Graag zou ik jullie ervaringen horen over de ByKay draagdoeken. Mij lijkt het heerlijk, vooral omdat we twee hondjes hebben en het gewoon dan wat makkelijker is dan de kinderwagen maar is het ook echt zo handig?
Ik heb er eentje en het is eerst wel even lastig om de truc door te krijgen. Maar het systeem van ByKay is hetzelfde als bijvoorbeeld Tricotslen of andere merken. Ik vond de ByKay doek erg duur maar wel mooier qua prints en we hadden bonnen van de Prenatal dus uiteindelijk toch gekocht. En je hebt filmpjes op youtube die ik er regelmatig bijpakte als ik de kluts weer eens kwijt was. Het is een enorme lap stof. Nu is mijn meisje oud genoeg om weer anders in de doek te zitten dus dat moet ik weer even uit gaan vogelen.. Maar als de doek zit zit het heerlijk en helemaal niet zwaar.
Ik vond het erg fijn om mijn dochter te dragen, de kinderwagen heeft er minder kilometers op zitten dan mijn draagdoek(en). Het voordeel is dat je de doek kunt voorknopen, dus je stapt in de auto met een voorgeknoopte doek en haalt je kindje uit de maxi-cosi en doet hem in de doek. Bovendien is zo'n doek heerlijk zacht. De nadelen van een rekbare doek zijn dat ze met warm weer ook echt warm zijn (er moeten drie lagen stof over je kindje) en met een maand of acht gaat het vaak wel doorwegen. Je zou misschien ook kunnen kijken naar een geweven draagdoek of een Soft Structured Carrier. Www.babybij.nl of Home | Dragen enzo - draagdoeken en meer. Maar als je zoekt op "geweven draagdoek", vind je ook nog andere webshops.
ik heb er ook 1 en vind m wel prettig alleen mn meisje niet zo die wil er niet in als ze wakker is , dus pas als ze suf van de slaap is kan ik n poging tot wagen ik gebruik m vaak smoddags als ik mn oudste zoon uit school moet halen dan doe ik draak nr 2 in de buggy en mn meisje in de draagdoek vind het ook niet zwaar ofzo en je hebt heel snel door hoe je m moet knopen ik heb het in n minuut voor elkaar en dan heb ik rustig aan gedaan
Ik vind een draagdoek heel fijn, maar vind zelf elastische niet zo fijn. Het is veel warmer en als je kindje zwaarder wordt, minder stevig dan een geweven draagdoek. Zou daar zelf eerder voor kiezen.
Het is heel fijn, maar een rekbare draagdoek als de bykay vond ik alleen de eerste maanden ( tot een maand of 4-6) fijn. Je kan de doek voorknopen dus je knoopt hem thuis en als je op bestemming bent schuif je zo je kindje erin. Als je kindje wat groter wordt, dan is een geweven draagdoek vaak prettiger, dat weegt minder. Maar voor pasgeborenen is een bykay heel fijn hoor!! Hou er rekening mee dat je strak knoopt en het beste is buik tegen buik te dragen, niet half liggend in kommahouding. Ook kan je met een rekbare doek alleen buikdragen, met een geweven doek heb je meer mogelijkheden, maar vaak is een rekbare doek de ideale opstap naar geweven
ik heb de aquacarrier van bykay en die is ook erg lekker. Ik gebruik hem ook wel buiten te douche en knoop hem thuis voor, kleine uit de maxi cosi en hop mee naar buiten Meneertje is nu 9kilo maar draagt nog prima, en zo'n sterke rug heb ik niet. Het enige nadeel vind ik dat hij naar je te kijkt en hij wil al wel graag om zich heen kijken. Als douche doek vind ik hem trouwens ook super, geen gladde baby meer en hij vindt het heerlijk en ik erg gezellig
Dan zou je kunnen overwegen om met een geweven doek of een ergonomische drager te rug of heup dragen, dan kunnen ze lekker rondkijken. Maar ook buik tegen buik valt er genoeg te zien hoor! Ze kijken lekker naar links en rechts.
Na 1 keer wikkelen had ik hret door, zo lastig is het dus niet! (als ik het kan haha) ik vond het de eerste weken erg fijn, zeker rondom de krampjes periode. nu na 4 mnd waarvan ik hem alleen de eerste 2,5 mnd heb gebruikt ga ik hem wegdoen. Het word me te zwaar. maar er zijn vrouwen die heel lang met een draagdoek om lopen.
