Ervaringen bv en zwanger zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door OemHudaifa, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik gaf al 20 maanden BV toen ik zwanger raakte van no.2
    Ik gaf nog zo´n 3 voedingen per dag.
    Na een week of 8 werd het pijnlijk om te voeden, vanaf week 14 weer wat minder pijnlijk. Met een week of 18 had ik het idee dat er geen melk meer was, mijn zoontje had toen zelf afgebouwd naar ong. 1x per dag. Het voeden was wel pijnlijk, ik moest goed op letten op het aanleggen.
    Vanaf een week of 28-29 had ik weer het idee dat er melk kwam. de rechterborst wilde hij ondertussen niet meer. *die niet lekker mama*
    Nu ik 35 weken zwanger ben, drinkt mijn zoontje nog 1-2x per dag links, en daar voel ik eigenlijk helemaal niets van. De pijnlijkheid nam met week 28 af.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Colostrum is de melk die al een paar weken voor de bevalling aangemaakt wordt en een hele bups antistoffen bevat. Het verdwijnt weer rond dag 10 na de bevalling. Het is dus belangrijk dat de grote baby die niet opdrinkt, dus die zal je dan tijdelijk wat anders moeten geven?

3. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    nee hoor, als het goed is maak je dat gewoon aan. Het is nog steeds een kwestie van vraag en aanbod. Je zal niet opeens 'gewone' melk gaan aanmaken, omdat het 'op' is. Je zal misschien meer colostrum aan gaan maken. Na ongerveer 2 weken verandert de melk idd. Het enige is wel dat de oudere baby diarree/bv-poep zal krijgen vanwege het laxerende effect van colostrum. Correct me if I'm wrong.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Is helemaal afhankelijk van hoeveel je oudste kind drinkt.
    Zit je op 1-2 voedingen dan zal dat laxerend effect minimaal zijn.

@zogelukkig: colostrum is een proces wat continue gedurende een dag of 10 wordt aangemaakt, volledig aangepast op de baby,ondanks dat je oudere kind er ook van drinkt.Hoogstens het anti-stoffen gehalte zal hoger zijn. Opdrinken bestaat niet in dit geval.

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Goed om je ervaring te horen. Dat pijnlijke... :( ... heb er hier de laatste dagen ook last van dat het erg gevoelig is... Kan er dus bij horen. Hopelijk neemt het inderdaad snel af.

@ Oem Hudaifa: wat je schrijft over Colostrum heb ik idd ook gelezen!

Maar raar vraagje en zover is het nog lang niet... hoe deden/gaan jullie het dan doen tijdens de bevalling (als het weer zo lan duurt als vorige keer (gelukkig bij 2e vaak korter) dan zie ik mezelf niet voeden/kolven tussen de weeen door... als er bijv. 24 uur niets wordt afgenomen... dan krijg je ongetwijfeld flinke pamela's ;) En dan een newborn aanleggen met gevaar van explosie ;)
    Ach, de natuur zal daar vast wel iets op gevonden hebben. Ik vroeg het me opeens af...

6. zogelukkig

Wat interessant zeg hoe moeder natuur dat weer regelt!

Ik kreeg pas stuwing en voeding op dag 4 na de bevalling.
    Tot die tijd had ik slechts een drupje doorzichtige melk.
    Volgens mijn verloskundige bevat alleen de eerste melk na de bevalling het colostrum, maar inmiddels weet ik wel beter.

Hoe het dan moet tijdens de bevalling vroeg ik me ook af. Tijdelijk iets anders geven neem ik aan. Lijkt me niet dat je tijdens een weeenstorm je andere kind kunt zitten voeden!

7. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Misschien werkt dat juist ontspannend! Door bv komen toch bepaalde kalmerende/geluks hormonen vrij? :D:D

8. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    :D hihihi kan ie meteen de ontsluiting in de gaten houden...
    (oke, beetje off-topic maar ik moest er wel hard om je opmerking lachen!)

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Oke, even een off-topic reactie.

Hoe wisten jullie dat jullie zwanger waren? Of hadden jullie al een menstruatie???

Ik voelde mij namelijk al een weekje ofsow een beetje vreemd. De kleine laat ook al een tijdje best lang tussen de voedingen (af en toe dan, want hij kan er nog steeds wat van). Gister was ik weer hartstikke misselijk in de avond. Mijn man had al een testje gehaald. Ik geloofde het overigens niet zo hoor.

Maar mijn rechterborst is opeens wat gevoeliger en mijn tepel gaat weer licht kleuren (hoort dat??), dus ik dacht: Schaadt het niet, baat het niet. Testje gedaan en in eerste instantie dacht ik: JA....nee...en nu weet ik het niet meer. Er is een 2e streepje (binnen de minuut was die af te lezen), maar die is zo ontzettend vaag, dat ik het niet geloof. Mijn man zag hem ook, maar die vind het ook gewoon negatief...

Maar jah...nu weet ik het nog niet zekerrrrrrr hahahha.

Ik ga er van uit van niet, maar ik ga toch nog een keer proberen over een paar dagen.

De test is overigens van ratiopharm, zogenaamd extra gevoelig.

