Hallo allemaal, wij vliegen binnenkort naar Gran Canaria voor een weekje zon. Dat doen we elk jaar en vorig jaar is zoonlief dus voor het eerst meegeweest. Maar dit jaar is niet te vergelijken met vorig jaar, dus nu heb ik een paar vragen en jullie hopelijk antwoorden/ervaringen/tips? - Vorig jaar gaf ik hem bv met stijgen en landen, wat kan ik nu doen om de druk op zijn oortjes te verminderen?' - Hoe ga ik hem de hele reis vermaken? Vorig jaar sliep hij het grootste deel vd reis, dat zal nu wel anders zijn. Het is ca. 4,5 uur vliegen, hoe kunnen we die zo leuk mogelijk en met zo min mogelijk overlast voor anderen het beste doorkomen? - Vorig jaar kroop hij niet eens, nu rent hij rond. Moet/kan hij al zwembandjes oid aan als we bij het zwembad zitten? Vorig jaar hadden we zo'n band met zitje voor in het water, maar daar is hij nu te groot voor. Maar wat doe je een kindje van deze leeftijd aan als bescherming en laat je ze dat ook op het droge dragen? - Hebben jullie nog andere tips of dingen waar ik aan moet denken? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wij zijn op vakantie geweest naar turkije toen onze dochter 20 maanden ongeveer was. - Met opstijgen en landen kreeg ze mij ons een speentje en mijn schoonouders hadden lolly's mee (ben ik eigenlijk geen voorstander van mij die kleintjes, maar ze sabbelen dan wel even). - Onze dochter heeft afwisselend bij ons of bij mijn schoonouders gezeten (we gingen met z'n allen op vakantie).Wij hadden een stoel voorin het vliegtuig aangevraagd (dit mag gratis als je zwanger bent of kids onder de 2 jaar mee hebt) en daar hadden we dus extra beenruimte en ruimte voor de kleine om steeds op schoot te klimmen enz. Verder hadden we stiften en boekjes mee, ook had ik mijn nintendo ds mee vind ze altijd leuk om te kijken (ze deed er zelf niks mee maar toch). De heenreis heeft ze niet geslapen en de terugreis wel. - Onze dochter had wel zwembandjes maar had ze niet de hele tijd om, ze is nogal klein voor haar leeftijd en die dingen waren haar veel te groot. Zo'n zwemband durfde ze niet in. Wij zorgde gewoon dat er altijd iemand met haar bezig was. Ook waren wij mee op het strand dan bij het zwembad en op het strand kwam ze niet eens in de buurt van het water, alleen samen natuurlijk. Wel had ze ALTIJD waterschoentjes aan want ze gaan zo snoeihard op hun muiltje bij het zwembad... glad, glad, glad! - Neem in ieder geval paracetamol en neusspray mee, voor het geval dat. Verder is de buggy onmisbaar. Wij hadden onze eigen limonade mee, ze hadden in het compex alleen mierzoete vruchtensapjes en dat vond ze heel vies. Bij ah hebben ze limonadesticks, superhandig!! Er zit in een stick genoeg limonadesiroop voor een beker drinken, zelf even water toevoegen en klaar. Zou kun je heel handig drinken overal mee naartoe nemen. Hoop dat je er iets aan hebt! Fijne vakantie!!
Voor in het vliegtuig had ik zo'n bordje waar je op kan tekenen en het weer kan uitwissen. Weet eigenlijk niet hoe dat heet. Ze was er in ieder geval erg lief mee en dat pennetje zit meestal vast met een touwtje dus kon ook niet op de gron vallen. Zijn te koop bij zeeman voor 1 of 2 euro. In het zwembad ging ze alleen met ons en had niet altijd bandjes aan. En we gingen ook niet aan de rand van het zwmbad liggen op een bedje maar we pakten de achterste bedjes. En bij het opstijgen en landen gaf ik haar een tuitbeker met sap.
