Hoe de kinderwagen opmaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pinkie88, 2 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb net de kinderwagen klaargezet en ben deze dus aan het opmaken. Nu vraag ik me af, hoe leggen jullie je kindje in het najaar in de kinderwagen?

Heb gewoon een hoeslakentje rond het matrasje gedaan, en een hydrofiel erover aan het hoofdeind. Maar voor de rest twijfel ik.

Leg ik een lakentje en dekentje,,of gewoon de voetenzak die we bij de wagen gekregen hebben? En laten jullie het dekzeil altijd op de wagen?

Dit is de voetenzak die we hebben:
    https://www.bol.com/nl/p/maxi-cosi-voetenzak-kinderwagen-black-raven-2015/9200000032433841/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002031-G-31106712989-S-66858609401-9200000032433841

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Toen het koud was. Legde ik haar ook in de voetenzak in de wandelwagen. Maar met deze temp. Is dat nog te warm denk ik.

hier had ik een waskussenhoes om het matrasje heen. Sluit mooi aan.
    Hydrofiel doek onder het hoofdje en dan lakentje + dekentje erop.
    Dekje had ik er ook altijd op zitten. Houd de wind weg bij het gezicht. Als je zo'n opstaande rand heb.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die voetenzak is in principe voor het zit gedeelte, ik vind hem ook niet zo geschikt voor in de reiswieg (ruim en met dekje erbij lijkt me risico op warmte stuwing. Ik gebruik hoeslaken, hydrofiel laken deken. N dan later alleen deken. Of wikkel deken.

Het dekje kan er buiten op maar binnen niet. In de winter kan dat in een winkel snel te heet worden. En slapend in huis BV dekje eraf en kap omlaag.

4. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik doe een dun fleece dekentje over het matrasje. Liggen op een fleece geeft ook warmte heb ik altijd de indruk...en dan een lakentje en dun dekentje. Als we echt buiten gaan rondwandelen doe ik de baby dan nog een slaapzakje aan.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had altijd een waskussenhoes om het matrasje heen. Dan een hydrofiel onder het hoofdje en een lakentje + wiegdeken van Koeka. Als het echt koud was lagen ze dan ook nog in de wikkelcape van Koeka.

6. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Wikkeldeken werd hier vaak gebruikt. Maar anders een hoeslakentje, hydrofiel luier bij het hoofdje. Laken en deken. Eigenlijk zoals ik de wieg ook op had gemaakt.

Deel Deze Pagina