wie heeft tip doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nachtbloempje, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    MIjn zoontje is bijna 1 jaar.
    Eindelijk heb ik het voor elkaar dat hij zonder problemen naar bed gaat :D. Geen huilbuien gelukkig.
    Alleen nu komt hij steeds rond 2 uur in de nacht. Hij krijgt van mij geen nachtvoeding meer allang niet meer hoor. Ik ga dan even bij hem zitten en geeft even een aai over zijn bol.. dan gaat hij wel weer slapen duurt even maar hij gaat wel slapen.

Heeft er iemand een tip hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat hij helemaal door slaapt?

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Schijnt dat je het snachts niet te gezellig moet maken. Ik heb de babyslaapgids liggen, als je me een bp stuurt met de mail dan stuur ik hem even door, misschien staan er goeie tips voor je in. Bij ons werkte het helaas niet.

Succes ermee,
    Miek

3. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Ik praat niet tegen hem dan.. Ik ga er gewoon bij zitten. hij weet dat ik er ben dan gaat hij wel weer slapen. Soms duurt het wel weer 10 minuten hoor. Dan gaat hij weer zitten en leg ik hem neer.
    Ik stuur je wel even een pb

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon wordt steevast tussen 4 en 5 wakker. tot op heden altijd luid gillend volledig in paniek. nu de laatste 3 dagen draait ie als een tol maar begint niet te huilen. ik laat hem dus doen.zijn bed staat naast het mijne, ik trek alleen nog een paar keer het dekentje terug omhoog maar doe verder niks. en hij valt dan na een kwartiertje weer in slaap. misschien is het een idee om je nachtritueel beetje bij beetje in te korten en zo langzaam af te bouwen? als je geluk hebt werkt het.

5. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    misschien dat dan maar even proberen ja..
    Ben al blij dat hij zonder problemen naar bed gaat dat was echt een ramp.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat je ook niet bij hem moet gaan zitten. Wat Yinte ook zegt: steeds korter en afbouwen. Je geeft hem door erbij te zitten ook de bevestiging dat hij het niet alleen kan en dat is juist iets wat hij moet gaan leren: zelf weer in slaap te vallen.
    Is hij echt krijsend wakker of meer pruttelen?
    Luister het anders eerst eens 10 minuten aan, misschien valt ie vanzelf weer in slaap?

Wij hebben hier ook het probleem van doorslapen hoor, alleen hier is het gewenning aan een fles waar we hem vanaf moeten zien te krijgen. Ons zoontje houdt het gerust een uur vol om te blijven huilen en dan is het heel moeilijk om het aan te horen en niks te doen terwijl je weet dat hij rustig is en meteen weer gaat slapen (en uitslaapt!) als hij dat flesje heeft gehad!
    Maar ik denk echt dat de enige oplossing is om het ritueeltje af te leren: als je er echt vanaf wil door er niet meer aan toe te geven.

Deel Deze Pagina