hoi ondertussen clomid genomen en bij de gyn geweest. goed nieuws en slecht nieuws de clomid sloeg aan. 2 mooie grote follikels die op springen stonden. kregen gelijk de opdracht om te gaan klussen. maar dan ging ze naar de rechter eierstok kijken en daar dus ook 2 follikels. iets kleiner maar wel groot genoeg om door te groeien en te gaan kunnen springen.de clomid deed te goed zijn werk. helaas omdat dit de kans op een 4 ling vergroot raadde ze ons niet aan om te gaan klussen maar duphaston te nemen om de menstruatie op te wekken en dan opnieuw een ronde te proberen met clomid. maar deze keer wel maar een half tabletje. ik nam 1 tabletje gedurende 5 dagen. jammer dat dit een verloren ronde was. maar nu weet ik al wel dat het aanslaat.
@Saar24 Ik had eerst ook 4 follikels (2 links en 2 rechts). 1 follikel is later weer gekrompen. Uiteindelijk had ik 2 follikels die groot genoeg waren en 1 kleintje die waarvan de doktoren dachten dat die niet zou gaan springen. Wat ik je kan aanraden is om de eisprong met pregnyl te laten opwekken en alvorens de opwekking geregeld de follikels te laten monitoren. 4 follikels in het begin hoeft namelijk nog niet verhoogde kans op een vierling te betekenen. Bij mij betekende het wel een verhoogde kans op een tweeling, wat bij mij ook is gebeurd.
Hoi allemaal, fijn om te zien dat er meer dames zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Ook ik ga aan de slag met Clomid binnenkort. Ben nu net begonnen met Provera, vandaag de 3e dag. Dan mijn menstruatie afwachten en met de Clomid beginnen, 50mg. Vandaag zit ik op cyclusdag 119. Nu zag ik vanmorgen wel in FertilityFriend dat ik zaterdag mijn eisprong zou hebben gehad, de dag voordat ik met de Provera ben gestart! Of zou de hoge temperatuur ook kunnen komen door de Provera?
Bij mij was de kans wel groot omdat die eitjes groot waren. Hoeft idd geen 4 ling te zijn. Kon evengoed een 3 ling of 2 ling zijn. Maar een 3 ling is me toch ook nog wat teveel. Volgende keer neem ik maar de 25mg clomid en dan zien we wel wat dit geeft. 50mg is voor mij teveel. Op dag 3 van mijn regels moet ik terug bij de gyn zijn om te kijken of die follikels weg zijn en zo ja mag ik terug met clomid beginnen en dan op dag 11 terug om te zien of er een nieuwe follikel zit.