Dreumes van 1,5 slaapt opeens heel veel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wachtende, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Beste allen,

Mijn dochter heeft de laatste 2 weken echt enorm veel slaap nodig.
    Gisteren hebben ze op het kdv haar na drie uur slapen maar wakker gemaakt...thuis was ze echt helemaal uit haar doen. Gedrag wat we enorm herkennen als ze niet genoeg geslapen heeft.
    Dit gedrag heeft ze de laatste tijd vaker als ze niet kan slapen tot ze zelf wakker wordt...de buren zijn bijvoorbeeld aan het verhuizen waardoor ze wakker wordt door het geluid voordat ze zelf wakker zou worden. Gevolg...driftbuien from hell.

Nu dacht ik ik laat haar vandaag lekker liggen tot ze eruit wil...
    nou drie keer raden wie er nog heerlijk in bedje ligt..
    af en toe is ze eventjes wakker..speelt ze even...en slaapt weer verder.

Is dit een fase?
    Verder is ze gewoon lekker haarzelf (als je haar lekker haar dutjes ongestoord kan laten doen).
    Is ze gewoon extreem gevoelig dat ze zo uit haar doen is van een paar keer ietjes eerder wakker worden?
    Wanneer slapen ze zorgwekkend veel?

Pff...nooit gedacht dat ik me dit zou afvragen over mn dochter:(

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Als ze erg veel slaapt is het misschien een idee om ff de huisarts te laten checken op vitamine tekort? IJzertekort oid ?

3. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Misschien een groeispurt?

Rond deze leeftijd kan het slaappatroon ook weer veranderen. Mijn dochter sliep eigenlijk toen altijd 3 uur in de middag en gewoon klokje rond 's nachts.

Ik zou me er nu niet druk om maken. Als het echt buiten proportie gaat, dan kun je weer verder kijken.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ze heeft gisteren overdag 3 uur geslapen...
    om 20:00 erin en ik heb haar er maar om 12:30 uit gehaald.
    Ze ligt nu weer in bed.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Wij hebben de laatste tijd dat hij ook opeens meer slaap nodig heeft. De afgelopen weken een paar keer zelfs 2 keer laten slapen.
    Hier komt het denk ik ook wel omdat hij nu druk is met lopen, dat kost denk ik veel energie.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Lopen doet ze al vanaf 11 maanden..de laatste tijd is er eigenlijk niet veel verandering in wat ze doet.
    Ik merk alleen dat ze vrij snel uit haar doen is door indrukken die ze op doet...maar ze is ook echt enorm alert..ze ziet alles...reageert op alles.
    Als ik in de AH loop met haar zie ik leeftijdgenootjes gewoon rustig in het wagentje zitten...een beetje naar mama kijken en dat is het wel.
    Dochterlief wijst naar elke seizoensgebonden decoratie die ze kan vinden...alles wat niet op de normale plek staat wijst ze aan..de schoepen van de ventilatoren in koelgedeeltjes (waar je echt moeite voor moet doen om te zien) worden enthousiast bekeken..aangewezen en gevolgd door KIJKENNNNNN.

Ze is altijd wel alert geweest maar heb nu toch wel het idee dat ze het zichzelf misschien een beetje moeilijk maakt door echt overal op te reageren.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Om 12:30 er uit vanaf 20:00uur? Dat is wel heel lang, zeker als ze drie uur later weer moe is.

Hoe oogt ze verder?

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Mysterie is opgelost denk ik.
    Ze is gewoon vrolijk en enorm actief zoals altijd...
    Maar net wat verhoging..klinkt beetje schor..beetje hoesten en niezen.
    Gewoon ziek zijn was wel in me opgekomen...maar normaal is ze dan ook hangerig..rode wangen etc. Had dat dus eigenlijk een beetje uitgesloten.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken aan een groeispurt, evt in combi met wat slaaptekort door de buren.
    Zolang ze tussendoor lekker kletst, zou ik me geen zorgen maken. Als je dat wel moet doen, merk je dat op wakkere momenten doorgaans wel aan je kind ;)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ivan slaapt sinds 2 dagen ook al zoveel! Gister werd hij pas om 10:15 uur wakker en vandaan rond 9:30 uur, overdag is hij ook sneller moe en heeft behoefte om te slapen. Ivan is een beetje verkouden + loops sinds kort dus dat zal er wel mee te maken hebben :)

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik heb bewezen bij mezelf totaal niet goed in te kunnen schatten wanneer het echt tijd is om aan de bel te trekken...elke keer als ik aan de bel trek is het meteen een ziekenhuisopname. Nou ben ik bij haar veel voorzichtiger natuurlijk...maar ga toch een beetje twijfelen of ik wel op tijd aan de bel trek.
    Als ze wakker is doet ze gewoon normaal...maar opeens zo veel meer slapen is gewoon een beetje vreemd. Maar denk dat ze gewoon iets onder de leden heeft.
    Nou helpt het ook niet dat mn bikkeltje ook gewoon lachte tussen het bloed opgeven van de reflux...ze kan haar wil heel goed duidelijk maken...ongemak wat minder

Share This Page