Ervaringen chiropractor(pijn heup/been/rug)

Discussie in 'De lounge' gestart door Miracle79, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Geen ervaring met een chiropractor, maar met een orthomanueel therapeut. Die heeft ook de boel rechtgezet, maar zonder te kraken. Gebruikt ook wel een hamertje en een soort van dreveltjes na de manuele handelingen om een en ander nog even bij te tikken (lijkt eng, maar is het niet ;)). Na 3 behandelingen nagenoeg van mijn klachten verlost (had ook erg heftige ribbenpijn). De behandeling zelf was overigens pijnloos. Wel een paar dagen erna een beetje een beurs gevoel gehad in mijn rug.

Miracle79 vindt dit leuk.
  2. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Daar had ik nog nooit van gehoord, ik ga het eens googlen

Willes vindt dit leuk.
  3. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Hier ook positieve ervaring met chiropractor. Ik loop nu bij een bekkenfysio omdat de chiro tijdens de lockdown niet open mocht, maar sterke twijfel of ik niet toch daar ook weer een afspraak moet gaan maken. Nu 35 weken zwanger en toch wel erg last van onderrug. Het voelt gewoon wat stom tegenover de bekkenfysio om dan daar ook naar toe te gaan. Maar zij mag niet kraken, en heb soms echt het gevoel dat dat even nodig is.

Normaal ging ik daar 1 keer per 4 maand naar toe. Soort van onderhoud zeg maar. Ik heb nooit last van 'napijn' wel vaak van blauwe plekken. Maar die heb ik sowieso snel. Ik raad ook iedereen aan die twijfelt.. echt doen!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113
    @Nimaso: Mag kraken wel als je zwanger bent? (Geen idee, hoor! En als het het niet is, dan kunnen ze vast anders behandelen. Ik zou gewoon eens bellen.)

5. Nimaso

Nimaso Actief lid

8 okt 2017
    233
    374
    63
    Vrouw
    Ja dat kan, ik kon zelfs 1 dag voor de bevalling nog wel behandeld worden mocht het nodig zijn. (Al zou het alleen maar zijn om even fijn op mijn buik te kunnen liggen :D) Ik kan zelf mijn rug tot op zekere hoogte 'kraken', maar net daar onderin waar ik last heb durf ik niet verder te draaien. Merk wel nu ik verlof heb en rustiger aan kan doen dat het wel beter voelt. Wacht het weekend nog even af, anders toch maar even bellen.

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Nou ik ben geweest vanmorgen vroeg! De heftige misselijkmakende pijn in mijn rug is weg en de ergste pijn uit mijn been/heup ook. Heb de komende 4 weken nog afspraken staan maar dit voelt al als zo’n verlichting. Behandeling viel enorm mee, die ‘ploffende’ tafel voelde ik niets van.
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Willes, Nimaso, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina