Ik zit er over na te denken om onze onwijs, onhandige familiewieg in te ruilen voor een co-sleeper. Ze zijn vrij prijzig, maar het lijkt me erg handig. Ik hoop dat ze beter gaat slapen als ze op gelijke hoogte ligt. Daarnaast lijkt me ideaal voor de nachtvoedingen. Wie heeft ervaring met de co-sleeper? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd tot hoe lang de kindjes erin kunnen liggen.
Je kan ook een ikea-bedje halen en dan één zijkant eruitlaten, verstevigen met een plankje en als co-sleeper gebruiken. Dan ben je klaar voor 50 euro . Scheelt een hoop geld en als het niet bevalt kan je 'm altijd weer als gewoon ledikantje gaan gebruiken. Ik vind een co-sleeper echt ideaal, vooral voor de nachtvoedingen idd, dan hoef je er niet steeds uit. Milan ligt er nu sinds een week of 2 niet meer in, omdat de 2e als 't goed is bijna komt, maar het had nog handig gekund!
Jij gebruikt een echte co-sleeper of een verbouwd ikeabedje? De co-sleeper die ik heb gezien is volgens mij meer een wiegformaat (40x90). Past daar een kindje ook zo lang in? Bedenk me wel dat ons bed een bejaardenhoogte heeft (75cm), dus dan moet je het bedje op de hoogste stand zetten en dan kan een kindje er toch op een bepaald ogenblik uitklimmen (hoe oud zijn ze eigenlijk als ze gaan klimmen? Ben echt een nitwit wat dat betreft
met 6 maanden gaan ze klimmen ik zou ook een goedkoop bedje ombouwen. in de gene die jij bedoeld kunnen ze niet heel lang.
Nu heb ik op de site van de ikea gekeken, maar daar zijn de bedjes 80 cm hoog. Is dat dan de hoogte tot de bedbodem of de totale hoogte van het bedje? In het laatste geval is dit te laag voor ons bed. Wie oh wie heeft een ikeabedje en wil dit meten
Ik heb erover nagedacht, maar ik vind zo zelfgemaakt co-sleeper helemaal niks. Ik krijg er nogal een goedkoop is duurkoop gevoel bij. Behalve dat een 'gewoon' ledikantje te laag is voor ons bed, mis je ook een schuifbaar hekje zodat de baby niet op je eigen bed kan rollen als het alleen slaapt. Dat gaat hem in ieder geval niet worden!
Wij hebben sinds deze week onze zoon zijn wiegje weggedaan en zijn ledikant aan ons bed bevestigd. Wij hebben één kant van het ledikant afgehaald en met tie wraps het bed vastgemaakt aan ons bed. Zijn matrasje ligt iets lager dan de onze. Als hij écht zou willen zou in ons bed kunnen kruipen maar hij probeert dit alleen als wij er ook in liggen. Omdat je echter nooit zeker kan zijn, leg ik wel een aantal hoofdkussens naast hem zodat hij er voorlopig nog niet overkan kruipen. Ons bed staat aan de andere kant ook tegen de muur dus hij kan enkel uit bed vallen aan dat kleine stuk dat vrij is van ons bed waar zijn ledikant niet meer komt. Ik begrijp echter dat iemand anders zich hier niet gerust bij zou voelen. Er bestaan ook van die 'bedhekkens' voor kinderbedden, misschien zou je dit dan onder jullie matras kunnen steken als jullie er niet bij zijn wanneer je dochtertje slaapt. Iets als dit: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.inrichting-kinderkamers.nl/img/8/376.jpg Lieve groetjes!