Ervaringen Chicco goodnight moon en/of goodnight projector

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samsie, 29 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hi dames!

Een vraagje!
    Ons dochtertje (nu 10maanden) slaapt de laatste weken erg onrustig en ik twijfel nu over de aanschaf van een nieuw nachtlampje met geluid. We hebben er al een met sterrenprojectie maar hoewel dit echt een hit is heb ik het idee dat dl gelijk weer 'boos' wordt zodra het muziekdoosje klaar is.
    Nu de twijfel.....gaan we voor een kleine variant (de goodnight moon) die aan het bedje kan hangen met dus de mogelijkheid dat ze hem uiteindelijk zelf aan zet of voor de grotere (de goodnight projector)?

Hebben jullie ervaring met een van de twee of beide?
    Zo ja, hoe lang speelt het muziekje, hoe lang blijft het lampje branden en natuurlijk niet onbelangerijk....helpt het lampje bij jullie?

2. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een mobiel van chicco met muziek en projector. Ik heb het mobiel er snel afgehaald maar de muziekjes en projector veel gebruikt. Hij regageert volgens mij op geluid. Dus dan gaat de muziek aan. Hielp bij onze dochter wel om weer in slaap te vallen.

3. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    ow dat klinkt ook als een goed idee Appel! :)
    Dank!

Zijn er hier verder helemaal geen mensen met ervaring met de projector of het maantje?

4. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wij hebben zo'n kubus van chicco.
    Met verschillende kleurtjes, figuurtjes en een muziekje wat 20 minuten duurt.
    Hier is dat echt een onderdeel van het ritueel geworden.

5. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
  6. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hey Ivystoeter! Lang niet gesproken meis! Laatste keer zaten we in de laatste weken en waren we er wel zat van ;)
    Dank voor je tip! Dat klinkt ook als een prima idee!

7. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik heb een Alecto babyprojector.
    Ik vind hem ideaal. Veel verschillende geluidjes, soorten tekentjes voor op het plafond, kan in tijden van 2,5,10,12,15,20 minuten gezet worden.
    Mijn dochter kan niet meer zonder.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik had het Chicco goedenachtmaantje en kan hem niet aanraden, hij vreet batterijen (elke 2 weken nieuwe zo ongeveer :$), en dan had ik de lampjes niet eens aanstaan, alleen muziek. Het is ook een beetje een raar muziekje vond ik, een klassiek muziekje - pauze - en dan een heel ander soort deuntje - pauze - en dan herhaalt. Hij is ook niet zo makkelijk zelf aan te zetten voor een baby/dreumes, best stevig knopje. Dochter heeft nu een woezel&pip mechanisch muziekdoosje, die heeft een ringetje waar je aan moet trekken, dat kon ze wel redelijk snel. Een flikkerend lichtje of projector lijkt me qua prikkels juist wakkerhoudend en niet slaapverwekkend, maar dat is misschien vanuit mezelf geredeneerd. Ik zou voor een mechanisch muziekdoosje kiezen.

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
  10. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb een projector in mijn babyfoon, ideaal zetten we hier ook elke avond aan dan gaat ze sterretjes kijken en valt ze in slaap :)

11. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Thanks ladies!
    Hier nu alleen nog twijfel tussen de kubus en de projector.
    Heb Chicco een mailtje gestuurd over hoe lang de lampjes en het muziekje draaien dus ben benieuwd :)

Cooks, wat voor babyfoon heb jij dan?

12. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zowel dat maantje van chicco als de kubus. Dat maantje werkte hier heel goed, maar was heel snel kapot (bleef haperen). De kubus maakt echt een enorme herrie vind ik! Het doet mij gewoon pijn aan m'n oren. En dan die vreemde afwisseling van klassieke deuntjes, naar een kikker. Door de combinatie van de geluiden en het enorme volume, kan mijn dochter daar niet mee in slaap vallen. Veel te veel prikkel. Ze gebruikt hem nu om te spelen als ze wakker is (want leuk vindt ze hem wel). Je kunt hem ook op alleen projecteren zetten.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bedoel dat maantje (is het wel een maan?) met een poppetje er op van Chicco?

Dat ding is geweldig! Je kan hem met een muziekje aanzetten of alleen het lampje zonder geluid. Het gaat na 10 minuten vanzelf uit.

Ik heb een foto van die van m'n dochter erbij gezet.
    Het stomme is dat je zelf batterijtjes moet kopen.
    Maar m'n dochter is er blij mee

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De batterijtjes zijn leeg, daarom hapert ie.
    Ik ging er ook mee terug naar de winkel :) haha

15. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh haha! :) Dan maar eens nieuwe batterijen erin, want het was wel een leuk ding!

16. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hihi Geweldig!:D

Ik heb hier gekozen voor de projector. Ik kreeg idd een mail van Chicco terug en die gaven aan dat de kubus te luid kan zijn voor naast het bed. Van een eerdere post hier had ik al begrepen dat het maantje batterijen vreet dus de keus was daarna snel gemaakt. Vind de overgang van de muziek naar de krekels en het water wel bijzonder maar ach....dl lijkt het prima te vinden ;)

17. Roosje33

Roosje33 Lid

25 mrt 2015
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het maantje. Ik gebruik eigenlijk alleen het lichtje, vind het geluid nogal hard. Het lichtje brandt zo'n 15-20 min. Mn zoontje vind het erg mooi. Als hij niet kan slapen, begint hij wel te huilen als het lichtje uit gaat...

18. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!! Wij hebben ook beide, maar die kubus maakt veel te veel lawaai. En die kikker....ppfff hou maar op! De kubus is om mee te spelen.

Het maantje hangt op de kamer bij onze zoon, niet aan bed want dat is spelen. Gewoon in het zicht aan een verwarmingsbuis. En hij valt er bij in slaap. Onze dochter wordt alleen maar overprikkelt van dat geluid. Wij zijn blij met het maantje, maar het vreet echt batterijen!

Deel Deze Pagina