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    AAAAAAAHHH killing hoor. Ik keek nu nog een keer, maar er is wel een superlichte streep.

Kun je al binnen de minuut een indrooglijntje krijgen? En wat is nu een schaduwstreep?

11. zogelukkig

Oh meid, wat spannend!
    Ik gun het je zo van harte als het zo mocht zijn, ben zo benieuwd!:)

Ik weet niks van testjes overigens, heb destijds zo'n goedkope Kruidvat-test gedaan en had meteen 2 dikke strepen te pakken.

Succes! We horen het nog wel!;)

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

He Oem, wat spannend wat spannend!!

Dan heb je nog een kleiner leeftijdsverschil dan ik!!

Ik had bij de eerste ook een heeele dunne streep en was toch echt zwanger. Ze zeggen een streep is een streep..... ik moest hem toen echt schuin tegen het licht houden. maar nu loopt hier een mannetje van bijna 2!
    het beste kun je twee dagen wachten en dan opnieuw testen. als je zolang kunt wachten. maar als je ook maar iets van een streep ziet is de kans heel groot dat het raak is.

hoe is het verder met je? en je zoon, nog steeds zo'n reus?
    hier gaat alles nog steeds erg goed.

leuk dat je ook alweer een tweede wilt. ik wilde ze ook altijd snel achter elkaar en dat is dus 18 maanden geworden. ik ben uiteindelijk juist gestopt met bv omdat ik weer zwanegr wilde worden. ik was na 8 maanden nog steeds niet ongesteld geweest... en uiteindelijk ooit nooit geworden, was meteen zwanger. ik zou wat betreft de bv gewoon kijken hoe het gaat. mocht je zwanger zijn, of snel worden, probeer het gewoon. kans is groot dat het wel lukt. en na 1 jaar heb ik ook geen kv meer gegeven, gewoon normale melk.

ik zal voor je duimen! ik wil zelf ook graag nog eentje, maar ga nog een jaartje wachten. mijn lichaam had het de tweede zwangerschap erg zwaar...

ik kom binnenkort nog wel even koekeloeren voor nieuws!

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    he he,

Vandaag kruidvat testjes gehaald met de intentie maandag ofzo te testen, maar manlief wilde nu een test (net als de vorige keer hh). En kruidvat zei gewoon keihard nee hahhaha.

Die andere test heeft dus wel een streep en dat is echt niet, omdat ik het zelf wil. Dus ik denk dan toch een voorgedrukt lijntje.

Als ik me zo misselijk blijf voelen e.d. dan zal ik er miss over een week nog eentje doen, maar voorlopig ben ik het eens met kruidvat.

Kaatje K: Ik vind 2 jaar op zich een mooi verschil in leeftijd, maar ik weet niet of ik zo lang wil wachten. Maar wie weet gebeurt het dat ik helemaal niet (zo snel) zwanger raak hoor. Kindje is nog steeds een beer haahha. 10 kilo gepasseerd. En natuurlijk de allerleukste : P. Hoe is het met jouw dochtertje? En je zoontje? Voelt zeker of het allemaal niet anders is geweest (met 2 kindjes)?

groetjes aan iedereen op hyves.

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ben je al een keer ongesteld geweest of niet? Ik nog niet en vorige keer pas toen ik stopte met bv na 8 maanden. nu vind ik het wel best, haha, mis het niet.

Ik vond twee jaar altijd mooi, maar ik ben nu erg blijmet mijn anderhalf jaar verschil, dat is echt heel leuk. En als ik zwangere vrouwen zie krijg ik al best weer kriebels. Maar ik denk dat ik het echt niet aan zou kunnen nu zwanger zijn. Eerst zoonlief maar eens zindelijk!

Het gaat hier verder heel goed, met twee kleintjes is echt goed te doen. Wel vermoeiend, maar op een leuke manier. Gelukkig slaapt ze erg goed, dat scheelt. Hij slaapt minder lang dan zij 's nachts!

ga je trouwens nog een keer een test doen of niet? ik ben nog niet helemaal overtuigd namelijk! ik zou maandag ofzo nog een keer testen anders.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@go4baby: als je de oudste aanlegt met de bevalling kan dat de weeen versterken. Dus als je bangt bent dat het weer zo lang duurt zou je je oudste kunnen aanleggen. Natuurlijk wel in het begin. Als je hele heftige weeen hebt heb je geen zin meer aan een kind aan de borst.

16. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Oema: Spannend trouwens hoe het er nu mee staat! Ben je uberhaupt al weer ongesteld geweest of niet?
    Ik was na 4 maanden alweer ongesteld. Onze dochter is nu 10, bijna 11 maanden. We hadden zoiets van we zien wel. We gaan niet ingewikkeld doen. Zij liet ook lang op zich wachten... Nu dus sneller als alles goed is natuurlijk.

@ Nemo: ja, idd direct BV na de bevalling leidt ook toe dat je baarmoeder weer snel krimpt.. dus das wel logisch. Nou, in dat geval, flink laten leeg tanken, dan uitbesteden en rustig verder baren ;)

Fijn weekend verder!

Deel Deze Pagina