Iemand hier ervaring mee? Tips of afraders? Ik heb vaak last van een gespannen gevoel, maak me snel te druk om bepaalde zaken. Mijn zusje heeft dit ook en gebruikt sinds een tijdje cbd olie hiervoor, maar heb al vaak wat geprobeerd, wat niet hielp en er zijn veel verschillende soorten. Iemand die er meer verstand van heeft?
Cbd olie met of zonder thc? Gewone cbd olie merk ik vrijwel niks van. Mijn zoontje ook niet. Ik raad je wel aan mocht je deze willen proberen, te kijken het via een natuurgenezer of iets te verkrijgen. Die zijn vaak stukken beter als die van kruidvat of iets. En geconcentreerder. Mét thc geen ervaring mee, maar daar hoor ik wel erg goede ervaringen over. Bij mensen, maar ook bij huisdieren.
Wilde eigenlijk die zonder thc. Las dat je daar high van kunt worden en daar zit ik niet op te wachten namelijk. Welk percentage had jij?
Hier staat veel info; https://wietolie.nl/cbd-olie/ https://www.stichtingmediwiet.nl/info/cbd-olie-medicinaal-de-heilige-graal/ Weet dat dit 2 ‘grote namen’ zijn in de CBD wereld...
Was het net na aan het kijken in oude emails, maar kan het niet meer vinden. Is wel al lang geleden, toen het net populair werd in NL.
Als je bij wietolie.nl kijkt zie je (bij menu, cbd-diversen) ook cbd pleisters en pillen staan, ziet er ook goed uit. Ook voor het eerst dat ik ze zie... Ziet er interessant uit. Ik vond de olie om te kokhalzen!! De cbd zalf trouwens van wietolie.nl, is suuuuper fijn. Bij wondjes/brandwonden etc... Enige nadeel is dat het gigantisch naar wiet stinkt dus kan het mijn kids niet naar school ofzo opdoen
Ik heb cbd olie gebruikt voor slapeloosheid, hielp niet echt veel eigenlijk. Misschien zou thc olie dan beter zijn. Je moet overigens best veel gebruiken om er echt high van te worden hoor.
Oh ook al niet echt positief dus. Spul is stinkend duur, anders zou ik het sowieso gelijk even proberen. Ik vind high zijn verschrikkelijk en volgens mij word ik dat heel snel. Kon ook echt niet tegen de morfine in het ziekenhuis.
Mijn vader is zelf cbd olie met thc gaan produceren omdat ik chronische pijn heb. Ken heel veel mensen die hier baat bij hebben (ivm slaapproblemen en chronische pijn) maar ik word van 1 druppel al knetter stoned en dat vind ik zo een naar gevoel dat ik het daarom niet wil gebruiken. Cbd olie zonder thc voel ik niets van echt helemaal niets. Hetzelfde geld voor cbd snoepjes, cbd bonbons, cbd paracetamol en wiet zonder thc en alleen cbd. Ik heb echt van alles geprobeerd om iets te vinden wat minder schadelijk is dan mijn medicatie maar in de cbd hoek ga ik het niet vinden qua pijnstilling en qua ontspanning niet.
Van cbd kun je niet high worden. En als je over thc olie zegt dat je veel moet gebruiken om high te worden vind ik dat een gevaarlijke uitspraak. Ik ben na 1 druppel al mega high.
Tsja, dat is mijn ervaring he, maar misschien was het geen goede kwaliteit ofzo, ik merkte weinig verschil in ieder geval. Sowieso als je het al gaat proberen altijd met een lage dosis beginnen. Dan merk je vanzelf of het effect heeft of niet.
Mijn vader maakt zelf CBD olie met THC voor zijn reumatische klachten. Hij heeft er veel baat bij, heeft kunnen stoppen met ongeveer de helft van zijn medicijnen en pijnstillers. Daarnaast slaapt hij in jaren ook weer fatsoenlijk, dus daar werkt het ook prima voor. Ik heb er zelf geen ervaring verder mee maar ik zou zeggen, het is het proberen waard!
