6 weken geleden ben ik bevallen van een dochter van bijna 9 pond. Het was een bevalling van 21 uur, 2 uur persen, met diepe knip en zeer veel hechtingen. Vlak na de bevalling deed mijn clitoris heel erg veel pijn, vooral tijdens het plassen kwam er ontzettend veel druk op te staan. Ik zag in het kraamverband dat mijn clitoris ook bloedde. Ik dacht: "het zal wel een wondje/scheurtje zijn" Nu ben ik voor het eerst weer ongesteld en komt ook menstruatie bloed uit mijn clitoris. Ik snap er niks van. Er lijkt een opening te zitten waar dus het bloed ook uit komt. Zal ik hier mee naar de dokter gaan? Is er iemand wie dit ook herkent?
Ten eerste is het echt onmogelijk om menstruatie bloed uit je clitoris te hebben Ik denk soieso niet dat er bloed uit komt maar dat het hewoon normaal van je ongesteldheid is wat gewoon daar Langs loopt Maar als je ervan overtuigd ben dat het echt uit het gaatje bij je vlitoris komt, dat is je plasbuis, zou ik even langs de dokter gaan
Het lijkt mij ook onmogelijk, maar ik voel het er daadwerkelijk uitkomen en ik heb altijd in mijn verbandje twee vlekjes, 1 waar de vagina zit en eentje hoger, bij de clitoris... Waarschijnlijk dus de plasbuis, dat klinkt al logischer ja. Ik heb het gevoel dat er ergens van binnen iets kapot is gegaan. Morgen heb ik nacontrole bij de VK, kijken wat zij zeggen. Het lastige is dat je er niks van ziet!
Een fistel? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Mijn vriend had er 1, een ingegroeide haar is dat toch gewoon?
Een fistel is een onderhuidse gang zeg maar, een opening. Dus geen ingegroeide haar Ik zou er sowieso even naar laten kijken door de VK of de HA. Lijkt mij niet goed als daar bloed uit komt. Kan me overigens niet voorstellen dat het je clitoris is, zal eerder je plasbuis zijn dan denk ik. Maar ik ben natuurlijk geen dokter
Ik zou ook even er naar laten kijken door VK of HA. Als je denkt dat t uit je clitoris komt is het niet je plasbuis, die zit namelijk een stukje lager. Succes
Heb je ook een catheter gehad? Dan kun je nog een ontsteking hebben aan je plasbuis waardoor je bloed verliest. Ik kon zelf de eerste 6 weken na mijn bevalling niet plassen en heb dus zolang met een catheter gelopen en heb dus ook een ontsteking gehad. Heb je af en toe ook last als je bijvoorbeeld opstaat? Ik zou even langs de dokter gaan in ieder geval. Sterkte!