Slaaptextiel voor baby in maart

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fleetwood, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met dekentjes en lakentjes ben ik nu wel gelukkig bekend na mijn dochter, maar die is in juni geboren. Toen we met haar thuiskwamen was het ruim 30 graden en sliep ze in haar romper met een lakentje.

Hoe anders is dit in maart! Dan zal het vast nog koud zijn. En weet ik niet wat ik naast een kruik, laken + deken nog aan moet schaffen voor ons tweede meisje.

Kan en moet een slaapzak in maat 56? En moet het een dikke winterslaapzak zijn of (met het oog op de lente) een dunnere? Of moet ik kijken voor een fleece of velours of misschien flanellen pyjama? Of moet ik een bepaald hoeslaken aanschaffen?

Kortom: wat is wijsheid en handig? Wintermama's, ik hoor graag van jullie!

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hierbij de wintertips!

Ons winterkindje sliep na de geboorte onder een lakentje en dubbel dekentje (advies van de kraamhulp). Na een aantal weken zijn we begonnen met inbakeren en sliep ze dus in die doeken en nog onder een lakentje en dekentje.

Qua kleertjes vaak romper met korte mouw, shirtje/ truitje met lange mouw en broekje ook in bed.
    Bedje idd voorverwarmen met een a twee kruiken.

In de woonkamer vaak nog een wikkeldoek omheen. En zolang ze niet haar eigen temperatuur regelde ook een mutsje

3. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kregen in de winkel het advies (voor ons februarikindje) een lakentje en 2 zomerdekentjes aan te schaffen. Ons oog was gevallen op een duurder dekentje en om daar zowel een zomer als wintervariant van te kopen zou te zot zijn voor die 2 maanden winter. Dus nu 1 duur zomerdekentje en bij het opdekken als het kou is verstoppen we daaronder het goedkope dekentje.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb gewoon zomerdekentjes gekocht. Dekentje doe ik dubbel met opmaken. Moet toch laag opmaken. En anders inderdaad nog een goedkoop dekentje overheen.
    slaapzak heb ik niet aangeschaft, vind ik pas nodig als ze het beddengoed wegtrappen.

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn dochter is van januari. Zijn had altijd een rompertje met korte mouw en een pyjamaatje aan. Verder in bed een lakentje en 2 dekentjes in het begin. Slaapzak heb ik wel geprobeerd, omdat ze steeds onder de deken weg ging maar ik vond het een heel gewurm om die aan te krijgen bij zo'n kleintje.

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb al een november kindje. En binnenkort ook een maart kindje. Voor mijn oudste zoon heb ik een simpel jollein dekentje (met een laken) gebruikt. Deze hebben we dubbel gevouwen toen. En de kleine droeg een romper met boxpak/pyjama. Deze keer gebruik ik gewoon dezelfde spullen. Met dubbelvouwen en de verwarming kan je de temperatuur voor de baby afstellen.

Deel Deze Pagina