Ervaringen Capfun / Franceloc

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ammie1984, 23 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Wij zijn momenteel aan het kijken naar een camping in Zuid-Frankrijk voor aankomende zomer. Op de website van Capfun zie ik erg leuke dingen voorbij komen voor leuke prijzen.

Zijn er mensen die al eens via Capfun een vakantie hebben geboekt (voorheen heette het Franceloc).
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij zijn nog nooit bij één van hun parken geweest ik heb me er wel in verdiept.
    Ik zou goed via Zoover de ervaringen lezen (al zegt dat niet altijd wat, maar voor het beeld)
    Sommige parken hebben supergave glijbanen, en dat trok ons ook..tot ik de kleine lettertjes ging lezen. Sommige parken houden zich aan een lengte waar een kind aan moet voldoen, weer andere aan leeftijd.
    Ik heb eens met een aantal parken gemaild, onze jongste van 6 heeft a,b en c een echte waterrat, maar omdat hij "nog maar" 6 was mocht hij van een aantal parken van diverse glijbanen geen gebruik maken, alleen in het peuterbad (leuk als je dus gewoon kunt zwemmen?!) Ook niet onder begeleiding, maar hij kan zwemmen..? Nee dat zijn de regels.
    Aangezien wij ook een zoon en dochter van 14 en 19 hebben, hadden wij geen zin om het risico te lopen dat hij diverse glijbanen niet mocht gebruiken en z'n broer en zus wel, dat zou heel sneu zijn!
    Terwijl op een ander park met dezelfde glijbanen hadden ze die regel niet..o_O en mocht hij wel van de glijbanen.
    Maar die vonden wij dan weer niet dicht genoeg bij zee dus hield dat al weer op.
    Ik heb het toen maar gelaten.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 23 nov 2017
    Laatst bewerkt: 23 nov 2017
    Ondertussen op 3 Capfun campings geweest.
    De faciliteiten verschillen per camping. Voor ons was niet mega groot, en glijbanen belangrijk.
    Dus dat was prima.
    Wat ze wel gemeen hadden: hutje mutje.
    Je moet dus mazzel hebben. En, des te duurder de caravan, des te beter en ruimer de plek waar je staat.

Ben je niet al te kieskeurig, dan kan je wachten op een aanbieding.
    Afgelopen zomer was mijn doel: op niet meer dan 2,5 uur rijden vanaf Marseille (daar vlogen we naar toe).
    Uiteindelijk 1,5 week van te voren met 40% korting geboekt (week van 13 augustus).
    2 weken voor 850 euro, en dan wel een Resort Top Presta caravan :thumup:
    2016 hetzelfde verhaal.
    Dus in 2018 doe ik het ook zo.

Wat betreft de glijbanen en leeftijd, de regel is: vanaf 6 jaar. Ik heb daar voor de zekerheid nog even over gebeld voordat ik ging boeken. Bijzonder dat een individueel park dan andere regels heeft..

Lees de reviews op Zoover, daar heb je echt veel aan.
    Afgelopen zomer zaten we op La Soubeyranne. Voornamelijk fransen.
    Fijn zwembad. En een heel fijn speelkasteel.
    Mijn kleintjes van 6 en 7 konden volledig hun gangetje gaan.
    Na het eten nog uren spelen. Maar wel druk!

Deel Deze Pagina