Wij hebben voor Finn de Quinny Speedi...vind het opzich echt een super wagen! Hij rijdt heerlijk, makkelijk met de hond uitlaten po verschillende terreinen. Past in de auto (oke...wielen moeten eraf) Nu zit Finn sinds een paar weken in het zitje omdat hij in de dreami niet meer paste, Nou zakt die kap de hele tijd omlaag! Niet dat hij niet wil inklappen...maar hij schuift echt over de stang naar beneden! Hoort dit? En is het ook zo dat dat ding dus haast niet helemaal rechtop kan? Voor nu nog geen probleem natuurlijk...maar als hij grotr is wil hij denk ik niet echt meer half liggen! Wat zeggen jullie? Is het bij jullie ook zo?
dat zitgedeelte blijft inderdaad een beetje een probleem: Wij hebben een riem van een sporttas tussen over de duwstang heen geschoven, zodat we daarmee de rugleunig wat rechter kunnen zetten. Probleem met de kap hebben we nooit gehad...
Volgens mij kun je tegenwoordig van die zitverkleiners krijgen. Dan schijnen ze beter er in te zitten.
Ik heb bij de wibra een meter klittenband gehaald en ook om de duwstang heen gedaan. Je moet die band er namelijk telkens af halen als je de wagen inklapt. De kap bleef bij ons wel op de duwstang zitten, maar kon niet gespannen staan. Al met al was ik niet zo over de Speedi te spreken. Hij reed inderdaad heel lekker, maar technisch vond ik het geen hoogstandje.
Ow dat kan ik dan wel doen op den duur...klittenband om de stang! Een zitverkleiner zit er al in! Dit werkt voor nu perfect! Hij verdwaalt niet meer zo in de grote wagen! Zal nog eens kijken naar die kap...misschien hij wel gewoon niet goed dan!
hier zak de kap ook naar onder.ik had er tape tussen gedaan. dat die niet goed overeind kon stoorde mij enorm.wat ik ook probeerde hij kon niet fatsoenlijk zitten. ik heb dus gister een nieuwe kinderwagen gekocht
Wij hebben toen ok een ander wagen gekocht hij rijd fijn maar de zitting voor me dochter was 10 keer nikss. echt heb nu een bugaboo en ze zit er zo trots in.
Wat gek, ik heb ook de Quinny Speedi maar ik heb er nooit problemen mee gehad (behalve met de kap van de dreami, maar dat was mijn eigen schuld )
Nou ik vindt als ik ze nu nog steeds mensen er mee zie lopen dat hun kindjes meer hangen als zitten Me moeder heeft onze quiny nu maar me meisje vindt ht niet fijn om er lang in te zitten omdat ez niet goed kan zitten er in ja los maar dat vindt ik eng
Dat met de rugleuning hebben wij ook, ook wij hebben een riem gebruikt zodat euning nu we rechtop staat.... de kap blijft bij ons wel goed zitten...
Ben dus niet de enige lees ik al... @Amfy...was er op gaan letten nadat ik in een post van jouw had gelezen dat hij niet helemaal rechtop kon...ben toen gaan kijken...en idd...hij hangt! Wil eigenlijk geen nieuwe wagen...Deze rijdt zo lekker en ik heb er gewoon geen geld voor...deze was ook niet goedkoop! Zal nog eens kijken naar die kap en anders bel ik wel naar de winkel!
ik wil inderdaad ook geen andere omdat hij zo lekker rijd... jammer dat hij verder niet perfect is he..
Nou idd! Nu vind ik het bijna zonde! Maar de tip over de riem/klittenband om de stang vind ik super! D us dat gaat hem gewoon worden hier als hij rechtop mag/kan!
Ik vind dat ook een nadeel van de Speedi, dat de zitting niet helemaal rechtop kan. Het verstellen gaat ook zo lastig, al is mijn vriend er handiger in . Wij hebben nooit een riem of klittenband gebruikt, het frame loopt zeg maar redelijk schuin en daardoor kan je kind nooit helemaal goed rechtop zitten. Ik zag laatst inderdaad een verkleiner voor de Speedi en die gaan we tegen die tijd wel kopen. Op zich ging het wel met Eva in de Speedi, maar met verkleiner lijkt me en stuk prettiger zitten. Problemen met de kap hebben we trouwens nooit gehad. Ik snap ook niet zo goed wat je bedoelt eigenlijk , maar nooit problemen mee gehad dus.
Ja ik vind idd ook da ze in de speedy niet echt goed rechtop kunnen zitten.Mijn zoon is er meer in aan het loungen.k vind het verder een super wagen! Maar het idee van de klittenband vond ik wel goed,al begrijp ik niet helemaal hoe jullie dat gedaan hebben. Wil iemand zo lief zijn om even een foto plaatsten daarvan??
wat jammer dat jullie zoveel problemen hebben met de speedi, wij hebben hem ook en wij vinden het een super wagen. onze zoon kan zo goed als recht op zitten. doe gewoon voordat hij in de wagen zit het zit gedeelte helemaal strak aantrekken en dan zit hij als een prins ... en ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat je bedoelt met die kap.. wij kunnen de kap helemaal uitklappen en je hooort ook echt een klik als hij uitgeklapt is
Hij klapt wel...idd ook met een soort van klikje (al springt hij soms wel terug ) Maar hij zakt gewoon naar beneden....dus als ik de wagen uit heb geklapt en de kap zit boven aan de stang is de kans groot dat hij na een half uur naar beneden is gezakt...richting het scharnier dus... En dan bedoel ik dus de stang waaraan je ook de adaptors voor de MC kan zetten... Geen idee of het nu wel duidelijk is... Ik snao zelf er goed wat ik bedoel...maar kan het maar moeilijk omschrijven! Hihi!
Maar de kap zit toch altijd bij het scharnier? Of snap ik nog steeds niet wat je bedoelt? Hier een foto hoe het er bij ons uitziet, misschien dat je aan de hand daarvan kan uitleggen wat je bedoelt
Wij hebben ook de speedy(zelfde kleur als Snoopy). EN totaal geen problemen mee! Ja het rechtop zitten gaat wat moeilijk. Maar ik ben met wagen en al naar de prenatal gegaan en heb hun gevraagt wat ik daar aan kon doen. Zij heeft me toen een truukje geleerd die hun weer bij de cursus hadden geleerd(ivm veel klachten betreft niet rechtop kunnen zitten) Als je aan de riemen trekt achter gaat de buggy zitting dus omhoog. Dit gaat heel stroef en je krijgt hem niet ver genoeg. NU moet je dus 1 voor 1 aan de riemen trekken(zijn er 2, 1 vanuit recht en 1 vanuit links) Zo trek je de zitting helemaal omhoog en strak aan. Hij zal nooit zo rechtop zitten als een BUZZ of bagaboo, maar dat komt omdat dat 2 compleet gevormde stoeltjes zijn. Nadeel daarvan is dat ze nooit helemaal gestrekt kunnen liggen, en dat vind ik bij de speedy toch wel weer heel fijn! Voor onze aankomende spruit zal ik eens gaan kijken voor zo een verkleiner! Kan je die erin laten zitten als je de wagen opklapt?? kus miek