Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een draagzak voor mijn zoontje van 4 maanden, het liefst eentje die je niet hoeft te knopen (manlief is niet zo handig met dat soort dingen ) maar met clips. Mijn oog viel op de maxi cosi easia, maar die lijkt ergonomisch niet zo best met bungelende beentjes. Nu viel mijn oog op de zaffiro diamond maar ik kan geen goede foto's vinden met een baby erin. Heeft iemand nog tips of ervaringen? Bij voorbaat dank!
Ik ben helemaal weg van de kokadi Flip. Die is ergonomisch en van doekenstof en past mij gewoon heel fijn. In de facebookgroep Draagpraat kun je veel info vinden en vragen. Misschien is er een draagconsulente bij je in de buurt? Of andere "draagmama's"? Want het fijnste is gewoon om vanalles te te passen
Ik heb er één van ergobaby, de 360. Deze heb ik nu een half weekje in gebruik en vind deze nu al heel fijn. Hij vind het zelf ook fijn. Ik heb de verkleiner erbij! Mijn zoontje is met 3 maanden een maand. Misschien een keer testen in de winkel?
Ik heb een ergobaby gepast, maar die zat mij juist niet goed. Het is wel een mooie draagzak. Ik het voor een Tula baby gekozen en ben daar erg blij mee. Het hangt dus ook erg van je postuur af of het goed zit. Misschien kan je ergens draagzakken passen. Woon je bij een winkel in de buurt? Of een mamacafé misschien?
Hier ook aan het overwegen om een ergobaby (adapt) aan te schaffen. Mag ik vragen waarom de ergobaby jou niet lekker zat?
Ik ben dol op de kodaki Flip, maar ook de Fidella ( deze vind ik persoonlijk iets fijner) de kodaki Flip is in breedte te verstellen van broekmaat 50 tot 74, daarna heb je nog een todler size deze heb ik nooit gekocht, ik ben bij maat 68 over gegaan op de Fidella fusion full buckle, deze is in breedte en hoogte te verstellen van broekmaat 62 tot 98. Mijn zoon draag ik er nog af en toe in ( meestal de weekenden of de drukke dagen waarin ik met iedereen overal heen moet ) maar mijn dochter die ik eigenlijk helemaal niet veel droeg die toen ook opeens gedragen wou worden paste er met 3 jaar heel goed in, nu met 3,5 kan het zelfs nog ( ze heeft nu net broekmaat 98) Maar die dragen we nu echt niet meer, maar het is wel fijn te weten dat het zou kunnen
Dit is vrij persoonlijk. In het begin (tot anderhalf jaar) vind ik de storchenwiege heel fijn, soepel en makkelijk verstelbaar. De tula vond ik niet fijn, ik vond hem te stug en ben toen voor een wompat gegaan. terwijl ik ook iemand ken die de tula lekker stevig vond en de wompat zo slap. Heel persoonlijk dus. Ik heb inmiddels 2 wombats, 1 voor onze kleuter en 1 voor onze dreumes. Man draagt er ook erg fijn mee. Wat ik je het best kan aanraden: kijk of er een mamacafe is waar een draagconsulent komt zodat je wat kan proberen/voelen.
Ik heb even naar de door jou voorgestelde draagzak gekeken, en helaas is die niet zo ergonomisch als ze erbij schrijven. Het rugpand van deze draagzak is verhard en dat gaat een goede bolling van de rug tegen. Er zijn al heel wat goede tips gegeven hierboven. De keuze is heel persoonlijk en hangt af van je bouw, voorkeur en budget. #consulent
Hier de ergobaby original, vond ik het fijnste. Heb ook de ergobaby 360, manduca en nog een gepast (ff kwijt welke) maar de ergobaby vond ik toch het fijnst
Ik ben van van de Manduca...mijn dochter heeft hier tot voor kort met veel plezier ingezeten (is inmiddels alweer 3).
Ik overweeg voor onze baby die begin juli geboren wordt een Storchenwiege. Had bij zoontje een draagdoek, maar vond het best een gedoe en het zweet stond al op m'n rug voor hij er in zat. Hoop dat dit wat makkelijker gaat en volgens mij is het vrij dunne stof, dus goed te gebruiken voor de zomer. Mocht iemand nog ervaringen willen delen over deze draagzak, ik lees nog even mee.
Een heleboel goede merken zijn al genoemd. Ik heb zelf bij de babymaat een Ergobaby en Beco Soleil gehad (allebei goede ergonomische draagzakken) en toen we een maat groter moesten, hebben we een Wompat aangeschaft. Die is er ook in babymaat en echt heel erg fijn!
Ik heb voor newborn tot kledingmaat 74 de Marsupi, na maat 74 word het in de Marsupi echt te zwaar en is er ook geen knie tot knie ondersteuning meer. En ik heb een standaard Tula en een Tula Toddler. Ik zou niet voor een Tula met baby insert gaan, dat zit echt voor geen meter en is ook snel te warm. Er is een nieuwe draagzak van Snoozebaby sinds kort en die lijkt me ook heel fijn. Is ergonomisch en vanaf de geboorte te gebruiken.