Eerst zo goed als volledig ingedaald nu niet meer?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mxm, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Hey!

Vorige week tijdens de groeiecho constateerde mijn vk dat ze zo goed als volledig ingedaald lag. Ik heb haar nog gevraagd of het wel eens voorkwam dat baby’tjes dan nog omhoog kunnen komen. Ze zei me dat ze dit eigenlijk niet ziet, en dat ze verwachtte dat ze bleef zitten.

Nu had ik een andere verloskundige met mijn controle afspraak, (zijn er 3) en zij vertelde me dat ze niet ingedaald ligt. Vond dit toch best vreemd.. ik weet dat het mogelijk is dat ze toch weer omhoog komt, maar omdat mijn vk vorige week zo zeker was, had ik het niet verwacht.

Wat kunnen de oorzaken eigenlijk zijn waarom ze niet meer ingedaald liggen? :)

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zolang ze niet vast liggen in het bekken kunnen ze ook weer “terug”schieten ;)
    Waarom ze dat doen weet ik niet. Weet idd alleen dat t kan.
    Zodra ze echt vast liggen dan kan t niet meer.

Hoop dat ze gauw weer daalt!

mxm en Nieuwsgierigbijtje vinden dit leuk.
  3. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ja gek he :rolleyes:... Komt vast goed! Ik helemaal blij dat ze vast “klaarlag” vorige week. Nou geeft niks. Volgens mij kan het tijdens de bevalling zelfs nog, als ze dan nog niet ingedaald ligt, dat het dan gebeurt.

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Had de verloskundige wel goed gevoeld? Mijne was heilig overtuigd dat mijn dochter niet meer in stuit lag.
    Welles nietes met haar.

Foutje bedankt :eek: ze lag nog steeds in stuit

5. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    :eek: Dat is wel echt een fout, zo.. Denk je dat ze niet meer in stuit ligt.....

Ik denk dat ze wel goed had gevoeld, want toen ik het vroeg zei ze: “Ja want ik schuif nu over haar hoofdje” Ofzo. Ze was er idd wel van overtuigd

jolien 1986 vindt dit leuk.
  6. jolien 1986

Had dezelfde week groeiecho bij de gynaecoloog. Die zei toen al dat keizersnede werd omdat draaien onmogelijk was. (door extreem vruchtwater tekort) wel fijn dat bevestigt werd dat wat ik met mijn lichaam voelde klopte. Want ik wist zeker door de dezelfde schopjes dat ze nog op dezelfde plek lag.
    Vk zat er nogal naast... Kan gebeuren? :confused:

Misschien zat ze ingedaald minder lekker dat ze terug is gegaan? Normaal kunnen ze rond 35 weken nog wel veel bewegen..
    Hopelijk zit ze snel weer ingedaald.

mxm vindt dit leuk.
  7. K00

K00 Niet meer actief

Heel veel kindjes dalen pas in bij de bevalling..komt goed!

@jolien 1986 te weinig vruchtwater? Dat vind ik altijd spannend.....houden ze je goed in de gaten?

mxm vindt dit leuk.
  8. jolien 1986

Ze is al ruim 3jr geleden geboren ;) inderdaad eerder ingegrepen een volgende zwangerschap wordt ik inderdaad weer goed in de gaten gehouden.

9. K00

K00 Niet meer actief

Gelukkig haha :roflmao::roflmao:

10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Met 35 weken kan je kindje nog uit je bekken en kan het zijn dat ze nog niet helemaal vast lag waardoor ze omhoog is gegaan.

mxm vindt dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.006
    15.623
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd... mijn vk wist met 36 wkn zeker te zijn dat hij vast ingedaald lag met het koppie (gevoeld).
    Bleek hij met zijn kontje vast ingedaald te zijn en heb ik dus een stuitbevalling gehad (bleek zelfs een onvolkomen stuitligging te zijn).

12. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ze zit m’n hele zwangerschap al vrij onderin met haar hoofdje. Vorige week tijdens de echo hebben ze ook weer gezien dat ze (toen nog wel) naar beneden/ingedaald lag. Over anderhalve week hebben we weer een echo. We zullen zien hoe ze er dan bij ligt :D

13. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Oeh, gek zeg. Lijkt me toch dat je een verschil tussen een hoofdje en een kontje kan voelen als verloskundige zijnde.

14. jolien 1986

Wow lijkt me pittig! En ook al.... Had je zelf ook gevoel dat je kindje in stuit lag?

Gek he dat ze zo compleet verkeerd kunnen voelen ..

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mijn 2e heeft ook vaak in en uit het bekken gezeten met zn hoofd de laatste weken.
    Echt vast zoals de eerste al met 28 weken zat heeft hij nooit gedaan. Is pas echt goed ingedaald tijdens de bevalling.

mxm vindt dit leuk.
  16. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Mijn 1e daalde pas helemaal tegen het einde in en de 2e tijdens de bevalling. Die is zelfs rond de 38 weken nog van stuit naar normaal gedraaid. Geen zorgen dus!

mxm vindt dit leuk.
  17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.006
    15.623
    113
    Nabij Utrecht
    Nee nooit geweten want hij lag altijd goed.
    Me moeder opperde toen wel dat ik schijnbaar een paar dagen daarvoor had gezegd dat ik wat krampen had, ik dacht voorweeen, maar was dus het draaien geweest.

De bevalling (2 dagen daarna) was pittig idd.. mede doordat hij was overleden (hij overleed later die dag onverwachts nadat we erachter kwamen dat hij in stuit lag) en hij dus niet zelf meebewoog met de "bochten" in het geboortekanaal, waardoor de gyn "er in" moest met zijn hand om het hoofdje te draaien (nadat het lichaam al geboren was).

Deel Deze Pagina