Even hierop inhaken. CBG/THC is nu (nog) een voedingssupplement. De regelgeving voor voedingssupplementen is veel minder streng dan voor geneesmiddelen. Daardoor is er veel minder garantie op een constante dosering. Ook hoeft er geen controle te zijn op wat er nog meer in zit (bij geneesmiddelen wel). Tussen verschillende merken zal je daarom verschil merken, maar ook binnen het merk zelf. Ik vind gebruik van CDB daarom niet geheel risicoloos.
Nee bij productie. Maar dat is idd alleen als je 1 of 2 of 3 flesjes voor jezelf maakt Dan zou je de verhoudingen wat kunnen aanlengen, maar dat is na het verwerkingsproces denk ik niet meer mogelijk. Wat vet van je vader, vind het wel interessant en ben ook heilig overtuigd dat het in veel situaties écht toegevoegde waarde heeft. Maar dan idd alleen mét THC.
CBD kan weinig kwaad hoor, er zit geen THC in. Pas als er THC inzit, zou ik wat op gaan letten... Zelfde als de een knetterstoned wordt van 2 hijsjes van een joint en de ander een hele oprookt zonder al teveel gevolgen. THC is bij mijn weten ook geen legaal voedingssupplement..!?
Voor CBD geldt hetzelfde: ook daarvan weet je niet wat er gedaan wordt om de kwaliteit te waarborgen. Maar als het weinig kwaad kan, zal het wel geen farmacologisch effect hebben. Dat komt van de THC en daar zou ik toch voorzichtiger mee zijn. Er is veel om te doen met die bijzondere voedingssupplementen die je tegenwoordig ziet. Totdat er een uitspraak over gedaan is, blijft het op de markt.
Nou, ik zou er toch alles aan doen om naar een andere huisarts over te stappen. Ik heb zoiets gehad met m'n vorige huisarts. Ik had klachten en ze vond o.a. m'n vitamine D van 30 prima. Bij 20 of lager zou ze pas actie ondernemen. Er waren nog een paar dingen te laag. Ze wilde niet meewerken. Heb toen een aantal praktijken gebeld en ze gaven aan dat ze onderling afspraken gemaakt hadden om geen patiënten van elkaar over te nemen. Dit om "huisarts-shoppen" te voorkomen. Heb toen contact opgenomen met de verzekering en ik weet niet meer precies hoe het zat maar zoals de huisartsen het deden, mocht iig niet. Als ik bij een huisarts weg ga omdat het vertrouwen kwijt is / ik me niet gehoord voel dan kom ik zonder huisarts te zitten en ze waren verplicht me zorg te bieden. Dit aan assistente verteld en gezegd dat ik er werk van kan maken. Ze weigerde. later kreeg ik alsnog een excuus brief van de huisarts van die praktijk waarin stond dat ik gelijk had . Bericht kwam alleen 2 weken later. Ondertussen had ik al een andere huisartsenpraktijk. Namen ook eigenlijk geen patiënten over maar m'n verhaal dat ik geen vertrouwen meer had in de huisarts en ik daarom ook niet meer met klachten naar huisarts zou gaan, waren genoeg om me aan te nemen. En natuurlijk dat ik niet eerder geswitcht was van huisarts. Dit was de eerste keer.
Die cbd olie werkt voor iedereen weer anders. Mesnen die van 1 druppel al high worden en een ander slaat het flesje achterover en voelt niks. Ik zit bijv op een site voor mensen met Ass/adhd. Allemaal wisselende verhalen. Ik wordt bijv enorm hyper en onrustig van cbd olie. Tegenovergestelde van wat ik dus wil. En dan is het een lage dosis zonder thc. Maar van mij is het ook bekend dat ik heftig op dingen kan reageren. Geef mij 5 mg oxazepam en ik ben een paar uur letterlijk knock-out en krijg er zelfmoordneigingen van. Na 1 stripje ben ik al verslaafd. Van 2 pcm voel ik me duffig/moe.