ervaringen Boba wrap draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik wil voor onze tweede een draagdoek aanschaffen. De eerste heb ik heel veel gedragen in de minimonckey, maar die is niet erg ergonomisch voor je rug etc.

Ik heb een beetje zitten rondkijken en denk aan de Boba wrap elastische draagdoek. Zijn er hier toevallig mensen die deze doek hebben? hoe bevalt die?

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met die elastische doek, maar wel met die van ByKay. Is mij erg goed bevallen voor het kleine hummeltje. Achteraf gezien had ik liever direct een geweven doek gekocht, want die kun je veeeel langer gebruiken en ook nog eens goedkoper! (ByKay was ongeveer 70 euro en mijn geweven doek 50 euro)

3. gusto

gusto Niet meer actief

Ja, ik heb de boba wrap en heb hem in het begin heel veel gebruikt. Mijn zoontje sliep het liefst op mij en met nog een rondrennende dreumes was de doek ideaal.

Voor mij was het de perfecte doek, super eenvoudig te knopen. Ik vind m alleen wel geschikt voor tot maximaal een kilo of 6/7. Toen vond ik het echt zwaar worden en niet prettig meer dragen. Mijn zoontje zat er toen al nooit meer in maar had hij dat wel gedaan dan had ik liever een geweven doek aangeschaft.

Verder is de doek wel vrij warm. Mijn zoontje is in november geboren en dat was prima, maar nu in de zomer zou hij echt veel te warm zijn.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Eens met Lieke. Ik had zelf een elastische doek van Babylonia, maar principe is hetzelfde. Vond 'm erg prettig, maar soms wel strak (dat moet ook, want hij rekt mee natuurlijk). Verder wel warm voor in de zomer. Ik heb nu een Boba baby carier draagzak (topding!), maar als ik destijds voor een geweven doek had gekozen, had ik waarschijnlijk geen draagzal gekocht.

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt dames!

Ik ben half september uitgerekend dus opzich zal het dan niet meer heel warm zijn. Ik heb mijn oudste vooral de eerste 3/4 maanden veel gedragen, daarna eigenlijk niet meer. Dus daarvoor zou het dan wellicht perfect zijn? ... ik had gelezen dat een geweven draagdoek wat ingewikkelder knopen is en dan je m soort van om je baby heen moet knopen... dat lijkt me best lastig. of valt dat wel mee?

6. gusto

gusto Niet meer actief

Ja daarom heb ik dus voor de elastische gekozen. Je knoopt eerst en doet dan je kindje er in. Bij mij ging het de eerste keer gelijk goed. Een geweven doek vergt wat meer oefening.

Het ligt er dus een beetje aan of je je kindje heel lang wilt dragen denk ik. Met een geweven doek is het comfortabeler als je kindje al groter is en kun je langer door dragen.

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    valt mee, beide is een kwestie van oefenen. Ik knoop mijn geweven doek in een knoop op mijn buik in 1 minuut.
    Het is net wat je wilt en waar je voorkeur naar uit gaat. Ik zou in ieder geval nooit anders willen dan een geweven doek.

Vergeet niet dat je bij een rekbare doek altijd drie lagen dikke tricot stof over je heen hebt liggen en dat dat als je ook binnenshuis draagt erg warm is (ook in september of december)!

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Ja dat klopt. Ik had zelf alleen n tshirt met lange mouwen aan met de doek er geknoopt overheen. Dat was prima te doen. Ik vond het zelf praktisch dat je m al kon omknopen en dan de baby erin kon doen. Hij kon er ook uit en dan hoefde ik niet opnieuw te knopen. Dus als je inderdaad alleen de eerste maanden draagt, dan is ie best praktisch.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaringen met de boba, wel met andere rekbare doeken. Ideaal voor pasgeborenen, omdat je de doek voorknoopt en 'm aan kunt laten terwijl je je kindje eruit doet.

Mocht je echt een fijne budgetvriendelijke doek willen, dan is de rekbare doek van portamundo misschien een optie? Die zijn maar 29,95 :) (en wel goed, ze maken ook geweven doeken :)).
    Welkom bij Portamundo, de webwinkel door draagdoeken  - Portamundo

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Knopen van een geweven doek lijkt heel ingewikkeld, maar valt mee. 't Is net als met veters strikken: als je het eenmaal weet, is het simpel :) En je leert het snel genoeg ;)

Deel Deze Pagina