Ervaringen consult gyn bloedverlies tweede trimester

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kinderwens87, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met een consult bij de gyn rondom bloedverlies tijdens het tweede trimester? Ben benieuwd wat er bij jullie gedaan werd, worden er enkel vragen gesteld of ook lichamelijke onderzoeken gedaan? Zal vast per persoon verschillen maar ben benieuwd naar ervaringen.

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Geen ervaring, maar ik mag aannemen dat er vragen worden gesteld én een lichamelijk onderzoek (inclusief echo) wordt gedaan. Wellicht wordt er ook bloedgeprikt.

Ik haalde uit je vorige topic dat je niet heel erg mondig bent. Kom voor jezelf op hoor meid. Dit is jouw zwangerschap en jouw kind. Ik vind dat ze je veel eerder door hadden moeten sturen bij bloedverlies in deze termijn waarvan niet duidelijk is waar het vandaan komt.

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Met 14 weken had ik een fikse bloeding. Meteen langsgegaan bij gynaecoloog, zowel inwendige als uitwendige echo gekregen. Lengte baarmoederhals gecheckt, oorzaak bloedverlies gevonden (placenta had een stuk losgelaten), en ook welzijn kindje gecheckt.

Ik ben toen meteen opgenomen, een week later pas naar huis. Er is mij op het hart gedrukt altijd te bellen bij bloedverlies, of meteen langs te komen als ik vind dat het nodig is.

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    2x bloedverlies gehad, ook rond 22 weken. Meteen langskomen. Echo gehad, inwendig onderzoek met eendenbek, urine getest, etc. Ze hebben gekeken naar de placenta via de echo (die van mij bleek nml laag t liggen bij 20 weken) en naar bloedingen in baarmoedermond/ hals. Alles was goed en mocht weer naar huis.

5. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Thanks meiden. @Madelie ik moet inderdaad meer voor mezelf opkomen wat dit betreft. Ik neem ook niet voor niets mijn schoonmoeder mee vandaag :oops:, die is een stuk doortastender dan ik.

Nu wel wat zenuwen, hoop echt dat ik me zorgen maak om niks

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Succes vandaag!!! Laat je het nog even weten? En het is jouw baby’tje he!

7. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Geen ernstige dingen gevonden, baarmoederhals nog mooi lang, placenta ver genoeg van de uitgang, geen bloedstolseltjss in de baarmoeder. Uitstrijkje en soatest afgenomen, krijg ik in november de uitslag van. Zag met de onderzoeken wel dat mijn baarmoedermond snel bloed, dus zal de komende week nog wel bloeden. Mocht het later weer terugkomen of harde buiken me zorgen baren dan moest ik me weer door laten verwijzen, maar kan voor nu bij de vk blijven

kleineM en Kristientje vinden dit leuk.
  8. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Goed nieuws dus! Mijn eerste bloeding kwam ook door gevoelige baarmoedermond en ze hebben idd ook uitstrijkje gedaan.
    Gelukkig niets geks bij je gevonden en doet de kleine het goed!

Kinderwens87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina