geen zaadcellen/eerste gesprek VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door justagirl32, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik loop al een aantal maanden mee op het forum, maar had nog nooit het kopje 'vruchtbaarheidsbehandelingen' aangeklikt, omdat ik hoopte hier nooit te hoeven komen. Helaas is niets minder waar, omdat wij vorige week te horen hebben gekregen dat mijn vriend geen zaadcellen heeft.

Wij hebben aanstaande woensdag een eerste gesprek in het VUMC met een fertiliteitsarts. Ik vind het fijn dat dit zo snel plaats kan vinden, maar het is ook heel spannend. Kan iemand mij vertellen wat er in zo'n eerste gesprek gezegd/gedaan wordt?

Alvast bedankt!

2. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het spijt me te horen dat jullie dit vervelende nieuws kregen. Wij hebben bijna een jaar geleden hetzelfde gehad.

Bij ons werd toen eerst nog een tweede staal onderzocht, met hetzelfde resultaat. Dit was nog via de gynaecoloog.
    Toen werden we doorverwezen naar de uroloog. Die deed dan eerst een uitwendig onderzoek en een echo van de prostaat om te kijken of er geen zichtbare redenen zijn voor de afwezigheid van zaadcellen. Hij kon niets vinden.
    Er werd ook bloed afgenomen om de hormoonwaarden te kunnen bepalen en ook zijn DNA moest onderzocht worden op afwijkingen.

Hopelijk ben je hier iets mee.

3. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi biepje, dankjewel voor je reactie!
    in het zh waar hij de sementest heeft gehad hoefde hij niet opnieuw zijn sperma in te leveren, maar misschien bij het VU wel. Ik verwacht alleen niet dat er dan wel wat in zit.

Hoe ver staan jullie nu in het proces? Is er pesa/tese gedaan?

4. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn vriend heeft een tese gehad. De kans om zaadcellen te vinden werd toen op 40 a 50 procent geschat. Gelukkig hebben ze 7 rietjes kunnen invriezen. Wij hebben nu onze eerste icsi achter de rug met een verse terugplaatsing, zonder positief resultaat spijtig genoeg. Maar ze konden wel 2 embryo's invriezen. Dus hopelijk binnen een maand terugplaatsing van een eerste cryo.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

5. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat spannend en 7 rietjes dat is niet niks! Heeft het nog een negatieve invloed gehad op zijn testosteron?
    Woensdag gaan we op intake, wellicht daarna meer vragen:) dankjewel iig!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook een man met helaas geen zaadcellen.
    In dusseldorf met de micro tese gelukkig zaadcellen gevonden. Daarvan waren er na de 1e icsi nog 8 over en die 8 rietjes zijn nog ingevroren.
    In totaal waren het 10 rietjes.

Deel Deze Pagina