Ervaringen contactlenzen

Discussie in 'De lounge' gestart door Angellove90, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Mijn vriend heeft vanaf kinds af aan al een oogafwijking, waardoor hij 1 goed oog heeft, en 1 oog waardoor hij maar 20% ziet. Onlangs is hij langs de oogarts geweest en waarschijnlijk is het grotendeels op te lossen met contactlenzen. Gelukkig heeft de oogarts de sterkte/cilinder e.d. al gemeten, dus nu hoeven we alleen naar de opticien om ze te bestellen.

Hebben jullie ervaringen met een bepaald soort contactlenzen en bij welke winkel hebben jullie ze gekocht? Mijn vriend is erg gevoelig in zijn ogen, als er maar een klein vuiltje in zit, MOET het er uit. De keren dat hij naar de dokter gaat, is bijna altijd omdat er iets in zijn oog zit.

Daarom denk ik dat harde lenzen sowieso geen optie voor hem zijn. Maar wat zijn jullie ervaringen?

Oh ja, hier in de buurt zitten:

Het Huis
    Pearl
    Hans Anders
    Specsavers
    En 2 speciaalzaken

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Poeh lastig, het huis staat volgens mij redelijk goed aangeschreven. Je zou je daar kunnen laten adviseren en wellicht een keer bestellen en de volgende keren via internet (is goedkoper). Mijn man is ook altijd heel gevoelig en heeft ook echt dure lenzen, ikzelf heb dat een stuk minder en kan eigelijk met alle merken lenzen wel overweg.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Da's idd lastig. Ik heb zelf ook erg gevoelige ogen en kan ook niet zomaar een lens. Heb een setje geprobeerd en beviel niet, wordt toevallig zo teruggebeld of er nog iets anders mogelijk is en om dan hopelijk een afspraak te maken.
    Ik ga overigens naar een contactlenzencentrum, aangesloten bij een ziekenhuis. Die hebben net even iets meer in huis dan een opticien.

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    toevallig maakt mijn vriend contact lenzen en tegenwoordig is er een hoop mogelijk...
    ik gebruik nachtlenzen, deze doe je voor het slapen in en vormt je oog zodat de lens er overdag uit kan en je dus niet steeds iets in je oog hebt zitten.. weet alleen niet of dat met de afwijking van je vriend ook kan? maar is een optie om te overleggen met de oogarts?

5. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! We gaan vanavond even naar Het Huis om te vragen wat er mogelijk is. Heb net al even op internet gekeken, maar ik schrok toch behoorlijk van de prijzen. Maar goed, een goed paar ogen is ons veel waard, dus daar gaan we in ieder geval niet op besparen.

@cherryl: wauw, wat een mooie techniek is dat. Ik ga het zeker vragen vanavond, en als het nodig is, kan ik daar maandag de oogarts nog even over bellen. Heb je enig idee hoe die methode heet? En is het nog experimenteel?

Deel Deze Pagina