hoihoi Ik zoek een echt fijn model campingbedje. Ik heb een travel cot maar daar slaapt hij niet goed in. Ook heb ik een gewoon campingbedje met matras, daar slaapt hij heerlijk in maar ik vind het inklappen zo'n gedoe. Het is zo'n bedje met scharnieren die je in moet knijpen. Ik krijg hem maar moeilijk weer in elkaar telkens.. Is er nog een ander, makkelijker systeem?
Ik heb van babydump (ik geloof van topmark). Die werkt wel met van die schanieren. Ons eerdere model werkte altijd aan één kant niet goed. Ik kon 'm niet inklappen daardoor. Ik ben terug gegaan en heb een nieuwe gekregen. Die werkt wel! Maar ik gebruik 'm meer voor logees dan voor ons zelf, want wij hebben ook een travel cot. Is het niet een kwestie van handigheid in krijgen?
Koelstra! Wij hadden er eentje van Topmark, maar alleen mijn vriend kreeg 'm ingeklapt en later zelfs hij niet meer. Toen hebben we via marktplaats een Koelstra gekocht waarbij je dat probleem dus nooit hebt. Het Topmark bedje staat nu bij mijn ouders zodat Lisa erin kan slapen als we daar zijn.
Eigelijk werken dat soort bedjes allemaal het zelfde. Vaak gaat het fout met de volg orde van het in en uit klappen. Vaak duwen ze eerst de middelste poot alvast naar beneden en gaan ze dan alle zijkanten doen waardoor je zo'n bedje helemaal uit het fatsoen trekt. De middenpoot zet alles op spanning dus die laat je altijd omhoog staan tot je alle handelingen hebt gedaan. Koelstra is een van de weinigen die werkt met een draaisystheem. Het in en uit klappen werkt hetzelfde maar ipv dat je een knop innknijpt draai je de knop een halve slag. Kost net iets minder kracht en je stof heeft wat minder te slijten.
Wij deden het altijd goed, inderdaad als laatste de bodem naar beneden en bij inklappen eerst de bodem omhoog. Het opzetten was nooit een probleem, maar het inklappen wel... Ik denk dat dit soort systemen toch wat sneller kapot gaan.
bedankt voor jullie reacties, ik zal op mp kijken voor een koelstra bedje.. Vandaag op stap geweest met de kleine, familievisite, en hij sliep voor het eerst goed in de travelcot, gelukkig! Had het campingbedje ook bij me maar hij sliep zo.
Oh het BabyBjorn bedje is echt de beste! Super lichtgewicht, matras en bedje in 1 koffer. In een handomdraai in te klappen en op te zetten. Wij zijn er helemaal fan van!