Wat heb ik nodig om pretecho's te gaan maken?

Discussion in 'De lounge' started by 078mama, May 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik vraag me af of iemand hier weet wat ik voor studie nodig heb om pretecho's te gaan maken. Ik wil het niet medisch doortrekken maar echt puur voor de bekende pretecho's. Dit idee heb ik al tijden en nu ik wat meer tijd heb wil ik het eens verder onderzoeken!

Thanks!!!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik denk dat je juist ook het medische moet kunnen?
    De meeste bureaus die ik ken die pretecho's maken zijn zeer geleerd en weten elk medisch aspect van een kindje en kunnen ook elke afwijking opsporen

Misschien een bekend echobureau mailen hoe het zit het opleiding?

Ik weet in ieder geval wel dat de aparatuur stéénduur is

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    volgens mij is het zowiezo iets medisch, omdat je verplicht bent om afwijkende dingen te melden aan de zwangere?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Even gegoogled en kwam dit tegen. Denk dat dit voor veel bureaus geld:

"Bij Baby View mag je verwachten dat de echo wordt gemaakt door GEDIPLOMEERDE ECHOGRAFISTES. Zij hebben allemaal een HBO- opleiding “Medisch Beeldvormende Technieken” gevolgd, of een gelijkwaardige studie in de echografie."

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat je ook wel wat medische dingen moet weten, want bij ons bij de 20 weken echo was alles goed en de echoscopiste bij de pretecho (30 weken) die zag dat ons meisje te klein was voor de zwangerschapsduur. Zij heeft toen onze verloskundige gebeld om te overleggen. Dus iets medisch kunnen vaststellen moet je wel kunnen denk ik.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

sowieso een echografie opleiding die een vk ook krijgt

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik wil het medische wel weten en ook kunnen opsporen maar ik wil niet bv de 20 weken echo's gaan doen. Dat is namelijk in een regio zoals deze niet interessant.

Ik heb wel al een HBO opleiding gevonden maar daar moet je een andere vooropleiding voor hebben. Als dat de weg is dan ga ik die onderzoeken maar misschien hebben jullie andere ideeen of ervaringen. Dat het een hogere opleiding is is geen probleem, dat vind ik juist wel leuk.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Volgens mij moet je gewoon een echoscopiste opleiding doen en als je die hebt afgerond ben je vrij in wat je ermee wilt gaan doen. Dus als jij wel de medische kant op wil, kan je dat gaan doen en als je juist de pretecho kan op wil kan je dat gaan doen. Maar die opleiding is voor iedereen die echo's wil en kan maken hetzelfde ongeacht wat je er mee wilt gaan doen...

Share This Page