Ouders vaak over de vloer of juist helemaal niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mausi, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doen jouw ouders voor jullie/ jullie kids?

1. Ze passen elke week op als ik moet werken

2. Ze passen af en toe op (bij bruiloft/feestjes e.d.)

3. Ze lopen de deur plat om hun kleinkind te kunnen bewonderen

4. Ik zie ze af en toe (verjaardagen e.d.)

5. Ze wonen te ver weg om elkaar vaak te zien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik vroeg me af hoe het zit met jullie ouders sinds de geboorte van jullie kind(eren). Lopen ze de deur plat, zie je ze nooit, passen ze zelfs op/ helpen ze in het huishouden of komen ze alleen langs als je ze uitnodigd?

Hier echt compleet verschil tussen mijn schoonouders en mijn eigen ouders. Mijn schoonouders doen met alle liefde alles voor ons (dat ik me soms bijna bezwaard voel), ze passen op, helpen wel eens in het huishouden, eigenlijk is niets te veel.

Mijn eigen ouders komen alleen langs als ik ze uitnodig... oppassen zou mijn moeder wel leuk vinden, maar veeeeel te druk met eigen werk/ sociale leven e.d. om zich daar uiteindelijk toch aan vast te leggen...

Hoe zit dat bij jullie?

2. tulip

tulip Niet meer actief

#2 tulip, 26 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2011
    sowieso allebei wel elke week. Op mn vrije dag doordeweeks: maandag, dinsdag en woensdag allebei wel een keer. En dan in het weekend ook vaak allebei nog.

3. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Ik heb het ontzettend getroffen met mijn ouders en schoonmoeder. Mijn ouders passen elke maandag op, terwijl ze hiervoor bijna 1,5 uur moeten rijden. Ze willen zo min mogelijk missen van onze dochter. Super!

Mijn schoonmoeder woont wel om de hoek en ook zij staat zo vaak als ze kan voor ons klaar voor wat dan ook.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Helaas niet.. Mijn ouders wonen niet bepaald in de buurt (hele familie woont in Friesland)

5. giraf

giraf Niet meer actief

Ouders komen zelden naar ons toe, meestal gaan we naar daar, dus niet veel verschil met voor we kinderen hadden. Ouders passen op als we een keer een feestje hebben ofzo.

Schoonouders stonden na de geboorte van onze dochter bijna elke dag aan de deur, dus hebben we een beetje 'moeten' afremmen, nu komen ze af en toe langs.
    Schoonouders passen nooit op, wil mijn man niet hebben.

6. adi

adi Niet meer actief

Kan ik 2 dingen kiezen?

- mijn schoonmoeder past 2 dagen per week op, daarnaast gaan wij in het weekend vaak daarheen;
    - mijn ouders komen vrijwel elke dag op bezoek en helpen mee in het huishouden. Als ze 2 dagen niet geweest zijn, doen ze alsof ze hun kleinkinderen al een jaar niet gezien hebben :D

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mijn moeder past sinds de geboorte van onze oudtse dochter(nu 4 jaar) op op de dagen dat ik werk. Ze doet dan ook wat huishoudelijke dngen voor mij, echt super lief waqnt zo heb ik op de dagen dat ik vrij ben echt tijd om van de kids te genieten.
    Verder komen mijn ouders elk weekend zo ongeveer wel een keer hier. Gaan vaak dagjes weg met hun pof een weekendje weg.
    Mijn schoenmoeder zien nw e minder vaak, zij is ook een stuk ouder en kan noiet meer oppassen op de kids. We gaan haar zo nu en dasn eens halen om een middagje te komen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

wat fijn!!!

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn eigen moeder zien wij heel weinig.... ze komt heel soms eens op een maandagmiddag als ze vrij is van haar werk... en doet dan ook leuke dingen met mijn meiden... maar ze zien haar TE weinig om haar al echt als hun oma te zien.... maar ze doet wel haar best... vind het best jammer eigenlijk...

mijn schoonmoeder en man wonen hier 3 uur rijden vandaan en die zien we dan ook erg weinig... wel willen ze graag oppassen voor af en toe een weekendje... en sturen ze eens een leuke kaart met wat foto's.... maar dat was het dan wel...

ik had zelf vroeger een opa en oma die heel veel met ons deden en waar we na school zo heen konden en lekker mee eten, uit logeren, naar de speeltuin... ze waren ook vaak bij ons thuis te vinden en hielpen mijn moeder dan mee met van alles....

van mij had het voor onze dochters wel wat meer gemogen kwa contact met hun opa en oma's.... maar helaas....

10. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Onze ouders wonen op 110 km van ons vandaan, we zien elkaar minstens 1x per maand. Het zou leuk zijn als het vaker was, maar mijn ouders wonen in NL, vriend z'n ouders in BE, en wij in het middelpunt tussen hen in. Maar goed, ik moest zo nodig een man uit België leuk vinden, hij wil niet in NL wonen, ik wil niet in de middle of nowhere wonen (lees: Belgisch Limburg; ben nou eenmaal een stadsmeisje), dus dit hoort er nou eenmaal bij.

