Hmm...Wie herkent dit....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door whitesaber, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon word bijna op het minuut af om 12 uur snachts wakker
    En dan helemaal overstuur...
    Nachtmerrie of dergelijke
    Ik zeg dergelijke want vraag me af of jullie weten of dit bij zijn leeftijd hoort of niet?

Ow en als hij overstuur is haal ik hem op lekker knuffelen in bed
    Hij is zo sneu dan
    En valt in ons bed weer in slaap
    Pas om 4 uur snachts kan ik hem weer zonder huilen in bedje leggen
    Want dan maakt hij ons weer wakker en zegt UHHH...

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Best kans dat het een nachtmerrie is. Ik weet niet hoe oud hij is. Volgens mij kunnen kinderen vanaf negen maanden ongeveer nachtmerries krijgen.

En natuurlijk is het zielig dat hij dan overstuur is. Ik vind het dan ook heel goed dat je hem gaat troosten. Maar hem bij jullie in bed nemen kan wel een probleem zijn. Allicht vindt hij dat heerlijk, zo bij papa en mama in bed. Maar hij kan beter leren om in zijn eigen bed getroost te worden en daar weer in slaap te vallen. Dan leert hij dat zijn bed een veilige plek is. Dus is hij echt overstuur en wil je hem echt oppakken, blijf dan in zijn kamertje en leg hem weer terug zodra hij gekalmeerd is. Hou dat een paar keer vol, dan zul je zien dat hij steeds gemakkelijker en sneller te troosten is. Op zijn eigen kamertje en in zijn eigen bedje. Succes!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hoe oud is je zoontje?
    Het kunnen ook nachtangsten zijn. Dit komt voor in het eerste gedeelte van de nacht. Nachtmerries en dromen is vaak pas laat in de nacht / vroeg in de ochtend.
    Hier kun je lezen wat het is. Staat ook duidelijk het verschil tussen nachtangsten en nachtmerries omschreven.
    thema53.htm

Mijn zoontje heeft er last van. Is begonnen met 16 maanden. Wij dachten toen aan dromen of verlatingsangst. Tijdje weg geweest en nu sinds een week weer aanwezig. We weten nu pas dat het nachtangst is. Mijn man heeft het vroeger ook gehad en het kan erfelijk bepaald zijn.

Deel Deze Pagina