Weinig slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babs38, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Mijn zoontje van ruim 11 weken slaapt al vanaf het begin heel weinig overdag. Gelukkig slaapt hij vanaf 18.30 uur met een onderbreking van een fles om 23.00 uur die hij slapend drinkt en soms ook nog om 05.00 uur, door tot 8.00 uur 's ochtends.

Dus hij maakt wel aardig wat uurtjes, maar overdag slaapt hij heel weinig. 's Ochtends sowieso helemaal niet, dan is hij klaarwakker en 's middags dus hij nog wel eens een dutje in zijn wagen als we wandelen of soms in zijn bedje een uurtje, maar alleen als hij echt moe is en dat zie ik meteen aan hem. Anders hoef ik hem echt niet in bed te leggen, want dan slaapt hij niet. 's Avonds en 's nachts kan ik hem overigens wel makkelijk in bed leggen en dan gaat hij rustig slapen.

Is dit niet vreemd voor een 11 weken oude baby? Ik heb het bij het CB voorgelegd en zij vonden het geen probleem omdat hij 's avonds en 's nachts zo goed slaapt, maar als ik andere moeders zie vogelen met al die slaapjes overdag dan vraag ik me wel eens af of dit wel normaal is.

Aan de ene kant is het lekker hoor, want ik hoef niet thuis te zitten omdat hij zijn slaapje moet doen, maar ik vind het wel erg weinig voor zo'n kleintje.

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik lees even mee... Hier ook een mannetje die 's nachts wel slaapt maar overdag een krap uurtje in de wandelwagen.
    Hoef Milan overdag écht niet in zijn bed te leggen, want hij slaapt gewoon niet.

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    En 's nachts en 's avonds slaapt hij wel gewoon makkelijk in? Want dat is het probleem bij ons niet. Ik kan hem 's avonds en 's nachts gewoon in bed leggen zonder tegensputteren, hij slaapt zelf makkelijk in, maar overdag wil hij niet in bed. Hij heeft een voorkeur om in de Maxi Cosi te slapen en dat laat ik hem dan ook maar doen overdag, maar hij mag daar toch ook niet te lang in liggen, dat schijnt weer slecht voor zijn ruggetje te zijn.

Het ene kind heeft natuurlijk meer slaap nodig dan het andere, maar ik vraag me wel eens af of ik hem niet meer moet 'dwingen' om een slaapje overdag in zijn bedje te doen, maar dat betekend dat ik hem moet laten huilen en dat doet hij eigenlijk nooit, dus dat gaat zo tegen mijn gevoel in.

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Misschien dat hij dan overdag toch niet zoveel slaap nodig heeft? Probeer je hem wel in zijn bedje te leggen als hij moe is?
    Ik denk namelijk dat het ook een kwestie van blijven proberen is, hier probeer ik het af en toe ook om hem overdag toch maar in zijn bedje te leggen.
    Soms lukt het, soms krijst hij alles bij elkaar en wil hij gewoonweg niet slapen, hoe moe hij ook is.
    Toch blijf ik het proberen, omdat ik wil dat hij zoveel mogelijk slaapjes in zijn eigen bedje doet.
    Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. ;)

Hier is het inslapen 's avonds sowieso niet zoals het moet... Ben zo een uur bezig voor Milan eens in slaap valt.
    Maar als -ie slaapt dan slaapt -ie en hij slaapt (met onderbreking om 23.00 voor een fles) de hele nacht door, tot kwart over 7 's morgens zo'n beetje.
    Na zijn eerste fles van de dag wil hij dan ook nog wel eens in slaap vallen en dan slaapt hij zo tot 11 uur verder.
    De rest van de dag misschien hooguit een uurtje, in de kinderwagen.
    Hij is wel moe, hij is dan constant aan het gapen maar slapen, ho maar.
    Niet in bed, en dan ook niet in de kinderwagen.
    Pas als hij écht kapot is geeft hij het op en dan valt -ie in slaap.
    Huilen doet hij niet als ik hem moe in de wagen leg, maar slapen gaat hij ook niet.

Precies, dwingen om te gaan slapen lijkt me ook niet de oplossing.
    Als ze niet willen, dan gebeurt het toch niet...

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Lijkt mijn verhaal wel!!! haha ons ventje had dat precies zo.
    Als hij een half uurtje tot 3 kwartier sliep dan was dat wel de max hoor overdag (en dat gelijk 's morgens na de eerste fles en in de middag nog een keer). Meestal inderdaad, wat jij ook zegt, tijdens het wandelen sliep meneertje als een prins, en ook nog binnen 5 minuten aan de wandel!! haha

Wel hadden wij ook al na 9 weken dat hij doorsliep tot 7 uur 's morgen, Laatste fles dan tegen 20 uur, en dat is wel heel fijn.
    Overdag vond (en vind af en toe nog) ik het wel zwaar. Je hebt gewoon zoooo weinig tijd om andere dingen te doen, die wel moeten gebeuren.
    Verder dacht ik maar zo, hij is vrolijk, voelt zich goed, eet goed en drinkt goed, slaapt 's nachts heerlijk rustig en lang.... helemaal goed toch.

Ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt... heb ik ook wel gehad. Pffff en je hoort altijd andere verhalen... dat de baby lekker slaapt enzo overdag. haha nou voor mij ook NIET herkenbaar.

Mijn vriendin heeft ook een zoontje, 5 weken jonger als de mijne.... dat is me een slaapkop haha. Het tegenovergestelde!

Ik moet wel eerlijk zeggen, sinds hij echt bewegelijk werd (draaien, rollen, tijgeren en billenschuiven) gaat het slapen beter, en werd het ook wat langer. Hij verbruikt meer energie.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Aelinn sliep ook zo vreselijk weinig en dat is nog steeds niet veel meer geworden. Het enige wat ze nu wel bijna altijd doet is in de middag 2 uurtjes slapen maar verder gewoon wakker en vrolijk.

7. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    maiko sliep de eerste weken overdag ook heel weinig, dit kwam dan ook door kma. nu slaapt hij s'nachts prima en overdag wisselend de ene keer veel en de andere keer weinig maar als ik het met andere kleintjes om mij heen vergelijk blijft het weinig. in het begin maakte ik mij daar zorgen om maar hij is altijd vrolijk en tevreden en dus ben ik dat ook. ik denk dat sommige baby's niet zoveel nodig hebben en zolang zij blij zijn is het allemaal goed lijkt mij.

Deel Deze Pagina