11. adi

adi Niet meer actief

ik las dit en dacht gelijk Antwerpen :D, en inderdaad.
    Onze beste vriend heeft dezelfde dillema en die woont nu ook in Antwerpen ;)

12. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Haha precies! Geweldige stad hoor verder! Ik hoop dat jullie vriend dat ook vindt :)

13. adi

adi Niet meer actief

ja hoor, we zijn laatst nog op visite geweest (in Deurne bij Antwerpen dan)

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn moeder past elke vrijdag (bij ons thuis) op Ayla. Vaak werkt ze dan nog wat was weg en stofzuigt. Overigens geheel vrijwillig, want van mij hoeft het echt niet, hoewel ik het natuurlijk hartstikke fijn vind.

Mijn vader en stiefmoeder komen (samen of even alleen) af en toe eens aanwippen. Sowieso om het weekend gaan we naar hun toe met Ayla en het komt dus ook regelmatig voor dat zij even langskomen op de dagen dat ik thuis ben.

Mijn s.o. zijn een heel ander verhaal. Ze komen nooit bij ons. Niet zomaar even langswippen, maar ze bellen ook nooit om te vragen of ze even langs kunnen komen. Ze zien Ayla dus alleen als wij daarheen gaan en dat is misschien 1x per maand. Jammer vind ik, maar ik voel me niet geroepen om daar elke zondag op de bank te gaan zitten. Zij kunnen ook wel eens wat interesse tonen. En ik vind het ook vreemd, want als ze Ayla dan zien zijn ze altijd hartstikke gek met haar...

15. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Mijn vader komt eigenlijk nooit op bezoek, wij gaan meestal naar hem toe. Dat ligt ook allemaal wat gecompliceerder dan het lijkt.. Maar als ik hem bel, staat hij ook binnen 5 minuten op de stoep, als het nodig is..

Mijn schoonouders wonen op 200 km rijden (enkele reis). Maar toch passen ze van maandag t/m woensdag op, zodat ik mijn studie kan afronden. Dus elke zondagavond ruim 400 km en woensdag avond weer 400 km om haar op te halen.. En af en toe zelfs nog een keer tussendoor op en neer voor een lekker dagje strand.. :cool:

Maar mijn schoonouders en schoonzus doen ook echt super veel voor ons. Ze passen op, denken mee over alles, halen luiers als ze in de aanbieding zijn (lees: 5 megapakken van 120 stuks ;)) en we krijgen heel veel van ze..

Dus al met al hebben we eigenlijk weinig familie die écht bij ons over de vloer komen. Maar dat heeft ook wel weer zijn voordelen, als ik die topics lees dat (schoon)ouders de deur plat lopen tot vervelens aan toe..

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Schoonouders: wekelijks komen ze hier oppassen

Moeder: regelmatig maar past eigenlijk nooit op (alleen in noodgevallen en straks als de kindjes wat ouder zijn en we het echt over logeren hebben)

17. p1982

p1982 Niet meer actief

ouders:passen iedere woensdag op en komen regelmatig langs ind e week of passen extra op
    schoonouders: 1x per 3maanden ofzo zien we ze en rest met verjaardagen en maar klagen dacht dochterlief niks van ze moet weten

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn schoonouders zijn best afwachtend: we willen best wat doen, maar geef het maar aan. Met mijn moeder heb ik een erg goede band en die zien we minstens wekelijks. Soms past ze op, soms logeert Julia daar, maar meestal gaan we ook gewoon leuk op de koffie, of komt ze hier even langs. Mijn vader zie ik iets minder vaak (die werkt fulltime).

Mijn schoonouders zien we denk ik 1 keer per 2/3 weken.

19. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

verschil is bij ons groot, ze zijn bij beide kids op kraambezoek geweest. Dat was het.... want ja we wonen wel erg ver weg.
    Oke prima, voor ons een reden omdat we zo ver weg wonen dan ook maar af en toe te komen. (immers zelfde afstand toch).

Mijn ouders springen bij. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en maak lange dagen. Ik kan ook niet van hem op aan dat hij bepaalde tijd thuis is.
    Dus mijn ouders passen vaak op en soms gaat mijn vader fietsen of met de bus met de oudste....even mijn handen vrij.
    Mam help me in huis en past 1 dag pw op.
    Ook komen ze wel eens zo even aanwaaien.....
    ze vragen wel regelmatig of ze niet teveelkomen... en of mijn man het geen probleem vind.... maar gaat prima zo dat we zelfs met ze op vakantie gaan.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij komen heel vaak bij mijn ouders, paar keer per week, maar ze passen niet regelmatig op. Af en toe als wij ergens naartoe gaan waarbij het lastig is om kinderen mee te nemen (laatst bijvoorbeeld een show van Jeff Dunham in Ahoy) maar dat gebeurt echt maar een paar keer per jaar.

Schoonouders zien we heel weinig en die passen dan ook nooit op.

Deel Deze Pagina