harde plek, geen pijn!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MissChaos, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Hallo allemaal! Mijn 3de kindje is nu 9weken en ik geef borstvoeding..
    Nu heb ik sinds week 3 ongeveer een harde plek/schijf onderin mijn rechterborst.
    Het doet geen pijn! Ook als de borst goed leeggedronken is, is die plek voelbaar (wel iets kleiner).. Wat kan dit zijn?? Een verstopt kliertje gaat toch op een gegeven moment pijn doen? Dus ik heb het idee dat dat het niet is..
    Herkennen jullie dit? En wat was het?

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik heb dit ook gehad en het leek toch een verstopt melkkliertje.
    Ik heb wat extra gekolfd en toen verdween het.
    Vond het toch wel een beetje "eng" en wilde het weg hebben.

3. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Nou dat gevoel heb ik dus ook, dat ik het weg wil hebben.. Vooral als de borst leeggedronken is en ik plat op mijn rug lig voel ik het goed..
    Hoop maar dat het gauw weg is!

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit op het monent ook! Als ik eraan voel, voel ik het zitten, zit ik er niet aan voel ik niks pijnlijks.

Denk dat ik staks eens ga kolven, kijken of het weg gaat. Ben echt bang dag ik weer ergens pijn ga krijgen ofzo. Want dat trek ik echt niet nog een keer en is voor mij een reden om dan te stoppen met de bv. :(

5. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    En, heb je het weggekregen?? Heb jij het ook al langer? Bij mij zit het er dus al een paar weken.. Het wordt wel kleiner als de borst leeg is, maar als de borst weer vol getaakt, word de plek ook weer groter en gevoeliger als ik erop druk! Als ik er niet aanzit voel ik ook niks! Toch wil ik het zooo graag weghebben!!

6. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Getaakt is geraakt :)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ga ff naar de huisarts en vraag hem/haar om advies.

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(
    Gisteravond was het nog erger geworden. Het zat goed verstopt. Ik heb met kolven, voeden, warmtekompressen en masseren het weg kunnen krikgen. Niet helemaal voel ik. Maar het voelt in elk geval al beter dan gister avond. De kleine is flink verkouden en kan niet echt goed drinken, daar baal ik wel van.

Ik ga straks nog ff goed kolven en warmtekompres erop houden. En als datnier helpt ga ik het met geluidsgolven weg laten halen bij de fysio.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik kan niet beoordelen hoe het voelt, maar zou het een galactocele kunnen zijn? Dat komt idd door een verstopt kliertje en is een soort cyste van melk achter de verstopping. Bij mij hielp het om flink met de electrische tandenborstel erop te trillen en daarna in een warm/heet bad de verstoping eruit te masseren/knijpen. Dit was wel even pijnlijk, maar niet zo pijnlijk als dat knobbeltje wat bij elke tsr voller liep en groter werd. Daarna heb ik de rest vd borstvoedingstijd lecithine capsules geslikt om de melk minder klontergevoelig te maken. Als je hem niet wegkrijgt met masseren kun je die ook eerst een paar dagen in hoge dosering nemen (4xdaags) en dan nog een keer proberen. .

Deel Deze Pagina