Ik heb geen ervaringen met cbd olie (wel met cannabis in de pure gerolde vorm, maar dat is alweer heel lang geleden en een totaal ander verhaal ), maar ik vraag me bij het lezen van je OP wel af (en bij voorbaat mijn excuses, ik weet dat ik te pas en te onpas over de schildklier blijf doordrammen) of je inmiddels goed bent ingesteld op je medicatie. Ik weet uit ervaring dat zowel te hoog of te laag ingesteld zijn klachten kan veroorzaken als gespannenheid, onrust, stress, 'malen' etc. Ik heb ook allerlei alternatieve remedies geprobeerd, maar uiteindelijk helpt alleen het fine-tunen van de dosering afdoende.
Nee, maar mijn huisarts weigert op een fatsoenlijke manier mee te werken. Bij bloedprikken wordt gezegd dat mijn waardes goed zijn (-0.01) en uiteindelijk ben ik dus op eigen initiatief verlaagd en doen ze weer moeilijk over bloedprikken... Is zo'n ellendig gedoe en ondertussen voel ik me aldoor zo naar, dat ik had gehoopt hier misschien de tijd daartussen wat te overbruggen. Je hebt verder gelijk en denk ook dat het daar mee te maken heeft, maar het is zo'n strijd elke keer dat ik er wat moedeloos van wordt.
Ik zou als het mogelijk is écht proberen het elders te zoeken (maar ik weet niet hoe of wat mogelijk is in Nederland, ik woon er al bijna 24 jaar niet meer) want dit is écht onacceptabel. Jouw waarden zijn echt veel te laag en ik zou persoonlijk, wanneer je niet van arts kunt wisselen, dus gewoon zelf drastisch gaan minderen. Mijn huisarts laat me daar gelukkig vrij in dus ik geef doorgaans bij elke controle aan op welke dosis ik zit als ik me er goed bij voel, en hij past het recept er op aan. Na wat gewichtsverlies zit ik nu eindelijk na een half jaar etteren weer op de juiste dosering, maar het luistert echt zó nauw.
Ik ben zelf flink geminderd nu. Van 137 naar 106 (3/4). Nu zo'n 8 week en moet dus weer laten prikken. We hebben vaker gedoe met de huisarts, maar het is lastig. Een huisarts neemt alleen patiënten aan binnen een bepaalde straal en hier zit maar 1 praktijk, die dus onderling geen patiënten van elkaar overnemen. In theorie mag je overstappen, maar zo simpel is het niet. Een verwijzing naar het ziekenhuis krijg ik niet, want mijn waardes zijn " stabiel en goed"..
Lastig. Ik heb mazzel met mijn huisarts hoor want hier is het helemaal dramatisch qua aanbod. (dichtstbijzijnd alternatief is 20 km hiervandaan). Maar luister, naast de bloedwaarden, vooral naar je lijf. Probeer desnoods in kleine stapjes te variëren, en verwacht niet te snel resultaat. Edit: een waarde van 0,01 is wellicht 'stabiel', maar op geen enkele manier 'goed' te noemen...
Yep. De meest veilige en cleane manier om CBD mét THC erin te pakken is het zelf maken. Dan weet je wat erin gaat, hoe het gegroeid heeft etc etc. Maar idd, daar kun je dus ook goed high van worden Zo is het als ik een hele oxazepam inneem, ik gewoon nog kan werken en functioneren en mijn vader ligt met een halfje de hele dag KO. Bij iedereen werkt het anders. Enige wat je zou kunnen doen is hem minder geconcentreerd maken, door er meer natuurlijke olie bij toe te voegen... Hier deed alle gewone CBD ook niks. Niet bij mij voor meer rust in mn koppie, als bij mijn zoontje. Sommige zweren erbij... Eigenlijk zou je eens rond moeten vragen in je omgeving of iemand het gebruikt en daar een mini pipetflesje een paar druppels van overnemen... Dat is de enige manier om te kijken of het uberhaupt iets voor je doet.
Precies ik kan het niet beter verwoorden! Bedoel je zelf verdunnen met een natuurlijke olie? Of bij productie? Als dat het laatste is weet ik niet of dat zo simpel is. Door mijn klachten (en kanker bij een familielid) is mijn vader er een aantal jaar geleden helemaal diep ingedoken tot beursen in Barçalona aan toe en een eigen label begonnen ermee. Hij produceert dus in het groot en niet handmatig dus denk dat verhoudingen voor 1 flesje veranderen lastig zal zijn. Maar dat kan ik mis hebben. @Suus1993 ik heb hier nog een flesje cbd met thc in huis waar 1 druppel uit is. Je mag hem van mij gratis hebben om te proberen. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb.