Oké ik heb nu echt al van alles geprobeerd...mierendoosjes (een groene weet het merk niet meer, eentje ook van roxasect, bakpoeder in holletjes strooien, 5 eurocenten neergelegd, maar echt NIKS helpt.... De mierendoosjes lopen ze gewoon omheen ( had het idee dat ik gewoon lege doosjes had gekocht?) Weet iemand een echt GOED middel tegen mieren....wordt er helemaal gek van , ze zitten in de hal en in de keuken...vorig jaar liepen ze zelfs in een kast waar dadels zaten (en die waren afgesloten in een doos en plastic zak... Kom maar op met de tips
Als eerste een tip: Zet nooit mierendoosjes in huis!! Hiermee lok je ze naar binnen! Zet dit doosje buiten op een plek waar ze waarschijnlijk naar binnen komen. Zoek buiten in de tuin/voor het huis de nesten op. Azijn en kokend water in de nesten gieten dagelijks doet wonderen en het kost geen drol. Probeer verder alles wat zoet is goed af te sluiten, maar dat zul je ongetwijfeld al hebben gedaan.
Goed kuisen met water waar ze zitten / gezeten hebben, en zorgen dat er geen enkele achterblijft. Op die manier verstoor je het geurspoor dat de "verkenner-mieren" hebben achtergelaten en waar de anderen op af komen.
Schepje boorzuur en schepje suiker in een halve kop kokend water, goed roeren en in een dopje op het pad van de mieren zetten.
Vorig jaar had ik ook een mieren plaag, mijn buurvrouw had toen talkpoeder op mijn dorpels gestrooid. Zij vertelde dat mieren dat vervelend vinden dat het aan hun pootjes blijven plakken. En verdomd, ze kwamen niet meer naar binnen.
Mierenpoeder langs alle muren van je huis strooien (aan de buitenkant).. Ze komen toch ergens van buiten naar binnen..
Krijtstrepen trekken werkt ook erg goed! Hier sinds 2 dagen ook ineens wat miertjes in huis, dus ga mijn zoontje morgen lekker aan het krijten zetten
Wij hadden in ons vorige huis ook heel veel last van mieren en dit is het enige wat bij ons werkte. Ik heb het geprobeerd met koffieprut, azijn in alle mierenhopen, lokdoosjes, het huis grondig schoonmaken.. Die beesten weten precies waar ze moeten zijn omdat de "verkenner" mier een goed spoor uitzet die blijkbaar niet uit te wissen is. Alleen toen onze kraamhulp dagelijks stofzuigde waren ze nergens te bekennen maar zodra ze weg was en er 2 dagen niet gestofzuigd was waren ze weer terug. Toen ik langs alle muren van het huis die poeder had gestrooid (gemengd met water maar dat staat op het doosje ) waren ze weg en kwamen ze niet meer terug!
Alleen mierenpoeder werkte hier. Ook alle foefjes geprobeerd (azijn, kokend water, koffieprut) en ze liepen overal doorheen. Zo goor!!!
Hier ook! En lokdoosjes in huis maar het helpt niet inderdaad! De meisjes blijven er wel goed van af. Ook maar eens poeder halen dan!
Mierenkorrels van Bayer. Dat nemen ze mee naar het nest en dan roei je het hele nest uit.,werkt hier altijd. Pas wel op, het zijn net roze hagelslagjes, dus als je kleine kids hebt moet je erg goed oppassen.
Ik had vorige jaar de lokdoosjes van de action en die werkte erg goed. Ik heb er nu maar vast weer een paar gekocht, al hoop ik dat ze niet nodig zijn eigenlijk. Ik had ze trouwens wel buiten staan op de weg die ze naar binnen namen. Verder de hele dorpel vol met krijt gesmeerd en bakpoeder gestrooid. En uiteindelijk bleven ze weer buiten...Succes!
Het ligt er erg aan wat voor mieren je hebt. Zijn ze heel klein en lijken ze rood, of zijn het de 'gewone' zwarte mieren? Die kleine rode zijn namelijk tropische mieren (wij hebben ze hier ook in grote getale, gelukkig meer buiten dan binnen). Tegen die kleine werkt echt alleen boorzuur (gemengd met bv rot vlees) of gif wat een ongediertebestrijder gebruikt en nog komen ze af en toe binnen. Tegen de gewone schijnen een hoop dingen wel te werken, zoals mierenpoeder. Succes, het kan erg hardnekkig zijn!
Buiten heb ik mijn dochter lekker laten stoepkrijten( dicht bij de deur en kieren) en binnen langs de hele rand van mijn deuren( heb twee tuindeuren bij de keuken) afwasmiddel en kruidnagel gestrooid. Hielp vorig jaar goed! Hopelijk nu ook! En geen zoete verpakkingen in de prullenbak gooien of zoete dingen op het aanrecht laten staan
Wauw wat veel tips! Hartstikke bedankt..! Ik heb sowieso 2 mierenlokdoosjes ( van weer een ander merk) neergezet gistermiddag...en ik geloof dat het even rustig is??? Zouden. Deze echt gaan helpen...? Ik ga iig nog de talkpoeder proberen...bakpoeder vorig jaar had geen effect...en de kinderen lekker laten krijten voor de deur Thanks voor alle tips!