet4kids. Ik vind het echt een super ding.

13. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk ding! Zodra dochterlief in een echte kinderstoel (lees: Ikeastoel :D) kan zitten, gaat ie op marktplaats.

Voordelen
    - te gebruiken vanaf de geboorte
    - mooi uiterlijk

Nadelen
    - slecht schoon te maken
    - een enorme sta in de weg
    - slecht te verplaatsen door gewicht (die wieltjes heb je echt niks aan)
    - kind zit er niet fijn in

En dat voor dat geld...
    Nee hoor als ik dit van te voren had geweten had ik hem noooooooit gekocht! (hebben hem al in eerste zwangerschap gekocht)
    Voor zoonlief hebben we uiteindelijk alsnog een Ikeastoel aangeschaft en daar ben ik heel blij mee. Topding voor nog geen 20 euro!

We hebben wel gewoon een wipstoel, de Bloom is in mijn ogen een kinderstoel en dus iets heel anders dan een wippertje.

14. Emme

Emme Niet meer actief

Wij hebben hem ook, maar ik vind hem eigenlijk meer geschikt voor baby's dan voor oudere kinderen. In het begin lag ons zoontje er heerlijk in en we schoven hem altijd bij ons aan tafel, erg gezellig. Ook vonden we het prettig dat hij bij zes maanden nog niet helemaal rechtop hoefde te zitten en dat er een blad bij zat voor de eerste hapjes.

Toch hebben we voor de tweede er niet nog een Bloom bij gekocht, omdat we voor een kindje van 1,5 andere eisen aan een stoel stelden. Hij eet nu bijvoorbeeld altijd met de pot mee en heeft dus zijn eigen bordje op tafel staan, een blad is daarmee overbodig. Ook kan hij natuurlijk al lang goed rechtop zitten en is het niet meer nodig dat de stoel een kantelstand heeft. En dan is de Bloom toch een beetje een sta-in-de weg... We hebben er een Stokke bijgekocht en zijn daar erg tevreden over. Maar de Bloom blijft mooi!

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Zo zie je maar dat er verschillende meningen zijn en dat je maar het beste op je eigen gevoel kan af gaan. Ik zie hier iemand die wel heel negatief is, terwijl ik juist heel positief er over ben ik zou niet weten wat voor ander stoel ik zou willen. Zo heb ik slechte ervaring met die van IKEA. Ik hoop dat je er uit kan komen zo met al die verschillende meningen. Succes!

16. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

ff ter aanvulling; we hadden ook een wipper maar die vond ik voor heel mini minder geschikt. Bovendien hebben wij een flinke kudde katten en in de bloom kon ze lekker katvrij liggen (in de wipper kropen ze er rustig bij ;))

17. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Wij hebben hem ook en ik vind het een topding!
    Mijn dochter is 8 maanden en zit er prima in! Inderdaad het verplaatsen is heel onhandig omdat hij zo zwaar is. Ik heb ook een grote hond en als ze zou willen zou ze hem niet om kunnen krijgen.

18. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik heb hem ook en vind hem fantastisch. Ze zit er goed in en vanaf het aller begin gelijk gebruikt. Ik vind hem wel makkelijk schoon te maken. En idd hij is zwaar maar ik kan hem makkelijk verplaatsen met de wieltjes eronder (ik heb laminaat liggen).
    Ze is nu 10 maanden maar als ik het zo bekijk kan ze er nog heel lang mee doen.
    En hij past natuurlijk ook fantastisch in mijn interieur. ;)

Succes!

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind het een verschrikkelijk ding!

Ik wilde hem heel graag hebben maar mijn man vond hem lelijk. Na hem een paar dagen bij mijn vriendin in gebruil gehad te hebben, ben ik blij dat ik hem niet heb gekocht!

Ik vond hem totaal NIET stevig...dat ding wiebelt alle kanten op als Finn maar iets bewoog (en dat doet ie veeeeeeeel) hij gaat lastig omhoog en naar beneden en was heeeeeel lastig schoon te maken!

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Bedankt iedereen voor de reactie's!

We gaan de stoel nog eens goed bekijken in de winkel.
    Over het algemeen zijn de meeste meningen wel positief en komen die ook overeen met het beeld wat wij van de bloom hebben.

En het schoonmaken.. Dat doe ik toch al vaak met het oog op de honden en mijn hoogglans witte meubeltjes;) Dus even wat extra poetsen op de kinderstoel vind ik niet zo'n bezwaar..
    Vanwege de hoogglans witte meubels viel ons oog ook op deze stoel want een andere stoel die bij het interieur past hebben we overigens nog niet echt gevonden:)

Ik weet niet meer wie het zei, maar natuurlijk is het niet de bedoeling dat de honden op de kinderstoel afstormen. Dat zal ook niet gebeuren. Maar kan ze ook niet verbieden dat ze niet in huis mogen spelen. En ze zijn dol op eten dus die hangen waarschijnlijk wel rond de kinderstoel als de kleine eten krijgt. Ik wil gewoon zeker weten dat ons kindje er veilig in zit mochten ze wel even er tegen aan komen. Ik zit nu ook dagelijks aan de eettafel, even een tijdschriftje lezen oid en dan komen ze ook wel eens kijken terwijl ze bij me op gaan staan. Vind het niet erg als ze ook even bij de baby willen kijken, maar dan moet de kinderstoel dus wel stevig zijn.

Iedereen heel erg bedankt voor de reactie's. Ik heb er zeker wat aan gehad en mijn man en ik gaan er nog even goed over nadenken.

Nogmaals iedereen bedankt!

Liefs Manuk

Deel Deze Pagina