cursus 'Muziek op Schoot'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hey mensen,

Wie heeft er ervaring met de cursus 'Muziek op Schoot'?
    Is het wat?
    Is het vooral voor ouders die zelf niet muzikaal zijn of is het ook leuk als je zelf juist wel heel erg muzikaal bent. Is het dan niet te 'simpel' in de zin van 'dat kan ik thuis zelf ook wel bedenken'?
    En vanaf welke leeftijd is het het leukst? Mijn zoontje is nu 8 maanden.

Groetjes,
    Hanna

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ben erg benieuwd naar de reacties....lees graag even mee....;)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even geduld dames ;) . Ik start eind van de maand :) . Ik was wel benieuwd of er meer moeders van hier mee gingen starten.
    Fae is dan dus ruim 14 maanden. Hier bij de muziekschool, wordt het aangeboden vanaf 11 maanden. Ik wilde eigenlijk starten vanaf haar 18 maanden, maar tegen die tijd, gaan we verhuizen en wordt het ook wat druk enzo. En eigenlijk is nu de behoefte er ook wel heel erg om andere moeders met kindjes te ontmoeten, dus vandaar dat we lekker nu gaan.
    Muziek maken vind ze sowieso wel erg leuk. En de liedjes en het groepsproces vind ze bij het babyzwemmen ook geweldig, dus ik denk dat dit ook erg leuk wordt.
    Maar we zullen het zien. Nog heel even geduld, woensdag over 2 weken starten wij.

4. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik heb meegedaan toen mijn zoontje 9 maanden was en het was erg leuk!! Een aanrader!!
    De juf begon met het toezingen van ieder kind apart en daarna deden we liedjes, spelletjes, muziekjes luisteren en met instrumentjes spelen. Aan het einde sloten we gezellig af met een bakkie thee/koffie.
    Bij ons heb je leeftijdsgroepen, 0-1 jaar, 1-2 jaar en 3en4 jaar.
    In oktober doen we weer mee!!

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het lijkt me alleen al erg leuk omdat je met meerdere mama's en kindjes bent. Ik ben zelf wel muzikaal genoeg, maar juist omdat het in een groepje is, heb ik me opgegeven met mn dochter.
    Lijkt me echt leuk

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik lees mee. Hou zelf erg van muziek en zat te denken om dit ook te gaan doen.

7. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik geef cursussen 'Muziek op Schoot'. Door samen muziek te maken stimuleer je de verschillende ontwikkelingsgebieden, maar bovenal staat het samen plezier hebben in muziek voorop.
    Ouders hoeven niet muzikaal te zijn. Als muziekdocent roep ik altijd dat iedreeen kan zingen en dat is voldoende voor zo'n cursus. Een docent zingt en herhaalt zoveel dat je de liedjes vanzelf leert. Als je zelf al supermuzikaal bent dan kun je de liedjes in theorie zelf wel leren, maar muzikaliteit staat niet garant voor de creativiteit waarmee de liedjes in de lessen behandelt worden. Het heeft dus zeker ook zin voor muzikale mensen. Daarbij is het erg leuk dat er nog meer kinderen zijn, op een gegeven moment ontstaat er interactie, prachtig! Ook zien de kinderen dingen van elkaar die zij gaan imiteren.
    Ik geef les aan kinderen vanaf 6 maanden. Op zich is het voor elke leeftijd leuk, want de lessen worden aangepast aan de leeftijd en ontwikkeling van de kinderen. Er is dus geen 'ideale leeftijd' om mee te doen.
    Ik hoop dat je zo een beetje antwoord hebt gekregen op je vragen en veel plezier met de cursus!

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ooooh, ik wil ook zo graag! Dochter lijkt erg muzikaal te zijn en ik heb zelf altijd muziekinstrumenten gespeeld dus het leek mee geweldig, maar... de cursus wordt hier op dinsdag gegeven en dat is mijn werkdag. Aan die werkdag is ook niks te veranderen, ik werk op een vmbo school en de dinsdag is de vaste vergader/cursusdag dus niet werken is op die dag geen optie. Ik ben aan het kijken of er ergens in de buurt ook zo'n cursus gegeven wordt, maar de muziekschool hier zit in de hele regio en de cursus wordt maar op één locatie gegeven dus dat wil ook nog niet echt lukken. Vind 't echt heel erg jammer.

Iemand tips om de cursus ergens in Gelderland/Veluwe te volgen?

9. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me zo ontzettend leuk om te doen!! ..helaas geven ze het hier in de buurt nergens. Ik kan totaal niet zingen, maar toch, lijkt me speciaal om samen te doen! Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen hier..!!

10. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Leuke tip!

Heb vroeger zelf in een fanfare gespeelt. Heb gelijk gekeken of er bij ons in de buurt wordt gegeven en ze beginnen weer in november in mijn woonplaats :). Ga me gelijk opgeven. Leuk!
    Mijn man zwemt vrijdag met hem, dan ga ik lekker muziek maken met hem. Doen we allebei wat leuks!

Deel Deze Pagina