Ervaringen BV aan een Tweeling

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door JoSuus, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verwacht in Februari een Tweeling en zou graag jullie ervaringen horen over borstvoeding geven aan een tweeling.

Alvast Bedankt, Josuus

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi!

Ik kan je niet helpen maar vind het jammer dat niemand reageert. Misschien even aan de lactatiedeskundige op het forum vragen?

Succes!

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik zal vanavond nadat de kinderen slapen (heb vanavond avondspits zonder man) of morgen/overmorgen even reageren. Ik lees bijna nooit meer in dit forum sinds ik gestopt ben met bv, dus had dit topic gemist.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik moet toegeven je topic al gezien te hebben, maar hoopte dat er anderen waren die wilde komen vertellen. Morgen wil ik wel proberen een klein beetje te vertellen, maar bij ons is het echt totaal niet vlekkeloos en 'goed' verlopen, daarbij ben ik een hoop uit die tijd (gelukkig) alweer vergeten.

Hier wel nog wat linkjes, misschien leuk om te lezen voor je :).

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Tweeling voeden - Mijn tweeling borstvoeding geven, ervaringsverhaal [1]

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Tweeling voeden - Een borst voor de dorst: ervaringsverhaal [2]

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Verhaal van de week - Tweeling en borstvoeding

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Borstvoedingshoudingen

Liefs Hanneke.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee. Hopelijk krijg je nog wat positieve verhalen te horen.
    Wel werk ik in de kraamzorg en ik heb wel eens een couveusenazorg gedaan waarbij de tweeling bij thuiskomst volledig beide aan de borst dronken.
    Ze dronken beide tegelijk in de rugbyhouding m.b.v. een voedingskussen. Wat voor hen belangrijk was, dat als er 1 honger had, de andere ook gelijk moest, anders bleef de moeder aan het voeden.
    Deze mevrouw had al veel gekolfd en een flinke productie.

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, het is een vrij open vraag natuurlijk... wat wil je graag weten?
    Hier geen tweeling maar wel 1 kind en 1 borst.

7. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

IK heb zelf geen tweeling, maar mijn schoonmoeder wel.
    Zij heeft 5 maanden lang de toenmalige baby's tegelijk gevoed in de rugbyhouding.
    Ze heeft ze altijd tegelijk gevoed, omdat ze anders van de ene voeding naar de andere ging en hier had ze de tijd niet voor (er waren al 2 oudere kinderen).
    Dit hield in dat ze er soms wel een baby wakker moest maken. Ze heeft dit allemaal als super positief ervaren.
    (de oudere kinderen hadden overigens geen bv gehad, dus het was echt even wennen)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Deel Deze Pagina