Dan moet je toch nog strakker knopen hoor, als het je nu al te zwaar word bij zo'n jong kindje! Ervanuitgaande dat je kindje nog geen 8-10 kilo weegt? Hier draag ik alleen niet meer op de buik omdat dat lange lijf van mn dochter me in de weg zit bij het lopen, qua gewicht kan het nog makkelijk!
Geweldige doek! Ik gebruik hem in het bos maar ook als ik met de auto ff weg ga en er geen ruimte voor de wagen is (zoals met grote boodschappen). We hebben twee auto's en mijn vriend heeft meestal de grote auto mee en in mijn auto past de kinderwagenbak wel in de kofferbak, maar dan kan er verder niets meer in. Op de bijrijderstoel staat dan het onderstel. Wat wel een nadeel dan is, is dat als het nat is buiten, de doek eerst zo op de grond hangt met omknopen. Ik knoop namelijk al lang niet meer die knoop die je van te voren kunt doen. Ik merk dat mn meisje er beter in zit als ik de doek om haar heen knoop.
Ik beval straks hoogzomer dus ivm de warmte ga ik voor een geweven doek. Die kun je ook langer gebruiken. Ik heb wel een Bykay doek, die heb ik nu even uitgeleend. Heb ik via marktplaats gekocht voor 17 euro en was z.g.a.n. Helaas geen mooi printje, maar gewoon effen grijs. De oudste hadden we ook regelmatig in een Manduca. Alleen zou ik nu een andere drager kopen. Ik krijg m in mn eentje lastig om en kleine erin en als je 'm met 2 personen gebruikt, moet je m steeds verstellen. Maar die gebruikt papa dan straks. Een bondolino lijkt mij ook wel wat.
Bedankt voor jullie reacties. Ben druk op zoek. Nog wel een vraagje, hoe weet je nou welke maat je moet hebben?
Dag meiden, Even nog een vraag wat betreft de ByKay draagdoek. Aangezien ik in de winter ga bevallen en ik nog steeds wacht op de "horrorwinter" waar ze het al zo lang over hebben vroeg ik mij het volgende af: Als ik met de kleine naar buiten wil, in de draagdoek, hoe doe je dit dan? Doe je de kleine een jasje aan of is dit te warm? Doe je de doek over je eigen jas of er onder? Als je hem eronder doet kan je jas niet meer dicht dus hoe doe je dit dan? Waarschijnlijk hele domme vraagjes maar zat er zo eens over na te denken
Wat voor jas draag je nu, hoogzwanger? Je eigen jas open, of een geleende grotere jas/positie jas? Ik droeg winter 2010 ( dik pak sneeuw ) met mijn rekbare doek onder mn jas, baby in een vestje geen jasje dat is onhandig met die kleintjes. Mutsje op en dan onder mijn jas. Even in de gaten houden of 't niet te warm wordt, je hebt tenslotte 3 lagen stof ove rje kindje die je mee mag tellen als kledingstukken.
ik lees ook even mee over de vraag met de jas, want mijn jas kan niet dicht met mijn dochter erover. Vandaag mijn bykay binnen gekregen (gekocht via marktplaats) het knopen moet wel even wennen en het moet echt extreem strak anders zakt je kindje nog naar beneden, op het voorbeeld lijkt het veel losser maar als ik dat doe dan draagt het niet lekker. Verder bevalt het wel goed. en voor de maat kan je het beste maat m nemen tenzij je een hele uitgesprongen maat hebt, te lang was beter als te kort (had ik ff opgezocht)
Als het goed is mag je je eigen jas niet over de draagdoek doen als je naar buiten gaat.. Op het Dragen en voeden forum staat er een lijstje: Dragen en Voeden • Bekijk onderwerp - Wat trek je je kindje aan in de draagdoek? Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas. Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen Boven de 20 graden: luchtige kleding Boven de 25 graden: enkel een rompertje boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek Ik ben vanmiddag met S.em en de hond wezen wandelen. Sem had een romper, boxpakje, muts, sokjes en een dun jasje aan. Ik ben toen 40-50min wezen wandelen omdat ik wou kijken of een langere wandeling ook ging. Ik heb hem toen getempt toen we thuis kwamen en de temp was behoorlijk laag, namelijk 36,1 graden. Normaal ligt deze rond de 37,0 graden. Volgende wandeling maar een dikker jasje aantrekken denk ik?
Kan deze bykay ook als je een keizersnede hebt gehad? Bij de eerste hadden we namelijk een lodger shelter en haast niet gebruikt, zat niet lekker. Krijg weer een KS dus wil zeker weten dat een bykay wel kan.