Luca was 18mnd en we zijn toen naar curcacao gevlogen. Hij heeft wel 2 uurtjes geslapen, maar ja dat is ook 9 uur vliegen. Om mee te nemen: Voor elk uur een klein kadootje inpakken, dat kan worden uitgepakt. Met miss een boekje, een klein doosje duplo, kleine vormenstoof. Ik had ook zo'n magic board, waarop kan worden getekend en weer gewist, was erg leuk, nu nog trouwens. Ik had voor opsijgen en landen een rietjes beker mee, kon hij lekker op zuigen en hij hd ook zijn speen. We hadden ook wat lekker eten mee, zoals ee krentenbol en rozijntjes zodat hij lekker rustig kon zitten, want vliegtuigeten is ook niet alles. Neem genoeg te drinken mee, voor iedereen, flesje evt na de douane weer vullen met water. Zwemmen: heel belangrijk om bandjes aan te doen! Kinderen zine geen gevaar en lopen zo het water in!!! Je kunt ook een soort vestjes met lucht erin kopen, reddingsvestjes. Ook een aanrader is trouwens UVkleding! Voor in het vliegtuig maar ook voor erna zijn die fruitbakjes (moesjes) erg handig, weer wat gezonds erin en lekker te lepelen. Voor als hij wat moeten eten en hij lust niets. Altijd mee: thermometer, kinderparacetamol en neusspray, evt dentinox, mochten er tanden aankomen. Kinderzonnebril is ook wel fijn en een hoedje tegen de zon. De buggy mag mee tot aan de gate, maar dat weet je denk ik wel.
spannend he. Ik ga dinsdag! Ja ook 4,5 uur vliegen zelfde plek. Vind die lolly;s super goed idee!!! Fijn dit even te lezen.
zwembandjes zou ik zeker doen! Wij hebben dat ook al vanaf een jaar ongeveer. Verder doen wij nooit al te moeilijk, gewoon zoals je het normaal ook zou doen. Het is misschien wel spannend, vliegen. Maar als je het niet groter maakt dan het is loopt alles wel los. Geniet er maar van!
miste je veel speelgoed? Bij ons past amper wat. Wij kunnen met watertemp van 18 graden niet zwemmen... wanneer ga jij eigenlijk sunnybaby?
Het ligt er net aan hoe je kindje is denk ik. Wij gingen toen mijn dochtertje 20 maanden was. Ik had een magisch tekenbord mee. En een nintendo ds met filmpjes van bumba erop. Echt ideaal ! Bij het zwembad had ze altijd bandjes om. Ze ging zelf het peuterbadje in en uit. Ook is een zonnebrilletje erg handig en 2 petjes (er lag er zo 1 in het water) Veel plezier !!! (jaloers !)
Bedankt voor alle tips, ik heb mijn inkopen gedaan! Limonadesticks, minikrentenbollen en -eirerkoekjes, etc. voor de nodige versnaperingen. Zo'n tekenbord heb ik naar gekeken, maar vond ik vrij groot en ik denk dat hij er nog niet zoveel om geeft. Ik heb vooral boekjes meegenomen, op mijn iPhone staan wat spelletjes (Zoowawa, Peekaboo, etc.) en ik heb nog twee kleine puzzels en een kleine vormenstoof kunnen vinden. Bij de Zeeman en de Wibra nota bene, bij de speelgoedwinkel in mijn dorp hadden ze niks. Bij Prenatal heb ik in de aanbieding nog wat extra zomerkleertjes kunnen scoren, dus dat kwam goed uit. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Voor de dames die ook nog gaan: fijne vakantie alvast! Ik ga nu proberen alles in de koffers en handbagage te krijgen
Wij zijn eind Augustus op vakantie geweest en hadden een portable DVD-speler + zijn favoriete dvd's gekocht, dat was echt een oplossing voor in het vliegtuig. Mijn zoontje kon / kan geen minuut stilzitten, maar toen is hij toch heel braaf blijven zitten. Voor het opstijgen / landen had ik een flesje met sap gevuld.
Wij zijn een maand geleden naar Turkije geweest met Damien hij was toen 18 mnd. Het was de tweede keer vliegen maar de eerste keer was ie net een jaar dus niet te vergelijken en vond het ook spannend want nu willen ze natuurlijk toch meer en hij zit nooit stil. Maar het is zooo goed gegaan, net alsof ie het wist dat ie daar niet kon lopen. Hij heeft afwisselend bij mij en mijn man op schoot gezeten en heeft zich de heenreis erg vermaakt met een stom bekertje en een lepel haha. Verder helemaal geen last gehad van oortjes met landen/opstijgen...hij zat te klappen! Op de terug reis heeft ie het grootste gedeelte geslapen op onze schoot. Dus heb een goede ervaring...en in juni gaan we weer haha!
die lolly was een mega uitkomst!!!!! Heeft zo geholpen. En de mini dvd speler...wow! Wat een top spul is dat.