Ervaringen borstontsteking na stoppen borstvoeding

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kersenflap, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik heb de vraag ook al bij de lactatie deskundige gesteld, vanmorgen even bij de huistarts geweest maar inderdaad weer een borstontsteking, ik weet even niet meer wat iik ermee aan moet.

Ik ben namelijk in oktober al gestopt met de borsctvoeding na het keurig netjes afgebouwd te hebben, dochter was toen ruim 8, maanden.

Nu ging ik voor veel pijn in de buik en bloedverlies naar de gyn krijg medicijnen nadat blijkt dat er een niche zit in mijn baarmoeder en vervolgens krijg ik weer last van mijn borsten en nu dus ook weer een borstontsteking.

Wat zou ik hiertegen kunnen doen, nu antibiotica gekregen trouwens.

2. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

9 mrt 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook een borstontsteking gehad, proberen weg te masseren en dacht dat dit gelukt was, maar na een paar weken voelde ik een harde knobbel! Bleek een ingekapseld borstabces te zijn. Voelde me griepachtig! Na x aantal antibioticakuren en echo's is het toch operatief moeten worden verwijderd.
    Als ik jou was zou ik het in de gaten houden of de ontsteking verdwijnt of niet (roodheid, pijnlijk,...) en regelmatig voelen of er geen grote knobbels komen want dit duidt op het feit dat een ontsteking is uitgemond in een abces. Dan zeker een echo laten nemen en antibiotica blijven slikken. Normaal gezien zou het met de antibiotica moeten verdwijnen. Succes!

Deel Deze Pagina