Babyfoon APP vs. Gewone babyfoon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaVanNuNog2, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Hallo,

Zijn er hier mensen die thuis gebruik maken van een Babyfoon APP op de IPad en smartphone in plaats van de gewone babyfoon?
    Wij hebben geen babyfoon meer en zullen voor deze baby een nieuwe moeten aanschaffen. Nu vroeg ml van de week ineens of we hetniet zouden kunnen doen met een babyfoon APP.
    Die dingen zijn zo'n 4 euro in aanschaf en nu wij beiden een IPad van het werk hebben is die van ons toch 'over' dus de apparaten hebben we wel.

Ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen. Klinkt namelijk zo 'te mooi om waar te zijn' wanneer je iets van minimaal 75 euro kunt vervangen voor 4 ;)

Alvast bedankt!

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb er niet veel verstand van, hier hebben we een gewone babyfoon..
    Maar die 4 euro betaal je voor de app, zodat hij op de iPad of gsm staat. Maar je zult toch ook iets op de babykamer moeten hebben staan, als zender. Dat moet je dan toch nog kopen? Of heb je al zoiets?

3. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    De zogenaamde 'ouder unit' is dan je telefoon. Zolang je op WiFi zit geeft ie live beelden. Dus klinkt heel prettig....

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ja dat snapte ik nog..
    Maar je zult dan toch ook een camera ofiets op de babykamer moeten hebben staan. Of heb je dat ook al?

5. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij echt onwijs onhandig... Incidenteel misschien maar structureel, nee dan wil ik mijn telefoon gewoon bij me hebben om te klooien.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik begrijp dat jullie dus 3 ipads in huis hebben, en daarnaast waarschijnlijk nog jullie eigen smartphones.
    Dan zou het wel handig kunnen zijn. 1 ipad in de babykamer, 1 bij jullie en dan is er sowieso nog 1 over om wat mee te doen en dan waarschijnlijk jullie eigen telefoons nog.
    Ik zou de app gewoon eens downloaden en het voor 4 euro uitproberen. Mocht het niks zijn, kun je altijd nog een babyfoon kopen

7. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ja het is dus zo dat 1 IPad op de babykamer staat en je je telefoon gewoon bij je hebt en je kunt er gewoon ook mee bezig geloof ik terwijl de app draait.

Denk dat je wel gelijk hebt Ligero, zou het voor 4 euro gewoon moeten proberen. Anders is zo'n ding zo gehaald...

Maar wie weet komen er hier meiden die het al geprobeerd hebben en weten wat absolute pre's en tegens zijn...

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Eentje via internet/WiFi zou ik persoonlijk nooit doen ivm hackingsgevaar. Ook bij super goed beveiligde internet kwamen ze er zo in.. (Oke ik ben daar een erge bangerik in🙊)

9. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik ken een stel die zelf de kroeg in gaat en vertrouwen op die app.....
    Het werkt bij hen, zolang er dus geen storingen zijn.

Ik zou dat dus echt niet kunnen.

10. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0

:$:$:$ dat dus nooit. Wij gaan echt nooit verder dan eventueel een bakkie doen bij de buren
    Maar bang dat ze hem hacken ben ik nou ook weer niet.
    Welk doel zou dat hebben dan?

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je al gehackt wordt, dan moet iemand dat wel héél gericht doen, ik zou echt niet weten waarom iemand jullie 'babyfoon' zou willen hacken? Daar zou ik dus niet bang voor zijn.

En ik zou 't gewoon eens testen!

Deel Deze Pagina