bv uit vriezer?

Discussion in 'Borstvoeding' started by mamav2boefies, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik heb nog een hele voorraad in de vriezer staan dit heb ik in januari gekolfd
    Mijn dochtertje krijgt nu meer voeding dat dat ik kolf dus ik wil mijn voorraad gaan gebruiken maar deze is dus nu 5 maanden "oud"
    Zouden jullie dit nog gebruiken of toch maar voeding uit de winkel kopen?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Dit kan je zeker nog gebruiken. Ik neem aan dat het een echte vriezer is en geen vriesvakje van de koelkast? Dan is de melk 3 tot 6 maanden houdbaar. Ik weet niet of je ooit vaker melk uit de vriezer hebt gehaald, maar dit kan anders ruiken terwijl het dan niet meteen bedorven is.. Zie ook deze link.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gebruiken wat je hebt natuurlijk! Dat is veel beter dan spul uit de winkel.
    Je kunt tussendoor ook rustig eens een hele dag vriesmelk geven en flink kolven en de nieuwe melk opslaan, dan heb je minder last van de uiterste datum van zes maanden die voor je melk geldt. Vries de nieuwe melk dan in kleine porties van 50cc, dan heb je mooie beetjes om aan te vullen.

En natuurlijk kun je ook een regelkolfdag houden om te zorgen dat je gewoon weer genoeg voor je kind kolft.

4. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik ben een fulltime kolfmama nu 7 maanden lang en ik ben het eigenlijk zo ontzettend zat
    Ik kolf tussen de 80-150cc per keer (2 borsten)
    Heb geen idee of dit veel of weinig is

Ik heb weleens gelezen dat er middeltjes zijn op de borstvoeding op te peppen??

Als je de melk invriest gaat er toch een bepaalde bacterie verloren?
    Ik dacht altijd dat vers beter was?

5. Bri

Bri Niet meer actief

Verse BV is wel wat beter dan diepvries BV, maar diepvries BV is beter dan KV.
    Ik zou 6 mnd aanhouden als bewaartermijn, als je tenminste een drie-sterren vriezer hebt (-18 graden of nog kouder).

Hoe veel kolf je in totaal per etmaal? Mijn kolfopbrengst was meer dan wat jij aangeeft, maar ik kolfde 2 of soms 3 keer per dag voor 3 voedingen (500 cc totaal), en de rest gaf ik live. Dat is natuurlijk heel wat anders dan fulltime kolven.

Ik kan me er alles bij voorstellen dat je het zat bent. Je mag zelf weten wat je doet, proberen een oppepper te geven of afbouwen.
    Oppepper: veel drinken, rust nemen, vaak kolven. Heb pas ergens een linkje gezien met adviezen over clusterkolven (in topic met die titel). Misschien heb je daar wat aan.

Qua middeltjes schijnen noten productieverhogend te werken (weet ik niet, ik ben er allergisch voor). En er bestaat ook iets als domperidon, maar ik ben zelf niet zo'n voorstander van medicatie hiervoor. Zou dat alleen als uiterste redmiddel doen.

Je hebt je kindje in elk geval een heel goede start gegeven. Petje af, voor 7 mnd fulltime kolven!

Share This Page