Zwemmen (baantjes trekken)

Discussie in 'De lounge' gestart door Eriva, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eriva

Eriva Niet meer actief

Goedemorgen allemaal! Ik overweeg om 2 keer per week baantjes te gaan trekken. Met als doel een betere conditie te krijgen, ondersteuning voor het afvallen en daarbij hopelijk wat strakker te worden.

Wie heeft hier positieve ervaring mee?

Hardlopen (beter gezegd, een poging tot haha) heb ik vorig jaar gedaan, niet echt mijn ding. Daarnaast heb ik op mijn 36e al aardig wat sportscholen van binnen gezien, daar ben ik ook wel even op uitgekeken. Vandaar nu zoekende naar iets nieuws.

2. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Zwemmen is super goed voor je.
    Heb het zelf ook 2x per week gedaan (wil het weer oppakken)
    En samen met dieet vlogen de kilo's eraf.
    Ik zou zeggen:doen!

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Klinkt positief:), bedankt voor je reactie!

Minime3 vindt dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Dit is ook mijn ervaring. Je verbrand echt veel calorieën met baantjes zwemmen. Als je dan ook nog gezonder gaat eten en eventueel wat minder gaat eten dan werkt dat echt super.

Eriva vindt dit leuk.
  5. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik vond het niet werken voor het afvallen maar wel strakker in je lijf en super conditie. Ligt er wel een beetje aan hoe je de baantjes zwemt natuurlijk. Met een flink tempo en doorgaan merk je het echt. Ik kwam altijd helemaal rood en bezweet uit het zwembad door de inspanning. Enige nadeel vind ik dat er altijd veel mensen in de weg zwemmen en alleen maar ouwehoeren waardoor je overal tussendoor moet. Hier wel een snelle baan maar is meer voor de wedstrijdzwemmers en een tussenbaan. Die is goed te doen maar zitten vaak ook een paar van die slome duikelaars tussen.

Syane en Eriva vinden dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja het is hartstikke goed voor je, je gebruikt je hele lichaam. :)
    Hier helaas geen snelle banen en ik erger me inderdaad dood door die mutsen die een theekransje in het water houden. Doe dat lekker in de kantine denk ik dan :confused:
    Dus ik denk dat ik per 2 banen een baan extra zwem doordat ik steeds moet uitwijken haha.

Syane vindt dit leuk.
  7. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Je kan ook nog kijken bij een vereniging, recreanten zwemmen. Is volgens mij goedkoper ook en je krijgt echt opdrachten. En een groot voordeel... geen theekransjes!

8. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    ik heb het ook een hele tijd 2a3 keer per week gedaan. Ik deed het dan voordat ik ging werken, heerlijk! Ik vond 's ochtends ideaal, 's avonds nog weleens te gaat om nog te gaan, ik kreeg er voor de rest van de dag echt superveel energie van en ging dat gewoon bas het zwemmen douchen, opmaken etc. ideaal

9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Lijkt me ook ideaal ja!

10. beebj

beebj Niet meer actief

Ik:D Zit al 20 jaar bij een sport-zwemvereniging op wedstrijdniveau. Oké, momenteel op walrus snelheid:roflmao::roflmao: Maar ga sowieso elke woensdagavond!

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier ook enige tijd gedaan. De enige sport die ik leuk vond en volhield. Ik had ook altijd het gevoel andere in de weg te zwemmen maar op een gegeven moment gewoon los gelaten. Wat betreft afvallen, nee ik ben er geen kilo's mee kwijt geraakt, kreeg wel een betere conditie.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Werkt dit ook als je gewoon schoolslag doet?

Of moet je echt als een bezetene borstcrawl doen?

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wel wat strakker geworden of ook dat niet?

Na kind nr 3 moet ik echt iets gaan doen aan Mn lichaam... maar alleen bij de gedachte dat ik moet sporten kan ik wel janken haha, zwemmen is niet erg :)

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee helaas. Ik heb het 2 keer per week 1,5 jaar volgehouden. Ik had echt wel meer conditie en energie. Voelde mij ook echt fit. Maar ik werd niet strakker. Daarnaast bleef ik gewoon eten, dus normaal drie keer per dag met gezonde tussendoortjes. Ik ben sowieso niet van een vette hap. Maar goed, ieder lijf is anders en misschien val jij wel kilo's af! Ik ben nu gestopt omdat mijn vriendin ermee stopte en alleen gaan had ik geen zin in. Toevallig dat een andere vriendin nu wel wilt starten en dan ga ik wel weer beginnen.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    He bah wat jammer! :(

Er hieven niet perse echt kilo’s af... 5 ofzo zou leuk zojn maar geen vereiste.... strakker wel:eek:

Deel Deze Pagina