LH piek en daadwerkelijke eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ZoWelkom84, 7 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Kenners ik heb jullie rekenformule nodig omtrent lh piek -> eisprong ivm terugplaatsing blastocyste in een natuurlijke cyclus.

Een blastocyste is een embryo die ‘5 dagen oud is’ in zijn doordeling. Over het algemeen kan je dat zien als een goede embryo.

Wij gaan voor een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus.
    Wanneer ik de Lh piek heb rekenen ze de dag erna als dag 0 en daarna als dag 1. Op dag 5 krijg ik de blastocyste teruggeplaatst, dus 6 dagen na lh piek.
    Volgens mij wordt de embryo dan een dag te vroeg teruggeplaatst..?

Bij een ivf traject spuit je pregnyl (lh piek) en ongeveer 35/36 uur later de punctie (eisprong). Dag van punctie is dag 0 en 5 dagen NA DE PUNCTIE krijg je een TP.

Ik heb heel sterk het gevoel dat ze een dag te vroeg zitten..? Of waar gaat mijn rekenwerk mis :confused:

esklessebes vindt dit leuk.
  2. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Na je piek springt je ei binnen 20-48 uur.
    Na de piek kan dus idd dag 0 of -1 zijn.
    Zou idd bij terugplaatsing rekenen met dag erna dag 0.
    Dag daarna als 1 dpo.

Als je met ivf 35/36 uur na de spuit een punctie krijgt is dat dus LH piek, 1,5 dag later punctie = 0.
    Scheelt dus dan een halve dag.

Waarbij jouw natuurlijke piek natuurlijk ook s ochtends kan zijn, terugplaatsing s middags dan zit er ook 30-34 uur tussen.. dus ook
    Bij ivf is dag -1 pregnyl, dag 0 punctie

3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank je wel! Zo rekenen ik idd ook maar heb bijv een lh piek gehad om 16.15 en om 13.00 was die nog negatief.. dus daar ergens tussen in was die gesprongen. Dusseldorf blijft dan rekenen volgende dag dag 0 en dag erna dag 1.. en vroeg in ochtend de TP.. ze praten enorm over timing maar vraag mij oprecht af of deze timing dan wel helemaal goed gaat hmmmm

4. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ja toch denk ik dat t in de praktijk wel klopt, dat gemiddeld een ei dag na de piek springt, dus niet tussen 13.00-16.15 zoals je nu schrijft maar 20-48 uur na 16.15

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei springt niet tijdens een posi ivu.
    Ook betekent een negatieve (na een posi test) niet dat je ei al gesprongen is.

Ik zou juist uitgaan vh tijdstip van de posi ovu.
    Stel dat je test voor 16 uur posi is, dan idd de dag erop als dag 0 reken.
    Is je ovu na 16 uur pas posi, dan de dag erop als -1 rekenen.

Als je zeker wil zijn van wanneer je eisprong is, dan kan je de tempmethode uitoefenen.

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Grappig dat je begint over de temp methode. Want dat heb ik voorgesteld aan dusseldorf en het antwoord was:

Temperaturen is helaas niet richtinggevend, zoals groot onderzoek al tientallen jaren heeft laten zien.

tegenwoordig zet ik tijdstip erbij van lh piek en als het in avond is bijvoorbeeld dan kan de dag erop nooit als dag 0 gezien worden. Met die van 16.15 twijfel ik zelf ook al, denk zelf dat de TP te vroeg was twee maanden geleden.

Dat je ei niet springt bij positieve test weet ik maar gaat mij er meer om het verschil dat een punctie rond 35/36 uur na pregnyl spuit gaat dus echt anderhalve dag later. En als je om 16.15 een lh piek hebt ze de volgende dag al als dag 0 gebruiken..
    ik ga er toch deze ronde scherper opzitten denk maar

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    En toch is tempersturen betrouwbaarder dan het doen van ovutesten ;).
    Met ovu testen moet je gokken wanneer je ei is geweest (1 of 2 dagen erna) en met tempen weet je dat wel :)

8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zo sta ik er ook in maar DD hecht er geen waarde aan.. die hebben blijkbaar de eigen methode en moet toch vertrouwen maar...

Deel Deze Pagina