Geen menstruatie, testen negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jftf86, 17 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jftf86

Jftf86 Actief lid

20 nov 2023
    130
    88
    28
    Vrouw
    Hoi lieve dames,

Ik ben erg in de war. We zijn nu bijna 1,5 jaar bezig met tot nu toe geen geluk. Mijn leeftijd speelt wellicht een rol, ik ben 38.

Mijn cyclus is vrij regelmatig en ik ben altijd vijf dagen ongesteld. De afgelopen maanden: 25, 27, 27, 26, 28.
    Altijd heb ik een, twee of soms zelfs drie dagen voordat mijn menstruatie begint spotting.

Afgelopen maand begon mijn cyclus op 19 december, wat betekent dat ik nu op cyclusdag 30 zit. Geen spotting te bekennen maar de testen zijn ook negatief.

Ik heb tot gister best flink wat krampen gehad waardoor ik dacht dat het wel zou beginnen. Gister was dat minder en vandaag ook weer iets minder.
    Ik heb behalve die symptomen en verder op mijn humeur vandaag na geen symptomen.
    Bij de eerste twee kinderen had ik dit allemaal niet, en nu we al best een tijd bezig zijn, maakt het me wel wat onzeker.

Is er iemand die soortgelijks heeft meegemaakt of iets hierover kan zeggen? Zou ik nog positief kunnen testen of is het gewoon wachten op ongesteld worden?

Alvast bedankt :)

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Heb je ovulatietesten gedaan of getempt? Het kan altijd gebeuren dat je eisprong toch later is geweest, en je daardoor ook later ongesteld wordt.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Met onderliggend ziekte / blaasontsteking of zware stress kon ik ineens 2 weken uitstel hebben.

Toen we bezig waren voor G (heeft 3,5 jaar geduurd uiteindelijk) was ik voor t eerst 2 weken uit mn patroon, destijds 30jr. Dus mijn vlag hing al uit, vaak naar de wc, beetje krampen, zere borsten, maar ook blanco testen. Euj???

Kennelijk kan je een fikse blaasontsteking zonder pijnklachten hebben. Had alleen een typisch "zwaar gevoel" in mn buik. Wat overigens kneiter veel lijkt op beginnend zwanger. Met beiden destijds geen ervaring, nooit eerder blaasontsteking gehad en ook nog geen zwangerschap gehad.

Naarmate ik ouder wordt, nu 39, verspringt mijn cyclus wel naar paar dagen meer (en voornamelijk minder). Dus dat kan een factor zijn al is in mijn familie een vroege overgang heel bekend.

4. Jftf86

Jftf86 Actief lid

20 nov 2023
    130
    88
    28
    Vrouw
    #4 Jftf86, 18 jan 2025
    Laatst bewerkt: 18 jan 2025
    Ja, mijn eisprong was 4 januari of 5. Positieve test op 3 januari.
    Maar een mogelijke zwangerschap is dan toch niet meteen uitgesloten? :oops:
    Mijn temperatuur blijft overigens ook hoog. Normaal daalt die wel.

5. Jftf86

Jftf86 Actief lid

20 nov 2023
    130
    88
    28
    Vrouw
    D
    Dankje voor je reactie. Ik heb een blaasontsteking al uitgesloten (ben doktersassistente, kon even op mijn werk haha). En qua stress ben ik eigenlijk op m’n meest relaxed momenteel.

Jullie zijn ook lang bezig geweest zeg. Pittig wel!
    Ik heb eigenlijk qua klachten helemaal niets.. beetje stretchy gevoel soms. Wel paar dagen terug gevoel rechts vooral alsof ik ongesteld moest worden.

Bij mijn zoontje zes jaar geleden leek het wel alsof ik ongesteld was geworden, toen testte ik daarna alsnog positief. Niet dat ik denk dat dat nu weer het geval is hoor. Maar wat ik nu heb is echt nog nooit gebeurd.
    Het is helaas afwachten.

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Het vervelende is dat een ovulatietest geen zekerheid geeft of je ei ook daadwerkelijk is gesprongen. Dat zie je alleen met tempen. Soms gebeurd het weleens dat een eitje het probeert, het niet lukt en het dan later weer probeert. Dan verschuift ook je cyclus. Zelf ook weleens gehad, dan had ik soms later ook opeens weer een positieve ovulatietest.

Als je eisprong toch later is geweest, kan het zijn dat je nu nog niet overtijd bent, of minder overtijd dan je denkt. Het enige wat je nu kunt doen is afwachten. En dat is zo enorm frustrerend, ik weet het haha.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Jup het vervelende lange wachten, zooo frustrerend.

Wij wilden geen ovulatietesten (is echt niet geschikt voor mij) en ook geen medische malle molen, dat wisten we vooraf al. Al weet ik ook niet of het verschil had gemaakt, gezien de snelheid van de zwangerschappen daarna denk ik dat mn lijf gewoon niet snapte wat t met die zooi van mn man moest en zekerheidshalve t afweergeschut maar inzette ofzo. o_O

Soms doet je lijf gewoon ff rare dingen en sta je voor een nieuw raadsel. In geval van twijfel kan je altijd nog HCG via bloedonderzoek laten doen, dat formuliertje ligt ook vlakbij :roflmao:

Deel Deze Pagina