Graag jullie ervaringen/tips! We zijn ons rustig aan het oriënteren op een (vlieg)vakantie voor volgend jaar. Ons meisje zal tegen die tijd bijna 1,5 jaar oud zijn. Nu kunnen we gaan voor een huisje, met als voordeel dat je makkelijk je 'eigen ding' kunt doen en je zelf de controle hebt over de maaltijden e.d. Maar nu trekt een hotelvakantie ons toch ook wel erg, omdat papa en mama dan ook écht vakantie hebben. Niet schoonmaken, koken, etc. en dus alle tijd voor de kleine meid en elkaar. Wat is jullie beter bevallen? Is het op die leeftijd goed te doen om regelmatig uit eten te gaan? En hoe ver zouden jullie maximaal vliegen met zo'n ukje? Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Wij zijn naar gran ganaria gegaan toen Jason 14 maanden was. Was zo een 4 uurtjes vliegen. We zaten in hotel dorado beach en we hebben het heerlijk gehad. Er was genoeg te doen voor hem en ons. Een klein kinderbed en een speelplaats waar hij lekker tekeer kon gaan. We zaten al in dus het was voor ons lekker makkelijk . Slapen deed hij gewoon op het zwembad bedje in de hotelkamer of in zijn buggy Hoop dat je er wat aan hebt.
Je hebt ook hotels met 'family rooms' toch? Zodat de kleine in een apart kamertje slaapt? Zo kan je zelf ook nog op de kamer zijn als de kleine een middagdutje doet ofzo.. Verder denk ik dat het prima kan..
Max vliegtijd hangt toch heel erg van je kindje af? Ik durf het wel aan om met de meiden 12 uur te vliegen. Omdat ze zich wel kunnen vermaken en gedragen. Maar snap dat niet elk kindje dat kan. Wij hebben hele positieve ervaringen met Dubai. Hadden een heel fijn hotel. Zijn elke avond uit eten geweest. Kindjes sliepen s'ochtends uit, deden smiddags een lange slaap. Als we dan rond 20.00 gingen eten krijgen zij tijdens ons voorgerecht hun hoofdgerecht geserveerd en zodra ze moe werden sliepen ze in de kinderwagen.
Dankjewel voor jullie reacties! Fijn te horen dat een hotel jullie prima bevallen is, ik denk dat wij daar ook voor gaan als ik dit zo lees. En de tip van een familiekamer is een goede, dat lijkt me inderdaad wel zo comfortabel!
Wij zijn 3x op de canarische eilanden geweest (appartement en appartement met all inclusive) en in turkijke in een hotel. Dat doe ik dus nooit meer met kinderen. We zaten echt vast boven (6 hoog) als N. sliep, z was toen nog net geen 2. Op tenerife heb je villa tagorro. Appartementen, max 1 hoog met een heel groot balkon of achterplaats. Verwarmde zwembaden, was echt top. Kleinschalig trouwens, geen resort oid. Op lanzarote hyde park, ook een aanrader. We gingen voor het eerst met haar toen ze nog net geen 4 maanden was. 4,5 uur vliegen.
Wij zijn toen D. 14 maanden oud was naar de Dominicaanse Republiek geweest. In 1 woord, geweldig! 9,5 uur vliegen is best lang, maar goed te doen. Ons ventje is een druktemaker en houdt niet van op schoot zitten, en toch zou ik het zo weer doen. Wij zaten daar in een resort, met verschillende gebouwen van max. 1 hoog. Wij zaten op de begane grond. 's Middags sliep hij in de buggy in de schaduw bij het zwembad (Nuna Pepp Luxx, kan helemaal plat), en lagen wij heerlijk in de zon een boekje te lezen. Qua eten was het ook top geregeld, zeer veel verschillende restaurantjes en je kon 24/7 te drinken en te eten halen. Zeer ruime kamer, het hotel had een ledikant met heerlijk matras beschikbaar. Hij sliep gewoon bij ons op de kamer, maar de kamer was dan ook echt ruim zat. Laat je eens informeren bij een reisbureau. Kies een hotel waar een leuk pierenbadje bij zit.
Hier met de kids nu drie keer gevlogen. De eerste keer was nog met twee kids, toen net 2 jaar en 9 maanden oud..all in, prima bevallen. We hadden toen een familiesuite (niet zelf uitgezocht, waren hadden een upgrade gekregen omdat familie van ons de manager kende) We hadden dus ook een woonkamer, maar daar hebben we helemaal geen gebruik van gemaakt. Tweede keer zijn we naar Tenerife gevlogen. Hotel Gala in Playa de las Americas. Kids op dat moment net 3 en bijna 21 maanden en zo'n 21 weken zwanger van nummer 3. Ook een all in hotel. Derde keer zijn we naar Gran Canaria gevlogen, deze keer met drie kids. Jongste toen 11 maanden. Zelfde hotel als Jumphola. Ook all in en supergoed bevallen. Zo goed zelfs dat we alweer geboekt hebben voor volgend jaar.
wij zijn vorig jaar naar Stockholm gevlogen en verbleven in een vakantiehuis in de andere kant van Zweden, was 2 uur vliegen en dag erna nog zo'n 6 uur in de auto (dat vond ze te lang duren), ze was toen 1,5 jaar ongeveer. wij sliepen toen met ons 3en in een stuga, piepklein huisje waar ledikant stond en een stapelbed voor ons mn broer en sz sliepen toen in het "grote huis", hier was een woonkamer en keuken en alles. 's Avonds zaten wij daar met de babyfoon en lag dochter in de stuga (huizen stonden 3 m uit elkaar). voelde niet prettig want hadden geen goed zicht op de stuga. dus we zaten bovenop de babyfoon We hebben een rotbuggy (quinny zapp geloof ik, maar die kan niet plat en rijd sowieso niet comfortabel) en daar sliep ze dus ook niet in. ze sliep wel hooguit hele korte stukjes in de auto, maar dat was ook niet echt voldoende we moesten dus alles om haar middagdutje heen plannen, en dat ging verder opzich wel. dit jaar ook weer naar Stockholm gevlogen, nu zaten we bij mijn broer in huis. Daar was toch een stuk meer ruimte en hadden we een aparte slaapkamer waar we wel met ons 3en sliepen, maar als dochter al op bed lag of middagdutje deed hadden wij de rest van het huis nog tot onze beschikking dit jaar had ze met vliegen wel een Eigen stoel, en vond dat wel echt heel fijn. gewoon met z'n 3en op een rijtje en dus iets meer beweegruimte. dit korte stukje vliegen was heel goed te doen, maar het ligt echt maar net aan je kindje(s) hoe lang zou kunnen of hoe lang goed gaat lijkt me.